Netwerk VPN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar ik dus niet weet waar dit te plaatsen zal ik wel zien waar een admin het plaats .
Heb dus een paar vragsn ivb vpn ,
Wat is het nut van een VP?
Kan je dit gratis vinden of moet er steeds voor betaald worden als je 1 wilt gebruiken ?
Als je een vpn adres krijg je dan geen verschijnselen zoals "lag" als je een spel online speelt ?
En welke zou de beste zijn ??
 
Het nut van VPN?
Wanneer je een connectie maakt naar bijvoorbeeld een website op het internet, gaat deze webserver zien dat die aanvraag van jou computer komt. Of met andere woorden, de bronconnectie is het externe IP adres welke je modem toegewezen krijgt van je ISP.
Als je via een VPN naar een website gaat, gaat deze webserver zien dat die aanvraag van die VPN provider komt. Die webserver gaat de identiteit (ip adres) van jou computer niet kunnen traceren.

Concreet; die VPN service staat als een buffer tussen jou computer en de server naar waar je een verbinding maakt.

Voordelen:
- anonimiteit
- standaard HTTP verkeer gaat geëncrypteerd zijn omwille van de tunnel tussen jou en de ISP provider. (maar standaard http is aan het uitsterven...)


Nadelen:
- Die VPN provider kent alle verbindingen die je maakt. Al het verkeer gaat langs daar.
- Je gaat hoogst waarschijnlijk met een vertraging zitten. En zeker als die VPN provider ergens in het buitenland zen access punt heeft.
- Zulke service is meestal niet gratis.
- Indien ze gratis is, stel je dan de vraag welk voordeel die VPN daar kan uithalen? (je surfgedrag mss....)

Dus... meer na dan voordelen.
 
Een vpn wordt vooral gebruikt voor:

- Anoniem te kunnen surfen.
- Toegang te krijgen tot website's die enkel toegangkelijk zijn voor bepaalde landen.
- Bedrijven gebruiken soms ook een vpn voor vanop afstand hun server te kunnen benaderen (maar dan spreken we niet over een publieke VPN, maar 1 die wordt opgezet via de server zelf).

Waarvoor zou jij een vpn nodig hebben?.
 
Het nut van VPN?
Wanneer je een connectie maakt naar bijvoorbeeld een website op het internet, gaat deze webserver zien dat die aanvraag van jou computer komt. Of met andere woorden, de bronconnectie is het externe IP adres welke je modem toegewezen krijgt van je ISP.
Als je via een VPN naar een website gaat, gaat deze webserver zien dat die aanvraag van die VPN provider komt. Die webserver gaat de identiteit (ip adres) van jou computer niet kunnen traceren.

Concreet; die VPN service staat als een buffer tussen jou computer en de server naar waar je een verbinding maakt.

Voordelen:
- anonimiteit
- standaard HTTP verkeer gaat geëncrypteerd zijn omwille van de tunnel tussen jou en de ISP provider. (maar standaard http is aan het uitsterven...)


Nadelen:
- Die VPN provider kent alle verbindingen die je maakt. Al het verkeer gaat langs daar.
- Je gaat hoogst waarschijnlijk met een vertraging zitten. En zeker als die VPN provider ergens in het buitenland zen access punt heeft.
- Zulke service is meestal niet gratis.
- Indien ze gratis is, stel je dan de vraag welk voordeel die VPN daar kan uithalen? (je surfgedrag mss....)

Dus... meer na dan voordelen.
Wel ivb die gratis vpn denk ik ook dat er een addertje onder gras kan zitten en die vpn zou ik maar soms nodig hebben
 
De reden waarvoor je die wilt gebruiken is een beetje dubbel...
Als je die gebruikt, of wilt gebruiken om illegale downloads te maken, dan heb je waarschijnlijk nietveel aan een VPN provider gealloceerd in de EU (of België).
Welke je volgens mij wel nodig gaat hebben om de downloadcapacitiet en bandbreedte te garanderen voor een deftige download.
Hou er rekening mee dat die VPN provider al je connecties weet. Wat zou het verschil zijn wanneer gerechtelijke instanties je data opvragen bij zulke VPN provider ipv je eigen ISP (Telenet, Proximis, ...)? Het is niet zozeer voor die betreffende website alleen dat jij "onzichtbaar" of ontraceerbaar moet zijn.

Kzou die veronderstelling toch niet als vanzelfsprekend nemen.
 
Wel ivb die gratis vpn denk ik ook dat er een addertje onder gras kan zitten en die vpn zou ik maar soms nodig hebben
Als het maar 'soms' is, zou ik al die moeite niet doen ... Overheden zijn niet geinteresseerd in sporadische (soms ?) downloaders ... Als ze uberhaupt zelfs geinteresseerd zijn in downloaders ...
 
Als het maar 'soms' is, zou ik al die moeite niet doen ... Overheden zijn niet geinteresseerd in sporadische (soms ?) downloaders ... Als ze uberhaupt zelfs geinteresseerd zijn in downloaders ...
wel als ik moet eerlijk zijn , ik trek mij dat niet veel aan , want ik denk dat het hier wel toegelaten is om te downloaden voor eigen gebruik , maar soms wil ik wel eens zien wat sommige films zijn die ze in belgie afspelen en dan lukt dit niet omdat ik in het buitenland mij bevind , maar denk dat het maar zal laten zoals het is , dus geen vpn , was daar gewoon eens nieuwsgierig naar
 
Snap je redenering niet goed, want een VPN zal je geen informatie geven over wat er in België te zien is... en een VPN is sowieso globaal werkend ... bizarre uitleg vind ik ...
 
Snap je redenering niet goed, want een VPN zal je geen informatie geven over wat er in België te zien is... en een VPN is sowieso globaal werkend ... bizarre uitleg vind ik ...
ik ga veel op de side van vtm , en daar ik in het buitenland woon krijg ik die melding
"Je bevindt je in het buitenland. Daarom zijn sommige programma's niet beschikbaar." dus zat ik te denken aan een vpn
 
Dat is een goede reden eigenlijk - moet je dus wel een VPN kiezen die in België gehost is - of die de mogelijkheid heeft om je als in België te laten situeren. Zou bij velen moeten lukken. Ook van de gratis versies. Als je je bewust bent van eventuele nadelen (zie hierboven) kan je dit overwegen.
 
Nee, het mag er één zijn van gelijk ter wereld als hij maar de mogelijkheid biedt om een gateway in België te kiezen ... dan lijkt het voor elke server alsof je vanuit België surft - de herkomst van de VPN software is van minder belang (eigenlijk géén belang !)
 
Nee, het mag er één zijn van gelijk ter wereld als hij maar de mogelijkheid biedt om een gateway in België te kiezen ... dan lijkt het voor elke server alsof je vanuit België surft - de herkomst van de VPN software is van minder belang (eigenlijk géén belang !)
ja , heb ene gevonden , van waar die is weet ik niet , maar het werkt , geprobeerd bij vtm , en als ik iets wil zien van film daar kan ik nog steeds die vpn opstarten , werkt voor in veel landen den deze , de naam is urban shield
 
Indien je op reis gaat naar China dan kun je beter een VPN verbinding hebben voordat je in dat land komt.
Ter plaatse nog een nieuwe VPN verbinding opzetten gaat dan niet meer.
Google, Street view, instagram en vele andere programma's zullen anders niet werken. Die worden daar afgeschermd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan