Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeker, waarom niet . Telenet webmail is om je e-mail berichten bij telenet zelf te gaan lezen, bijvoorbeeld als je op vakantie bent , of ergens gebruik maakt op een publieke computer zoals in een bibliotheek bijvoorbeeld. Momenteel kun je nog geen berichten verzenden vanuit telenet webmail, maar hier zou verandering in komen en zou je 5 GB webmailruimte toegewezen krijgen.
 
Begrijp eingelijk niet waarom daar zo een tamtam om gemaakt wordt. Je kon toch al je berichten overal op iedere computer lezen vanaf die aangsloten was op internet. Of is het ter vervanging van het oude mailprogramma? Nu inderdaad met Outlook de mails bekijken en anders via het Telenetinlogscherm. Met het nieuwe systeem dan altijd dezelfde mail. Dat kan een reden zijn.
 
Begrijp eingelijk niet waarom daar zo een tamtam om gemaakt wordt. Je kon toch al je berichten overal op iedere computer lezen vanaf die aangsloten was op internet.

Dat klopt inderdaad Mik, wel is het zo niet dat je met je e-mail programma zomaar overal je e-mails kan binnenhalen vanop de servers van je internet provider. Wat is het juiste nut van webmail? Je gaat 2 weken op vakantie, neemt je laptop mee en je wil weten of er e-mail berichten voor jou zijn. Je gaat naar mijn telenet , webmail en kan daar je postvak in gaan lezen.
In je postvak in, zitten een paar berichten waarvan je denkt, die moet ik beantwoorden als ik terug thuis ben. De rest van de berichten beschouw je als overbodig , en die kun je dan in webmail verwijderen, om te vermijden dat je mailbox op de server van je provider vol geraakt. Als je e-mail box volzit op de server van je provider kunnen er dan ook geen berichten meer afgeleverd worden, en krijgt de afzender automatisch een bericht in zijn e-mail dat het bericht niet kon afgeleverd worden. En of je nu 1 e-mail programma installeert op je computer of je installeert 10 e-mail programma's op je computer, heeft helemaal geen belang. Je zou dus vandaag je e-mails kunnen gaan ophalen in windows mail , morgen in thunderbird, overmorgen in incredimail, dit gaat allemaal werken, zolang je accountgegevens maar juist ingesteld staan in de e-mail programma's. Het is nu ook niet de bedoeling om meerdere e-mail programma's te gaan installeren, ik haal dit juist maar aan als voorbeeldje, omdat er velen denken dat het niet mogelijk is meer dan één e-mail programma te kunnen gebruiken op de computer.

Ciriel

Wat was de juiste bedoeling van deze vraag

kan je nog met windows mail werken als je telenet webmail hebt?
 
In "Mijn Telenet" kan je toch overal met je eigen gegevens inloggen en uw mail bekijken en beantwoorden. Al helemaal als je op vakantie je eigen laptop meehebt..... dan heb je zeker je mail mee. Immers met het mailprogramma waar je normaal mee werkt kan je blijven werken. En inderdaad, zodra je je inloggevens hebt kun je in principe met ALLES uw mail bekijken en bewerken.
Dus ik snap nog altijd niet wat Telenet hiermee op het oog heeft.
 
In "Mijn Telenet" kan je toch overal met je eigen gegevens inloggen en uw mail bekijken en beantwoorden.

Eigenlijk ja en eigenlijk nee ook. Als je IE gebruikt kun je in mijn telenet webmail een bericht beantwoorden en blijft de volledige inhoud bewaard, zodat de ontvanger weet wat je beantwoord hebt. In Firefox werkt dit niet, probeer het maar eens. Zend eens een bericht naar jezelf, open je webmail en je gebruikt Firefox en probeer eens het bericht te beantwoorden.

Dus ik snap nog altijd niet wat Telenet hiermee op het oog heeft.
Even uitleggen wat telenet hiermee op het oog heeft.
De volledig nieuwe webmail van telenet gaat er ongeveer uitzien als Gmail en windows live mail
http://telenet.be/308/0/1/nl/thuis/internet/meer info/webmail.html

En volgens mij doet telenet dit omdat bij Windows7 geen standaard e-mail programma meer bijgeleverd word, en zou het misschien kunnen dat ciriel al kan gebruik maken van de nieuwe webmail en hiervan een bericht heeft ontvangen van telenet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb IE8.
Ik denk dat iedereen die mail al gekregen heeft. Ik heb er niet op geantwoord. Moest ook niet. Als je antwoordde, dan zou men zo vlug mogelijk Uw mail overzetten zodat hij beschikbaar was.
 
Hallo
Heb de verschillend berichten ivm Telenet Webmail gelezen en begrijp ik nu goed dat men dat kan gebruiken naast je geinstalleerd emailprogrammas ? In mijn geval op desktop met Vista: Windows-Mail en laptop met XP: Outlook expres 6 ? Op beide computers staat ingesteld dat de mails op de server NIET moeten bewaard blijven ! Krijg dus mijn mails binnen op beide computers en al ik ze open op desktop zijn ze niet meer te vinden op laptop. Hetgeen volgens mij normaal is ! Vraag me nu af hoe dat verloopt op de server met Webmail ?
Victor
 
heb reeds nieuwe webmail getest
de berichten worden gelezen op de server(worden dus niet binnengehaald op uw computer)vandaar de 5giga die ter beschikking gesteld wordt
als je nog andere mailadressen hebt kan je die ook downloaden naar je webmail ,met de keuze om die berichten na het binnenhalen al dan niet op de server te laten staan (uiteraard moet je hiervoor in webmail een "externe account" aanmaken)je kunt bovendien zelf bepalen in welke map de mail moet komen ,inbox of een andere (nieuwe) map
Ze zijn dus op de goede weg ,maar je geraakt niet altijd snel (soms niet) op webmail,hier is nog werk aan de winkel
 
Eigenlijk ja en eigenlijk nee ook. Als je IE gebruikt kun je in mijn telenet webmail een bericht beantwoorden en blijft de volledige inhoud bewaard, zodat de ontvanger weet wat je beantwoord hebt. In Firefox werkt dit niet, probeer het maar eens. Zend eens een bericht naar jezelf, open je webmail en je gebruikt Firefox en probeer eens het bericht te beantwoorden.

Ik heb het geprobeerd en het werkt wel! Je moet wel 2x op de verzendknop drukken anders lukt het niet!Het oorspronkelijke bericht word dan als bijlage verstuurd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan