Windows 10 Zelfstartende USB-sticks met Ventoy

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre Vb

Steunend lid
Vip Lid
Ventoy is een opensourceprogramma waarmee zelfstartende USB-sticks kunnen worden gemaakt.
De manier waarop het dat doet, is echter anders dan vergelijkbare tools.
De USB-stick hoeft slechts eenmaal geprepareerd te worden en daarna kunnen net zoveel ISO-bestanden
op de stick geplaatst worden als er vrije ruimte is.
Ventoy maakt zelf automatisch een bootmenu aan voor de aanwezige ISO-bestanden.
Ondersteuning is aanwezig voor zowel UEFI- als legacy-boot en het is getest met meer dan 700 verschillende ISO-bestanden.

werkt prima, heb zelf zo een usb-stick in gebruik

1621840519246.png
 
Ik heb reeds een 32 GB USB-stick met Ventoy erop gebruikt en er 2 verschillende Linux distributies opgezet.
Deze heb ik daarna vanuit die stick geïnstalleerd, en dit zonder enig probleem !
1 opm.: USB mag niet geformatteerd zijn in exFAT, enkel FAT-32 !
 
Laatst bewerkt:
Heb een stick aangemaakt, maar werkt niet, is niet bootable.
Als ik Ventoy erop plaats dan wordt deze geformatteerd in exFAT en niet in FAT-32 zoals hierboven, ook moet je kiezen uit MBR of GPT.
 
als je MBR kiest lukt het niet in een GPT-systeem en om gekeerd. heeft je systeem 'secure boot' dan dien je deze ook op te zetten.

je stick moet ook te zien zijn in het op startmenu ( bootmenu ), anders is ook noppes
 
1637423150392.png

om je ventoy stick aan te passen kies je optie en bv secure boot en eindig je met bijwerken ( dan verschijnt er een slotje ), heb je secure boot niet nodig: optie secure boot uitvinken en eindigen met ' bijwerken ' ... je hoeft het niet steeds opnieuw te installeren .....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan