Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Allemaal een goeie dag.
Mijn kleinzoon met 8.1 64-bit; belt mij met het fenomeen dat hij al *tig keer heeft opgestart en enkel een zwart scherm ziet, maar toch zijn aanwijzer ziet.
Dat is wel erg vreemd.
Hardware? Monitor? Het is een desktop met grote monitor.
Ik ben 100 km weg van thuis en zou graag een suggestie hebben of er een kans bestaat om hem via mij te helpen. Desnoods rij ik er heen.

Merci op voorhand.
 
omdat de key ingebakken zit ...
heb je nu een verse instal gedaan of eerder de Windows hersteld ..!
heb je ook al een herstart gedaan van het systeem zelf en de uefi als ook de secure boot terug ingeschakeld !
 
**** Drie uur 's nachts bijna. Alles verliep dan ineens vlot, vooral met de hulp van Q., zonder de andere tips niet te vergeten. Op zo'n ogenblik telt elke tip.

Al in al heb ik veel geleerd over ISo's maken en zo en over installeren. Alles ziet er trouwens ordentelijker uit dan de eerste keer.

Opstarten is snel en wordt met de nieuwe gereedschappen van CCleaner gecontoleerd en ingesteld.

De Medion presteert zoals nooit tevoren. Dus: moe, maar tevreden ga ik straks naar bed. Er komen nu nog 69 Updates binnen.

A demain!
 
Als eindresultaat een machine die niet meer door Medion onder handelen zal moeten genomen worden.

Via ISO en zelf Graveren tot het gewenste resultaat gekomen. En permanent wisselen van beeldscherm ook nog.

Dank zij stap-voor-stap samen werken tot het einde is het resultaat er dan ook naar.

NightWorkEnd.JPG Dit is het beeld van de Medion.
 
Laatst bewerkt:
open de C nu eens en controlleer hier of je de vermelding " Windows.old " vermeld zie staan !
indien zo dan kun je de eerder aanwezige programma's opstarten van uit de Windows.old ..
je plaats dan ook vervolgens een snelkoppeling op het bureaublad ...
letop : de Windows.old map word automatisch verwijderd na 2 gebruikers dagen waarbij effectief de pc ook werd uitgezet .
 
Ja de WindowsOld staat er bij. Ik heb het geopend, maar vind er wel niet alles terug. Mijn trouwe Emsisoft virusdinges zit er niet bij. Jammer, want ik vind niet zo direct waar ik het kan opnieuw downloaden, maar dat komt wel.

Alle 69 updates zijn gelukt, behalve één Office2010 Service pack2; ik krijg de vraag om een 2010-Cd op te leggen en dat heb ik niet om de 'SingleimageWW.msi' te vinden. 8024002D fout. Jammer. Ondertussen heb ik die update tijdelijk 'Verborgen' tot ik de oplossing begrijp.

Nu ik alles zo heb zoals vroeger, vind ik natuurlijk ook de D:partitie met alle data terug. Maar, niet erg, dat risico kon ik niet lopen en € 30 is goedkoop voor een data-recovery.
 
@alle betrokkenen,

Waarom het zo moeilijk was om correct te openen en/of op te starten is de doolhof van de nieuwe BIOS = UEFI.

Immers de uitleg is zeer summier en er zijn blijkbaar veel mogelijkheden. Er zijn bv. twee tabellen om de keuze te maken vanaf waar je juist wil opstarten. Eenmaal een keuze gemaakt moet je wel drie keer op Enter klikken en telkens komt een nieuw venster. Bovendien las ik dat er nog een keer F10 moet geklikt worden om de ganse santenkraam te bevestigen. Pas daarna startte de Pc anders op.

P1010050.jpg

De reststroom wegklikken is zeker ook nuttig geweest, want zelfs met alles af en de stekker er uit ging er onder de Medion toch nog een rood lichtje aan en uit. Toevallig kon ik dat zien omdat het tafelblad uit glas is. Dat deed waarschijnlijk ook wat, want de F10 bevestiging had ik ervoor ook gedaan.

Uiteindelijk weet ik met al dat geklik ook niet zeker meer wàt er uiteindelijk de schijf heeft doen starten...

Eén ding is zeker: ik heb niet willen opgeven en onze raketgeleerde Qtex ook niet. Anders had ik opgegeven en de helpdesk van Medion gebruikt. Nu kan mijn kleinzoon direct er mee verder werken.
 
Nog niet. Ik heb ze gevraagd welke de juiste URL is. Ondertussen beveiligd met 360 Total Security.
En die Office update ook nog.
(juist mijn tijd bij de Nasa heeft me toegelaten een nep-geleerde van een echte te onderscheiden)
 
dan maak je nu een image aan ...deze bewaar jij dan zelf .
**doe ik zelf ook altijd als ik voor een familie lid een herstel of een nieuwe instal moet doen ....deze image geef ik bijgevolg dan ook de naam " systeemimage .......( puntjes staan voor de naam van het familie lid ) deze image hou ik bijgevolg bij op een externe schijf die gereserveerd werd enkel voor dit doel .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan