Opgelost Telenet mail account verdwenen !

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Zondag teruggekeerd uit vakantie, Windows Live Mail opgestart en kreeg op scherm dat "er geen mails konden ontvangen noch verzonden worden". Fout: 0x80070070.
Er was inderdaad (veel) te weinig ruimte op de C:partitie (slechts een 250 MB), doch op de andere partities bleven nog ruim 25 Gb over. Met MiniTool Partition Manager 11 Gb overgezet naar C:. Opnieuw opgestart en WLM meldde dat de database herwerkt werd. Bij een herstart van Live Mail bleek plotseling mijn Telenet account totaal verdwenen terwijl het oude Belgacom nog altijd mails binnenhaalde !? Het (automatisch) herstelpunt dd. 18 augustus voerde ik tot 2 x toe uit, doch die sprak van een 'onbekende fout' en ik stond nog even ver.
Ik heb ondertussen al met Telenet gemaild, doch ik vrees uit die hoek niet al te veel respons te krijgen omdat op mijn 2de laptop het telenet account nog steeds werkt, zij het dat ik die slechts sporadisch gebruik en waarop dus maar een fractie van al mijn mails staat.
Is er een mogelijkheid om dit account terug op deze laptop te activeren en vooral hoe raak ik opnieuw aan dit mailarchief ?
Een dikke merci bij voorbaat
Camiel
 
Oplossing
Goed dat dit is afgekaart/afgehandeld.

Voor je herstelpunten probleem wil ik vragen dat je een nieuwe vraag stelt, in het correcte subforum : eventuele helpers vinden je vraag immers niet als ze onder deze hoofding van je mailprobleem blijft staan.
Goed principe : nieuwe vraag = nieuw topic - zo bereik je meer mensen die er iets vanaf weten.
Ik heb ondertussen de C-partitie nog kunnen uitbreiden naar ong. 18 GB en kan nu opnieuw in de "Opslagmappen" mijn opgeslagen mails zien en lezen. De recentste mails staan onder "herstelde items". Echter, het Telenet account verschijnt nog steeds niet in de Linker kolom ! Toch al een stap in de goeie richting ?
 
MS Live Mail wordt al jarenlang niet meer ondersteund.
Dus voor alles prioriteit geven aan het kiezen van een andere mailclient software.

Maar ... zowel een Belgacom (Proximus zal je bedoelen, BC bestaat al 8 jaar niet meer) en een Telenet account ???
Hoe zit dat ?
 
Je opslag van Live Mail staat standaard in :

%UserProfile%\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail.

Als je gegoochel met partities dat niet in het honderd heeft gejaagd staat het er nog altijd.
Dan kan je het overeenkomstige OST/PST/EML bestand met de naam van je Telenet account importeren in de nieuwe software die je zou kiezen ...
 
Wel bedankt Philip en sorry omdat ik nog altijd jouw raad (van eerdere problemen met WLM) nog niet had opgevolgd wegens...?? gemakzucht allicht. Ook nog omdat ik niet zo'n fan ben van dat Mail programma van W10 zelf en dus maar verder "bagger" met hetgeen ik heb tot ik allicht overga naar Outlook of ??
De Live Mail opslag staat inderdaad nog steeds op zijn plaats zoals je duidde, alleen weet ik niet zo goed hoe ik alles terug op zijn plaats kan zetten. De vroegere toestand gaf in de linker kolom in WLM bovenaan "Snelle weergave", daaronder de 2 accounts Belgacom(ca.geerts) en Telenet(camielza), gevolgd door "Postvak UIT" en "Opslagmappen".
Nu is dus het Telenet(camielza = emailadres) bij het opstarten totaal verdwenen en weet niet of het opnieuw aanmaken van dit account de zaak kan oplossen zoals voorheen. Mocht dit lukken, dan kan Mailstore (zoals je eerder aangaf, dank je) gebruikt worden vooraleer een nieuw programma te installeren.
Als je me nu misschien nog op weg kan helpen om het zaakje met die OST/PST/EML wat te verduidelijken voor mij, dan val ik je niet langer lastig met dit probleem.
Herhaalde dank en fijne dag nog
 
Staat op die plaats op je PC wél nog een OST of PST of EML bestand met als naam de beide accounts, Belgacom/Proximus en Telenet ?
En in je mail zelf niet ?

Dan neem je een copie van het Telenet bestand en zet het op een plaats die niet door het systeem wordt gebruikt, en er dus niets kan mee gebeuren.

Dan maak je het mailadres binnen Live Mail inderdaad opnieuw aan en kijkt wat er gebeurt, wat je na enige tijd te zien krijgt ...
En je moet er op letten dat je dat doet met hetzelfde protocol als je voordien had gebruikt want anders kan je met dat bestand dat je opzij hebt gezet sowieso niets aanvangen, moest dat nodig blijken.

Als dat mailaccount terugkomt in Live Mail kan, kàn het zijn dat het nagenoeg leeg is - koppel hier dan meer even terug alvorens verdere stappen te zetten en vertel me hoe het er uitziet.
 
Jammer genoeg zijn geen van de 3 (OST, PST, EML) bestanden onder dit onderdeel te vinden. Wel nog van beide accounts het OEACCOUNT-bestand en eveneens van beide de bestandsmap Telenet (c add1) en Belgacom (cd0) . Ik vrees dat hiermee het een hopeloze zaak wordt Philip. Ik geloof wel dat ik nog een hele tijd geleden een backup of clone van de bootpartitie gemaakt heb en misschien moet ik hiermee aan de slag gaan om nog te redden wat te redden valt ?
 
Doe toch maar wat ik voorstelde, maar zet gewoon EEN COPIE VAN de ganse inhoud van die map

%UserProfile%\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail

dan maar even opzij.... Er is kans dat je die backup zelfs niet nodig hebt, niets te verliezen nietwaar !
 
Inderdaad, enkel bij te winnen hé ? Dus heb je raad opgevolgd (gegevens op mijn 2de pc nagekeken en deze overgenomen, doch krijg foutmelding: 0x800CCC0e !?
Fijne avond nog en tot morgen ?
 
Ik bedoelde niet dat je de gegevens van de 2de PC moet overnemen hé ... wel uit die folder hierboven van de PC waar het probleem zich nu in Live Mail voordoet.
 
Als ik de foutcode opzoek krijg ik allerlei tips hoe dat op te lossen in .... Outlook !
Die Live Mail is zo oud en uit het gezicht verdwenen dat niemand zich daar nog over bekommert.

Hoog tijd om WLM op pensioen te stellen !
 
Goed nieuws beste Philip: het was blijkbaar een probleem met de gebruikersnaam die ik onvolledig had ingevuld ! Zoals je aangeeft wordt het beslist Outlook en hoop je niet langer lastig te vallen met mijn "antieke" WLM, zij het toch enigszins met wat tegenzin....
In elk geval, meer dan hartelijk bedankt voor je geduld, hulp en tips.
Nog 1 klein vraagje toch: heb je enig idee waarom mijn herstelpunt(en) uiteindelijk niet uitgevoerd worden . Ze starten wel, geven dat blauw wachtscherm maar geven aan dat ze niks hebben gewijzigd !? Nochtans zijn alle partities ingeschakeld.
Maar ik kan opnieuw verder en wens je nog een fijn weekend en meer !
Thanks Thank You GIF by Lumi
 
Goed dat dit is afgekaart/afgehandeld.

Voor je herstelpunten probleem wil ik vragen dat je een nieuwe vraag stelt, in het correcte subforum : eventuele helpers vinden je vraag immers niet als ze onder deze hoofding van je mailprobleem blijft staan.
Goed principe : nieuwe vraag = nieuw topic - zo bereik je meer mensen die er iets vanaf weten.
 
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan