Netwerk TELENET port forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antwanneke

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een regel in mijn windows firewall gemaakt om bepaalde poorten open te zetten. Die moeten natuurlijk door de router ook geforward worden. maar als ik in geavanceerde instellingen van de router die regel aanmaak en het controleer of ernaar geluisterd wordt zie ik niks staan... wie helpt me, kent dus de telenet router instellingen beter dan ik?
 
is dat probleem er nog altijd ??? Had ik 15 jaar geleden bij Telenet ook al veel frustratie over ! Zij hielden (houden ?) hun klanten voor onwetend en laten zoveel mogelijk instellingen verborgen. Zeker die port forwarding, die je toelaten van bij je thuis een server te draaien en dat zien ze niet graag voor een thuis-verbinding.
 
is dat probleem er nog altijd ??? Had ik 15 jaar geleden bij Telenet ook al veel frustratie over ! Zij hielden (houden ?) hun klanten voor onwetend en laten zoveel mogelijk instellingen verborgen. Zeker die port forwarding, die je toelaten van bij je thuis een server te draaien en dat zien ze niet graag voor een thuis-verbinding.
Pfff eigenlijk interesseert het me niet meer voor mezelf, maar dit is dus wel een goed antwoord voor de andere lezers. inderdaad doet TLN geheimzinnig over wat je allemaal kan met hun router. Ik ga binnen een paar weken over naar glasvezel en een andere router dus (proximus). Ik zal eens diep in de ogen van de installateur kijken en vragen dat hij ineens de poorten die ik wil forwarden juist zet.
 
maar je hebt het waarschijnlijk ook al gelezen : EDPNET is op sterven na dood.
Hebben zojuist bij de rechtbank nog even langere bescherming tegen hun schuldeisers gekregen - anders waren ze op 31.12 falliet...
 
Inloggen op je Telenet account, thuisnetwerk->modemgegevens->expertinstellingen->geavanceerde instellingen->IPv4-firewall en poort doorsturen-> portforwarding.
Daar kun je dan poorten toevoegen.
 
Ik zie dat dit artikel uit 2014 dateert ! Als ik me niet vergis is Telenet in de tussentijd volledig van routersysteem veranderd.
Met oude info moet je altijd oppassen ... check dit altijd voor je hier iets doorgeeft aub ...
 
Even nagekeken: de info over Telenet in #8 klopt nog steeds.
Maar TS stapt toch eerstdaags over naar Proximus (zie #3)?
Of hij mag hopen op 'assistentie' van de installateur bij het 'forwarden', durf ik te betwijfelen.
 
Je moet je ook bewust zijn van het risico dat hiermee gepaard gaat. Wat wil je juist openzetten vanaf het internet? Het is ook heel terecht dat de ISP een heel deel poorten niet toelaat. Je enige bescherming is net die NAT.
Wees er ook bewust van dat elke service die achter zulke geforwarde poort draait, uptodate moet blijven. Dus hou dit zelf wekelijks bij en pas updates toe waar nodig.
En nee, dit is helemaal geen bangmakerij, maar realiteit. Een open poort op het internet is zoals een dartbord waar continue pijltjes naar gegooid worden. Eentje in de roos en gedaan met de pret.
Feit is dat veel mensen niet de nodige kennis hebben om de mogelijke gevolgen in te schatten hiervan. Dus nogmaals, zeer terecht van een ISP om hier op deze manier mee om te gaan.
 
Maar TS stapt toch eerstdaags over naar Proximus (zie #3)?
Of hij mag hopen op 'assistentie' van de installateur bij het 'forwarden', durf ik te betwijfelen.
Bij Proximus komt er een technicus die alles installeert tot en met de stekkerdoos op de muur (in je bergkast of zo ?).
Al de rest en dus zeker de configuratie van de modem is plug-and-play en do it yourself.

Maar ik moet erbij zeggen : het is wel duidelijk !
 
@DDragon80 Ik ben het 100 % met je eens, maar de boel gewoon dichtgooien en dichthouden - ook voor wie wel weet wat hij doet - is dan ook weer kort door de bocht. Daardoor voldoet een ISP als Telenet in mijn ogen niet aan zijn dienstencontract.

Je kan toch niet aanvaarden dat gebruikers gewoon géén NAS-server vanop het net toegankelijk kunnen maken, géén eigen cloud kunnen hosten en ga zo maar door ...
 
Even nagekeken: de info over Telenet in #8 klopt nog steeds.
Maar TS stapt toch eerstdaags over naar Proximus (zie #3)?
Of hij mag hopen op 'assistentie' van de installateur bij het 'forwarden', durf ik te betwijfelen.
als het een installateur is die er iets van kent mag dat geen probleem zijn, moet in principe op 10 seconden ingesteld zijn, zo'n regel.
normaalgezien is dat in de "geavanceerde instellingen" van de router in je klantenzone. dat ziet er zo uit bij TLN



forward.jpg



netstat -aio geeft geen listen op de poorten
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan