Opgelost <update naar versie 20H2 mislukt telkens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Goede avond,
Een laptop van een vriend merk Medion , krijgt in Windows update de melding : 'uw versie van Windows is aan het einde van de service gekomen'
Update zoeken gedraaid en de versie 20H2 wordt gedownload. De installatie volgt dan maar blijft op 84% steken en soms ging ze door maar mislukte uiteindelijk.
Na 4 keer proberen geef ik het op.
Graag uw mening hierover.
Grt
Jdr
 
Oplossing
je dient niet voor een update te gaan .. wil je een 64bits besturingsysteem dien je voor een verse installatie te gaan ..je heb blijkbaar het eerder bericht niet goed gelezen want daar vermelde ik al dat je voor een verse installatie diende te gaan ..
upgraden vanaf een 32 bits besturingssysteem naar een 64 bits gaat nooit .

wil jij een 64bits besturingssysteem op de huidige schijf 0 dien je vanaf het installatie medium op te starten en de gehele schijf te wissen ..zodat deze schijf 0 een niettoegewezenruimte word ..

bekijk effe dit filmpje en op tijdstip 29seconden zie je de geavanceerde opties waar je dus ook de optie zie om de partities op de schijf te wissen ..
je dient de gehele schijf te wissen vooralleer je op volgende...
download het media creation tool 21H1 ..start deze tool op en maak je een usb stick aan of een iso
*kies je voor het aanmaken van een usb stick dien je nadat deze aangemaakt is via de verkenner te openen en je klikt de setup.exe aan ..
vervolgens klik je verder op installeren en je laat alles op zijn beloop ...de computer zal meermaals heropstarten ... van het moment de in-place upgrade gedaan is zal de computer gewoon opstarten en is deze klaar voor gebruik ..
op de C verkrijg je een Windows.old welke je na 1 week mag en kan verwijderen via de schijfopruiming >systeembestanden opschonen

**kies je voor het aanmaken van een iso dan dien je deze iso te mounten via de verkenner .. deze word dus dan opgeladen in een virtuele drive ..
open deze drive en ook hier klik je dan op de setup.exe ..de rest blijft gelijk met wat ik eerder schreef .

onderstaand scherm zie je bij het aanklikken van de setup.exe
Ashampoo_Snap_maandag 24 mei 2021_16h00m26s_002_.jpg

indien je deze iso mount dien je deze nadien te ontkoppelen !
 
Bedankt Qtex , hiermee omzeil ik de gewone update procedure, op mijn pc's heb ik altijd normaal kunnen updaten maar deze laptop denkt er anders over!
Zal het proberen en laat je weten of het in orde komt.
Groetjes
Jdr
 
Beste Qtex, zie nu dat het een 64bit processor is maar een 32 bits Windows versie 1906 is geïnstalleerd.
Wanneer ik de mediatool draai dan gaat hij natuurlijk terug 32bit installeren.
Om 64 te kunnen installeren zal ik waarschijnlijk een lege c-schijf nodig hebben?
Hoe organiseer ik dat het best?
 
inderdaad als je nu een 64 bit besturingssysteem wilt draaien dan is er maar één mogelijkheid en dat is een verse installatie opgestart vanaf een installatiemedium het zijnde een usb stick of een dvd dl ..
je start nu eerst het media creation tool 21H1 op en je kiest om een installatie medium aan te maken voor een andere pc ..
ontvinkt de standaard instelling en kies dan voor het aanmaken van een 64 bit installatie medium ..neem de juiste taalinstelling ..
is deze installatie medium aangemaakt dien je daarvan op te starten ..
*de in-place upgreade vervalt hiermee ..
**een lege schijf is niet noodzakelijk indien je de 32 bit versie niet meer wenst te gebruiken ..
je kan eenmaal opgestart vanaf het installatie medium de nu huidige schijf leeg maken via de geavanceerde schijf opties ..
ik zei leeg maken en bedoel dan NIET formateren ...! leeg maken is al de aanwezige partities verwijderen ..zodat er een niettoegewezenruimte ontstaat ..

is de huidige schijf bv 1 TB en opgesplitst in meerdere partities plaats je best eens een printscreen van uit schijfbeheer zodat ik kan aangeven welke partities er verwijderd dienen te worden !
 
  • Leuk
Waarderingen: Jdr
Hallo,
Mediatool 21H1 gedownload voor andere computer, 64 bit en Nederlands.
De stick dan op de "defecte" laptop gedraaid maar melding dat "de deze versie voor deze computer niet geldt, vraag de juiste versie."
Ja die ziet dat het een 32bit is die geüpdatet moet worden met een 64bit Windows op de stick..
Wat doe ik verkeerd?
 

Bijlagen

  • Schermopname (1).png
    Schermopname (1).png
    264.6 KB · Weergaven: 83
je dient niet voor een update te gaan .. wil je een 64bits besturingsysteem dien je voor een verse installatie te gaan ..je heb blijkbaar het eerder bericht niet goed gelezen want daar vermelde ik al dat je voor een verse installatie diende te gaan ..
upgraden vanaf een 32 bits besturingssysteem naar een 64 bits gaat nooit .

wil jij een 64bits besturingssysteem op de huidige schijf 0 dien je vanaf het installatie medium op te starten en de gehele schijf te wissen ..zodat deze schijf 0 een niettoegewezenruimte word ..

bekijk effe dit filmpje en op tijdstip 29seconden zie je de geavanceerde opties waar je dus ook de optie zie om de partities op de schijf te wissen ..
je dient de gehele schijf te wissen vooralleer je op volgende klikt ..
 
Oplossing
je loopt al ver voor uit hubie de TS had het over de 20H2 aangezien hij nog de 1903 draaid (zelf geeft hij aan de 1906 te draaien maar deze is er nooit geweest ) de 1903 is /was de mei update van 2019 m.a.w. de TS bleef achter met de versie update's ..
daarop gaf ik dan aan om er de 21H1 op te zetten zodat hij weer up2date is .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan