Netwerk TELENET port forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antwanneke

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een regel in mijn windows firewall gemaakt om bepaalde poorten open te zetten. Die moeten natuurlijk door de router ook geforward worden. maar als ik in geavanceerde instellingen van de router die regel aanmaak en het controleer of ernaar geluisterd wordt zie ik niks staan... wie helpt me, kent dus de telenet router instellingen beter dan ik?
 
Dat kan inderdaad niet !
voor TCP/IP is port 31400 een gereserveerde poort voor een PACE license server.

1671438013202.png


vanaf 31401 tot 31409 zijn wel vrij.

1671437976967.png
 
Dat kan inderdaad niet !
voor TCP/IP is port 31400 een gereserveerde poort voor een PACE license server.

Bekijk bijlage 252940

vanaf 31401 tot 31409 zijn wel vrij.

Bekijk bijlage 252939
het is een node die wel degelijk TCP31400-31409 gebruikt. ik zuig het niet uit mijn duim. uw ports database zit ernaast denk ik. heb trouwens een linux container ervoor draaien (WSL2)

de poortenrange is van docker als je het wilt weten, waar de image op staat
 
Laatst bewerkt:
Dat is ne man met rollen draad, stekkerdozen, boormachine etc...
Die heeft zelfs niet noodzakelijk je modem e.d. bij - die kunnen met BPost worden geleverd, hangt er vanaf.
jaja dat weet ik ook wel. het wordt dus niet geleverd, de installateur brengt het mee, hangt en configureert en test.

maar doe de topic ondertussen maar dicht want het wordt hier een welles-nietes spelletje dat tot in het jaar nul kan blijven duren.

bedankt iedereen voor jullie hulp
 
Die port survey is nochtans niet de eerste de beste : https://www.speedguide.net/port.php?port=31400

Maar die docker posts zijn blijkbaar heel flexibel, hoeft niet zoals je voorstelt : probeer eens met 31401 tot 31409 vb. Volgens wat ik lees werkt dat ook, als het maar overeenkomstig geconfigureerd is.

Ik wens je een vlotte overgang naar Proximus en hopelijk lukt het dan wel die range te forwarden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan