Telenet CI+ module, tv met een kaartje

Status
Niet open voor verdere reacties.

wivy

Steunend lid
Vip Lid
Gezocht een alternatief voor telenet decoder/recorder. Weldra verdwijnt het analoge tv-signaal, bezit een Samsung TV met een CI-slot, helaas niet compatibel met CI+. Upgrade tv-software niet mogelijk/onbestaand. Op zoek naar een werkende oplossing: een ontvanger DVB-S & S2 en DVB-T/T2 en DVB-C met CI+ slot. Ik zie de bomen in het het bos niet staan, was werkzaam bij de Telefoon (RTT, .....). iemand suggesties? Opnemen is géné must, kijken wel!
 
Gezocht een alternatief voor telenet decoder/recorder. Weldra verdwijnt het analoge tv-signaal, bezit een Samsung TV met een CI-slot, helaas niet compatibel met CI+. Upgrade tv-software niet mogelijk/onbestaand. Op zoek naar een werkende oplossing: een ontvanger DVB-S & S2 en DVB-T/T2 en DVB-C met CI+ slot. Ik zie de bomen in het het bos niet staan, was werkzaam bij de Telefoon (RTT, .....). iemand suggesties? Opnemen is géné must, kijken wel!
Ik denk dat je jouw tv wel kunt bijwerken voor dit probleem op te lossen zie meer op: https://support.pathe-thuis.nl/hc/nl/articles/360000214063-Samsung-software-update
Indien nodig kan je altijd met samsung support contact opnemen zij kunnen jou hier normaalgezien perfect mee helpen zie: https://www.samsung.com/be/support/
Of misschien heeft 1 van mijn forum collega's nog een tip.
 
Gezocht een alternatief voor telenet decoder/recorder. Weldra verdwijnt het analoge tv-signaal, bezit een Samsung TV met een CI-slot, helaas niet compatibel met CI+. Upgrade tv-software niet mogelijk/onbestaand. Op zoek naar een werkende oplossing: een ontvanger DVB-S & S2 en DVB-T/T2 en DVB-C met CI+ slot. Ik zie de bomen in het het bos niet staan, was werkzaam bij de Telefoon (RTT, .....). iemand suggesties? Opnemen is géné must, kijken wel!

Denk dat als je een CI module moet huren, dat je dan beter een digibox huurt. Daar kan je ook enkel kijken.
 
Je zou nog eens contact op kunnen nemen, staat idd alleen CI bij, bij de mijne, die 2 jaar jonger is maar geen smart tv, staat wel CI+ bij las ik net.
Een decoder kan altijd.
 
Je zou nog eens contact op kunnen nemen, staat idd alleen CI bij, bij de mijne, die 2 jaar jonger is maar geen smart tv, staat wel CI+ bij las ik net.
Een decoder kan altijd.
bedankt voor het opzoekwerk lange pier ... ik zoek verder, decoder telenet uitgesloten, analoog radio signaal verdwijnt ook al, mijn Bose is uiteraard analoog, zoiets koop je maar om de zoveel jaar, nietwaar!
 
bedankt voor het opzoekwerk lange pier ... ik zoek verder, decoder telenet uitgesloten, analoog radio signaal verdwijnt ook al, mijn Bose is uiteraard analoog, zoiets koop je maar om de zoveel jaar, nietwaar!

Maar het analoog signaal via ether zal langer voorhanden zijn dan dit van de kabel. Als ze analoge radio doen stoppen via ether, dan denk ik dat de industrie niet mee kan. DAB+ is nog niet alles. Regelmatig valt het signaal uit zeker als het in de auto gebeurt. Dekking is niet overal goed. Als je thuis een DAB+ hebt, kan je een goed plaatsje uitzoeken.
Misschien kan je Uw Bose systeem gebruiken als versterker van een DAB+.
 
TV signalen zijn niet mijn sterkste kant.
Ik kan alleen vertellen wat ik hier naar tevredenheid gebruik.

Digitaal signaal komt hier binnen met een coax aansluiting op de muur in de woonkamer.
Hier heb ik een Humax 5200C die ik voor 25 euro op Marktplaats heb gekocht op aangesloten die een analoog signaal geeft naar mijn analoge Panasonic Plasma TV.
In de Humax zit een 500GB schijf waarop ik programma's kan opnemen. Ik kan gelijktijdig TV kijken en een ander programma opnemen. Intern dus 2 tuners.
Het ding hangt hier in het lokale netwerk.
De schijf in de Humax is hierdoor via ftp te benaderen door mijn pc en ik kan met dit protocol de opnamen eventueel naar de pc halen om eventueel te bewerken.
Incidenteel doe ik dit wel eens om een heel klein stukje uit een uitzending te knippen om te bewaren.
Eventueel kan ik ook video naar de schijf kopiëren maar dan moet dit eerst naar .ts formaat geconverteerd worden
 
@wivy Voor audio (radio-signaal) is er een oplossing bij Telenet - zie andere post ...

Voor tv-signaal laat ik aan de anderen, geen kennis over ...
 
Een andere mogelijkheid is Satelliet aangezien je DVB-S hebt.
Ook DVB-T is mogelijk. Je kan met een simpele campingantenne kijken naar TV-Vlaanderen.
 
Meer info kan ik je niet geven.
Je moet wel de kabel van Telenet behouden voor te werken met een Ci module+kaartje.
Je kan niet opnemen.
Of je neem een Satelliet.
Of wie weet Iptv, Tv Vlaanderen met een antenne of via het internet.
Gratis Oplossing Vtmgo ,Stevie

Op alles is er een oplossing.
Via Dr GooGle
 
Dit verschijnt op mijn scherm na het inpluggen van de CI+ module. Bij de land instellingen van het toestel vind ik oa Nederland, Oostenrijk, ... maar geen Belgïe. Krijg stilaan het vermoeden dat een toestel is van parallel-import! Alles van Samsung behalve ondersteuning ...
de zoektocht wordt nog niet stop gezet ... of het nu gaat over een kaartje van tv-vlaanderen of Ziggo of Canal Digital moet kunnen volgens mij, de CI+ module is de sleutel ...
 

Bijlagen

  • Samsung CI_mod.JPG
    Samsung CI_mod.JPG
    84.5 KB · Weergaven: 318
Uw CI module is de oorzaak. Het staat voor Common Interface. Dus als je de verkeerde interface hebt, vergeet het.
zie ook hier https://www.bing.com/videos/search?...8AA3771451D5878184AA8AA3771451D5878&FORM=VIRE
In sommige gevallen heb je een smartcard nodig. In andere gevallen is de CI module van die bepaalde provider genoeg.
VB de oude decoders van TV-Vlaanderen werken met CI module en smartcard. De nieuwe hebben de smartcard niet meer nodig.
CI module wordt ook wel CAM module genoemd.
Hou de reclames van TV-Vlaanderen in het oog. Nu krijg je de decoder gratis bij een gewoon abonnement voor 2 jaar. https://www.tv-vlaanderen.be/antenne-tv/bestellen/

Als je weet dat je met een camping antenne via TV-Vlaanderen naar digitale tv kan zien voor de prijs van 9.95€/maand
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan