Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Allemaal een goeie dag.
Mijn kleinzoon met 8.1 64-bit; belt mij met het fenomeen dat hij al *tig keer heeft opgestart en enkel een zwart scherm ziet, maar toch zijn aanwijzer ziet.
Dat is wel erg vreemd.
Hardware? Monitor? Het is een desktop met grote monitor.
Ik ben 100 km weg van thuis en zou graag een suggestie hebben of er een kans bestaat om hem via mij te helpen. Desnoods rij ik er heen.

Merci op voorhand.
 
@ Q.: Ik heb een DVD en een USB van Lazesoft.

Maar: de Medion weigert van zowel de DVD als de USB op te starten. Ik hoor de DVD draaien als zot en als ik de USB probeer brand het lichtje maar ik kom terug op het opstartscherm met de administator en daarna her zwart scherm terug!!!!!!
 
om te kunnen opstarten vanaf een cd/dvd dient de uefi als ook de secure boot uitgezet te worden ...
tevens dient de drive als eerste te staan in de bootvolgorde ..
 
Nee hoor. Toen ik de vorige keer met Medion belde hebben ze niet gezegd om die door te sturen. Hij zij dat hij me alléén kon helpen door me te begeleiden over de telefoon. Hij gaf me de raad bij een computershop te gaan om de data te recupereren. Wat ik heb gedaan en voor € 30 is het nog gelukt ook.

Pas morgen heb ik de Medion documentatie en disc hier en kan ik hem terug opbellen nu ik de data heb.

Dàt was de overeenkomst.

Dat heb ik nog nooit gehoord. Heb altijd al hele positieve ervaringen gehad. Dat lijkt me niet de service die ik van Medion gewoon ben. Als de schijf defect is, zullen ze toch niet zonder nazicht een andere schijf opsturen.
 
EUREKA..!

De Medion heeft kort gewerkt en ik heb van deze gelegenheid geprofiteerd om LicenceCrawler te draaien en ik heb de 8.1 Key. Dus kan ik her-installeren met de Iso-herinstallatie disk.

O.K.?

NU werkt het weeral niet meer. Zwart scherm met cursor. Zo kan het niet doorgaan. Dus: her-installeren zeker?

Nu bij het aanzetten: Lang - kort -kort signalen.

Dan kan ik niets meer...
 
Ik heb gelezen dat booten vanaf optisch station niet mogelijk is en booten vanaf usb stick ook niet bij deze Medion.
Hoe wil je in godsnaam dan een besturing er opnieuw op zetten ??
 
Ik stel me voor dat een her-installatie-disc altijd eerst opstart. Als dat niet zo is dan ben ik aan het einde.

Nu met lang kort kort volgens Google is de grafische kaart naar de vaantjes.

Wat Nu?
 
Ik had je gevraagd om op te starten met een Linux (Ubuntu ) Live cd en je zei dat dit niet lukte. Hier zet ik dus een vraagteken of booten met een herinstallatie disk dan wel zou kunnen lukken.

Wat is er in hemelsnaam gebeurd met deze nieuwe laptop ?

Volgens mij het optische station dus defect als hiermee booten niet mogelijk is, harde schijf bevat fouten en nu zeg je dat de grafische kaart ook nog defect is.

Uiteraard bestaat toeval, maar zoveel verschillende dingen gelijktijdig defect met een nieuw product is bijna onmogelijk.
 
Nog eens: het is geen laptop. Een grote desktop.

Nu ben ik er in geslaagd de installatie-disk te booten.
Ik ben al in de dialoog. Nu wordt me gevraagd waar te installeren. Ik zie O - partitie 1 tot 7. Is boot - primair goed?
 
doe niets en plaats effe een afbeelding ...denkelijk is hier de HDD opgesplitst geworden in 7partities
wat wens je nu te behalen ...en van welke medium ben je nu opgestart....is dit de recovery disk van medion zelf of eerder de zelf gebrande Windows 8.1 dvd



**ben je opgestart van af de Medion recovery disk dan dien je de C partitie te selecteren ...aangezien ik nu niet kan zien welke deze is van de 7 vermelde ga ik er van uit dat je zo slim bent om naar de grootte te kijken van de partities !denkelijk is deze 180gb ...

*je gaat deze Windows dus herstellen met de zelf gebrande dvd !
 
Juist. Alles loopt. Nu afwachten of ik de juiste plaats gekozen heb. Ik denk wel dat het juist is.

Amai. 't Is me wat. Maar zelden heb ik op zo'n korte tijd zoveel geleerd.

Wordt vervolgd.
 
Om te kunnen doorgaan heb ik gewerkt met mijn Windowsaccount en paswoord en ook nieuwe Pc ingegeven. Hopelijk krijg ik nu geen problemen met mijn eigen pc. Raar is dat er geen code werd gevraagd.
 
Toen ik drie jaar geleden een PC'ke kocht "om een beetje te mailen en te internetten" had ik nooit gedacht om drie jaar later te doen wat ik nu doe met mijn PC en nu nog een Medion her-installeren.

DeskNu.JPG
 
Om te kunnen doorgaan heb ik gewerkt met mijn Windowsaccount en paswoord en ook nieuwe Pc ingegeven. Hopelijk krijg ik nu geen problemen met mijn eigen pc. Raar is dat er geen code werd gevraagd.

je diende de gegevens van je kleinzoon in te geven en niet deze van u .
gaat de pc nu terug naar je kleinzoon dient hij een nieuwe account aan te maken en dient dit account van u verwijderd te worden.
 
Oké, dat is niet erg, maar ik had zijn paswoord niet. Zolang dat maar geen gevolgen heeft op mijn eigen Pc.

Hoe is het te verklaren dat ik nooit een key heb moeten ingeven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan