transip stopt met gratis STACK-accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.

DDragon80

Beheerder
Forumleiding
Admin
In september en oktober zijn we opgeschrikt door een tweetal incidenten met STACK. Door het tegelijk defect raken van meerdere harde schijven, is een deel van de data van enkele gratis STACK-accounts aangetast. Van de gratis STACKs worden geen back-ups gemaakt, wat ertoe heeft geleid dat er bestanden verloren zijn gegaan. Dat betreuren we zeer.

De STACK-infrastructuur is zo opgezet dat een kapotte harde schijf automatisch wordt overgenomen door een reserveschijf. Data wordt zodanig verdeeld dat bij een defect deze data hersteld wordt. Sinds de start van STACK heeft dat nooit tot problemen geleid, tot afgelopen september. Door het tegelijk kapotgaan van meerdere harde schijven op één storageserver zijn STACKs aangetast. Een kleiner, maar vergelijkbaar incident heeft zich vervolgens voorgedaan in oktober.

Daaruit blijkt dat wij de data-integriteit van gratis STACK niet meer kunnen garanderen, wat niet past bij de kwaliteitseisen die we stellen aan onze producten. Daarom hebben we de moeilijke keuze moeten maken om op korte termijn te stoppen met de gratis 1TB STACK-accounts.

Wat betekent dit voor jou?
Binnen drie maanden zullen alle gratis STACK-accounts worden stopgezet. We geven je in deze periode graag meerdere opties om je data veilig op te slaan. Dit zijn:

1. Je gratis STACK upgraden naar een betaalde STACK. Hierbij wordt er dagelijks een back-up gemaakt van je volledige STACK. Je krijgt dan meteen 50% korting voor de eerste 12 maanden

2. Je gratis STACK-account opzeggen. Je data wordt dan direct door ons verwijderd

3. Wil je wel je data behouden dan kan je nu alvast beginnen met downloaden. Op 10 februari wordt je data door ons verwijderd
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Ja lap, had nu eens 1TB aan opslagruimte buiten mijn computer. Nu gaan ze ermee stoppen. Was super handig toen ik het aangevraagd had, had toen een netbookje met slechts 32 GB eMMC intern geheugen, maar nu met mijn laptop heb ik 500 GB intern geheugen. Dus kan ik ook heel veel meer opslaan hierin. Ik weet dat er niet veel in mijn STACK staat, hoogstwaarschijnlijk gaat die dan voor mij dan ook gewoon verdwijnen.
 
Was dat niet te verwachten? Voor niets gaat de zon op zegt men. Maar vergeet niet dat je daarvoor de nacht moet inleveren.
 
Was dat niet te verwachten? Voor niets gaat de zon op zegt men. Maar vergeet niet dat je daarvoor de nacht moet inleveren.
ja en nee, toen ik die STACK aanging stond er geloof ik op dat ze dit niet zouden stopzetten. Maar als je dan het artikel leest begrijp ik het wel. Ze willen eigenlijk gewoon kwaliteit leveren en dat kunnen ze niet met hun gratis accounts. Nu ik gebruik amper 600 MB van mijn 1 TB heb ik net gezien. Het is nu niet dat ik dit niet op mijn 500 GB grote schijf kan bij zetten en mijn account bij STACK gewoon opgeven. + ik ben aan het zien om mijn laptop te voorzien van een SSD, ik zou gaan voor een 500 GB, misschien kan ik mijn goal verhogen naar 1TB. Alhoewel ik dit niet nodig heb. Ik bewaar slechts 11 GB op mijn HDD, dus ik heb nog meer dan 350 GB over op mijn HDD, dus is een 500 GB SSD ruim voldoende voor mijn doeleinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan