Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb contact opgenomen met Acer zelf.
Hier hun antwoord: "...Wat vervelend te vernemen dat de update telkens blijft hangen op 87%.
Wij kunnen helaas geen Windows 10 ondersteuning geven voor uw toestel.

Uw toestel wordt door ons als niet geschikt gesteld voor in gebruik met Windows 10.

Er zijn helaas geen drivers of andere software aanwezig voor Windows 10 voor uw systeem..."
Ik hoef dus geen verdere pogingen meer te ondernemen.
 
Beveiligingssoftware afsluiten helpt niet altijd, vaak blijft er dan toch nog iets op de achtergrond draaien. Dit verschilt namelijk per fabrikant.
Avast bijvoorbeeld is hier erg hardnekkig in en is handmatig meestal niet volledig uit te schakelen. Dan is een de-installatie de enige oplossing.

Maar ik lees niet of je dit al eens hebt geprobeerd, maar dit was wel mijn tweede voorstel.

Ook mijn derde voorstel, het proberen in veilige modus lees ik van jou nog niet zo veel.
 
Ik kreeg van Acer nog de raad een bios update uit te voeren. BIOS V P21.A3http://global-download.acer.com/GDF...ERITON Z4631G&OS=ALL&LC=nl&BC=ACER&SC=EMEA_18)
Deze update heb ik NA sfc /scannow en VOOR Windows repair free dan ook gedaan. Ik denk echter dat de bios "niet" gewijzigd werd m.a.w. dat mijn bios versie idem is aan die ik van Acer kreeg (denk ik toch?)
Zo sta ik weer aan "af" en laat het weer rusten.

heb je de bios update gedaan zoals het vermeld werd in de bijgesloten pdf ...
heb je vervolgens de bios Win.bat opgestart met een rechtsklik uitvoeren als administrator ... als deze opgestart word dan zie je dus een dos venster te voorschijn komen en als het bios flashen gedaan is dien je dus je systeem te herstarten...na deze herstert dien je onmiddellijk weer het bios in te gaan !
*in je bios dien je dan de load default settings te selecteren ...deze keuze dien je te bevestigen met (Y) en enter.
*bewaar deze keuze en verlaat het bios ...bevestig dat je de bios wilt verlaten ...en nu pas is het flashen van je bios gedaan ...
 
Doorgaans hoeft een BIOS nooit of zelden ge-update te worden en zou ik zelfs afraden omdat dit toch een zeker risico is het moederbord naar de eeuwige jachtvelden te helpen.

Als iets hardwarematig niet goed werkt, kan een BIOS update helpen. Maar als een PC goed werkt is het onzin om het BIOS te updaten. Soms bij een upgrade naar een snellere processor bijvoorbeeld kan het gebeuren dat een moederbord zo'n nieuwere processor niet ondersteund. Hier kan een BIOS update als deze tenminste bestaat zinvol zijn.
Ook als een systeem niet stabiel draait, wat meestal komt door de hardware die niet goed op elkaar is afgestemd , kan een BIOS update de oplossing zijn. Een BIOS kan je zien als een soort basic mini besturing met éénen en nullen om het eerste stukje uit te voeren na het aanzetten van een PC.
Daarnaast zal er in het BIOS een stukje RAM geheugen aanwezig moeten zijn om de aangebrachte settings in op te slaan. Hiervoor dient dus de BIOS batterij om dit RAM onder spanning te houden zodat dit onthouden wordt. Haal je de batterij er uit ben je de settings kwijt. Dit is dus de BIOS reset. Het werkelijke BIOS zal in het ROM geheugen blijven staan omdat ROM geheugen geen tijdelijk geheugen is.

Het zijn fabeltjes dat bij een besturingsupdate een BIOS update nodig is. Dit kan gewoon niet, omdat een BIOS een klein stukje software is dat in het ROM geheugen is opgeslagen en dient om tijdens het aanzetten van de PC de hardware te vertellen wat het moet doen. Het zorgt er dus o.a. voor dat er een besturing geladen kan worden. Iets zal tegen de processor moeten zeggen wat hij moet doet zodra je de aan/uit schakelaar hebt ingedrukt, dat doet het BIOS dus.
Windows is dan nog lang niet in beeld als het BIOS z'n werk doet.

Een mooi voorbeeld vind ik altijd een PC waarop nog geen besturing aanwezig is. Zodra je hem aanzet zie je dat de PC gewoon opstart en je ziet een BIOS scherm voorbij komen. Maar op een gegeven moment stopt het omdat er geen besturing aanwezig is. Tot dit moment dus was het het BIOS dat aan het werk was tot er dus geen besturing aangetroffen werd. Op dat moment was het BIOS min of meer klaar met z'n werk terwijl er nog geen besturing aan te pas was gekomen.

Als er nu iemand gaat vertellen dat met een update van een besturing je ook het BIOS eens na moet kijken voor een update, begin ik aan de kennis van zo'n persoon te twijfelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik zeg niet dat de TS zijn bios dient te upgraden ...
het is immers de Acer support die hem dit heeft voorgesteld ...
ik vroeg hem enkel of hij het gedaan heeft op de manier vermeld in het bijgesloten bestand dat hij kon downloaden via de door Acer vermelde download link ...

Ashampoo_Snap_2016.10.06_16h35m34s_001_.png
 
Ja ik heb ook alle beveiligingssoftware er volledig afgedaan alvorens de update uit te voeren en ook dan hielp het niet.
Ik ga die bios update NIET uitvoeren. Ik heb er geen goed gevoel bij. Ik zou niet graag hebben dat mijn Win 10 helemaal niet meer zou werken. Wel zal ik nog wel eens proberen in de veilige modus. Moet ik bepaalde belangrijke punten in acht nemen?
 
Ja ik heb ook alle beveiligingssoftware er volledig afgedaan alvorens de update uit te voeren en ook dan hielp het niet.
Ik ga die bios update NIET uitvoeren. Ik heb er geen goed gevoel bij. Ik zou niet graag hebben dat mijn Win 10 helemaal niet meer zou werken. Wel zal ik nog wel eens proberen in de veilige modus. Moet ik bepaalde belangrijke punten in acht nemen?

In principe niet, in veilige modus hoort de netwerkkaart geladen te worden en zou je een internetverbinding moeten hebben.
 
had het zelfde probleem.

had het zelfde probleem.

Zelf heb ik een wat ouder moederbord dat het zelfde probleem gaf. Elke keer updaten (tot 67%) en even hard weer terug draaien.
Hoe het kwam weet ik niet, maar ik kreeg een link naar Microsoft.
Ze noemen het de verjaardagsupdate assistent: go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=821403
Deze gedownload en laten installeren.
Hij ging eerst controleren net als die eerdere om van 7 naar 10 te gaan.
Meldde gefeliciteerd en ging aan het werk.
Nu voltooide hij wel.
Hopelijk helpt het bij jou ook.:p

Succes.

[edit] Linkje toegevoegd door Lana http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=821403 [/edit]
 
Bedankt, maar die verjaardagsassistent heb ik automatisch op mijn PC gekregen (als het tenminste dezelfde is, maar dat zal wel denk ik) en het was deze die nooit bij mij wilde lukken.
 
ik meen dat je onderwijl toch al zeker 10 keer getracht heb deze upgrade te doen en telkens loop je tegen hetzelfde aan ... namelijk dat deze er dus mee ophoud !
denk dat je dient in te zien dat je wellicht op de huidige build dien te blijven !
 
Bedankt, maar die verjaardagsassistent heb ik automatisch op mijn PC gekregen (als het tenminste dezelfde is, maar dat zal wel denk ik) en het was deze die nooit bij mij wilde lukken.

Zie nergens dat je de exe hebt laten runnen, zie alleen update, en dat moet je nu juist niet doen.
Als je hem laat runnen dan download hij eerst wat hij nodig heeft en reboot in PE.
Dus geen probleem met virusscanner, grafische kaart of andere hardware.
Wel geduld betrachten, niet zelf afbreken als hij op een bepaalt percentage blijft hangen.
Gewoon wachten.
 
Wisperbird, bedoel je nu dat uw link met de "exe" existentie en grootte 5.47MB, meer kans op slagen heeft dan de verjaardagsassistent die ik van Microsoft op mijn PC ontving? Waar zit hem dan het verschil? Waarom zou deze slagen en die andere, die ik ruim 10 maal geprobeerd heb, niet?
 
Wisperbird is nu Offline zie ik, daarom beantwoord ik dit even.

Het antwoord is JA, de kans van slagen is hier groot meer nadat ik bepaalde artikelen gelezen heb over deze tool op internet.
Het bestand van 5.47MB is natuurlijk niet de gehele update. Zie het als een begin om te updaten. Er worden nogal wat stappen ondernomen om het uiteindelijk voor elkaar te krijgen.
 
Dat moet ik dat nog maar eens uitproberen. De veilige modus laat ik maar even wachten. Ik heb al wel deze veilige modus geprobeerd maar het lukte me niet hem te krijgen met internet ondersteuning.
 
Weer niet gelukt, weer gestopt op 87%. Het moet dan toch aan dit type PC van Acer liggen. Ik ga ermee stoppen. Eén ding is zeker, er kan niet gezegd worden, dat "ik" en zeker "pctuts", niet geprobeerd hebben. Bedankt voor alle support.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan