Internet Algemeen Is er een minder duur alternatief voor Avast VPN ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Men heeft mij een automatische jaarvernieuwing aangesmeerd. Ik vind het wat aan de dure kant en vraag me eigenlijk af of het wel nodig is om zulks in gebruik te houden met Win10.
Ik kan vermoedelijk nog tijdig opzeggen mits hun Refund Policy het toelaat.
1618432189594.png
 
Wat is voor jou de reden om een VPN te gebruiken?

Een VPN brengt op zich geen of weinig extra veiligheid mee naar de gebruiker toe. Dat is een fabeltje. Het voorziet een beveiligde verbinding van je client naar de VPN provider.
Maw, je verkeer is encrypted tussen die 2 punten. En je verbinding met websites op het internet verlopen via een proxy aanwezig bij die VPN provider. Webservers zien dus enkel aanvragen binnenkomen vanuit die VPN provider, en niet vanuit jou thuisconnectie.
Men kan dus zeggen, enkel een laag van privacy. Welliswaar met een korrel zout te nemen. Uiteindelijk gaat dat niet zoveel verschil maken omdat er tal van andere methoden zijn die je kenbaar maken op het internet.

VPN werd/wordt in eerste instantie gebruikt voor bedrijven en hun werknemers. Zodat die een beveiligde verbinding kunnen maken met hun externe locatie en het bedrijfsnetwerk.
 
Ik had inderdaad al zoiets vermoed en zo wordt het duidelijk dat er eigenlijk niets te rapen valt voor dat dure abonnement (echter niet voor Avast). De talrijke popups van Avast om nog 'aanvullende' modules te kopen begonnen lelijk op de zenuwen te werken.
 
Ik zie voor de modale gebruiker geen enkel nut van een VPN. Behalve dan als je bv Netflixer bent en zogezegd vanuit een ander land wil naar Netflix kijken, dan heeft het een nut. Anders heeft het geen enkel nut voor de modale gebruiker. Wens je je veiliger voelen, dan zorg je voor een goed AV ( wat reeds is ingebouwd in Win 10) en jij waar je gaat surfen is nog steeds het beste AV die er is.
 
Om nog verder te gaan op de privacy kwestie. Het is dan zelfs zo dat die VPN provider je volledige doen en laten kent. Want 'al' je internetverkeer gaat langs die provider. Tegenwoordig gaat nu wel veel over HTTPS, dus de inhoud gaan ze daarom niet zien. Maar wel alle gelegde verbindingen.

komt er ook nog bij dat die bandbreedte niet oneindig is. Want dat kost veel geld. Dus als je ISP je bijvoorbeeld 120Mbps bied, en die VPN provider maar 20Mbps... dan surf je op het net tegen een snelheid van 20Mbps. Meer bandbreedte betaal je meestal serieus voor bij.
 
Wat is de reden dat u een VPN provider wilt gebruiken dan (of gebruikt)? Ik ben wel benieuwd naar wat mensen verlangen van zulke diensten. Of wat ze denken dat die voor hun betekenen.
 
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Veel mensen willen een zo snel mogelijk internet hebben en betalen daar ook soms grof geld voor.
En daarna maken ze nog meer kosten aan een VPN en krijgen daar in ruil een trager internet voor terug en niemand kan hier een eventueel ander voordeel voor benoemen.
 
Er zijn talloze redenen waarom ik de VPN aan zet: feitelijk heb ik hem altijd aan staan. Ook nu.

Zo heb je ook gewone browsers en privacy-vriendelijke browsers. Ik kies voor de laatste.

Zo heb je ook gewone zoekmachines en privacy-vriendelijke zoekmachines. Ik kies voor de laatste.

Baat het allemaal niet, dan schaadt het ook niet.

Internetsnelheid interesseert mij niet, zolang het niet in het absurde geraakt, wat ik ook wel eens heb meegemaakt.

Dat ligt dan meestal aan Tele2.
 
Het is mij ook nog altijd niet duidelijk wat je probeert te bereiken of te vermijden met die VPN.
Privacy-vriendelijk of niet bij zoekmachines ? OK, snap ik maar ... wat is het risico, wat is de baten dan ?

Je geeft je privacy gewoon wég aan de VPN-beheerder ? so what ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan