Windows 11 TeamViewer alternatief : Rustdesk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerrit

Steunend lid
Vip Lid
Misschien tip na problemen met Team Viewer (Kreeg steeds time-out en melding dat ik een commerciële versie gebruikte en werd omgeleid naar betalen 30€/maand) ik heb dan maar een ander account aangemaakt en alles werkte weer normaal maar voor hoelang is een vraagteken na wat zoekwerk kwam ik te horen dat ik niet alleen ben die het probleem had of heeft daarom ben ik op zoek gegaan naar een gelijkaardige tool en vond de open source RustDesk .Werkt bijna op een gelijkaardige manier is in het nl en een exe bestand je hoeft het elfs niet te installeren.

Is hier te vinden >> https://rustdesk.com/ <<
 
Klopt - is aangekondigd door TeamViewer : gratis gebruik wordt uitgefaseerd.
Elke alternatief verdient dus getest te worden.

Kan je je bevindingen met ons delen ?
 
Ik heb het zonet opgestart:

In het begin krijg je een melding in het scherm dat je UAC beperkingen hebt en dus bepaalde functies niet kan besturen.
Je moet hem dus volledig installeren om dit te voorkomen.
Is dit een nadeel geen idee?

- Eenmalige wachtwoord lengte is 6 en aanpassen naar 8, 10 blijft grijs
Kan je pas aanpassen als je bovenin klikt op "Beveiligingsinstellingen vrijgeven"

Voor de rest het werkt gewoon
 
Ik heb het vandaag getest als je op de exe klikt krijg je ook de mogelijkheid om het te installeren wat ik ook gedaan heb op mijn pc .De pc die ik overnam gebruikte alleen het exe bestand zonder te installeren dus, uac akkoord en daarna geen probleem meer 1/2 hr gewerkt zonder 1 probleem voor mij is dat een volwaardig gratis alternatief voor teamviewer.
 
Recente update van TeamViewer zelf (met dank aan AI - CoPilot)

TeamViewer is nog steeds gratis voor persoonlijk gebruik! 🎉 Of je nu vrienden en familie helpt bij het oplossen van computerproblemen, toegang hebt tot bestanden op verschillende apparaten of iemand begeleidt bij het gebruik van software, TeamViewer blijft een kosteloze oplossing. Hier zijn enkele dingen die je kunt doen met de gratis versie:
  1. Technische ondersteuning bieden: Verbind met apparaten van vrienden en familieleden in realtime om problemen op te lossen. Je kunt zelfs video en audio gebruiken voor een uitgebreide ervaring.
  2. Verbinding maken tussen privé-apparaten: Toegang krijgen tot bestanden of software op apparaten binnen je huis of in de buurt. Bijvoorbeeld: je kunt krachtige toepassingen op je computer gebruiken vanaf je mobiele apparaat.
  3. Anderen helpen technologie te leren: Deel je vaardigheden door iemand te begeleiden bij het gebruik van software of het instellen van onbekende apparaten op afstand.
  4. In realtime verbinding maken met mensen: Of ze nu in de buurt zijn of op verschillende continenten, TeamViewer stelt je in staat om verbonden te blijven via videoconferenties en chat.
Onthoud dat TeamViewer’s gratis versie bedoeld is voor persoonlijke taken binnen je persoonlijke leven, waarvoor je niet wordt vergoed. Dus ga gerust door met het maken van externe verbindingen en het helpen van anderen!
 

Commercieel gebruik gedetecteerd​

TeamViewer wil voorkomen dat commerciële gebruikers de gratis licentie gaan gebruiken. Daarom houdt het bedrijf streng in de gaten of gebruikers ongewoon of verdacht gedrag vertonen. Zodra TeamViewer een gebruiker verdenkt van commercieel gebruik, wordt het gebruik van de software geblokkeerd totdat de persoon een betaald abonnement afsluit.
Ik kreeg met deze situatie te maken ben op pensioen en werk zeker niet commercieel van thuis uit.
Alleen help ik eerder vrij zelden eens iemand uit de nood zonder vergoeding en toch werd ik geblokkeerd en ik ben niet de enige. Ik meen mij te herinneren dat je vroeger geen account nodig had bij teamviewer en nu wel
Ik heb een nieuw account met een ander mail adres aangemaakt en nu geen time out meer.
Maar ik ben van plan om team viewer in het vervolg niet meer te gebruiken en te kiezen voor RustDesk werkt even goed .
 
En is open source en geschreven in Rust zelfs. Maw vrij nieuwe software met een waarschijnlijk zeer veilig en performant ontwerp.

Wel geen security features in de open source versie aanwezig (Audit logs, MFA, Access Control, LDAP auth, ...), maar dat is voor persoonlijk gebruik meestal geen struikelblok.
 
IK help als vrijwilliger ook veel mensen. Het zelfde probleem, op een gegeven moment geblokkeerd omdat commercieel gebruik werd vermoed. Met heel veel moeite die blokkade uiteindelijk wel eraf gekregen. Maar ik ben overgestapt naar Ultraviewer. Ziet
er allemaal bijna hetzelfde uit, zij gebruiken echter alleen cijfers als wachtwoorden wat ik prettiger vindt en duidelijker is. https://www.ultraviewer.net/en/
 
Ik gebruik Nomachine (Windoze, Linux en Mac) en Remote Utilities (Windoze, Linux en Mac).

Nomachine is volledig gratis. Hij heeft soms problemen met de toetsenbord layout als die op de host verschilt van de viewer. Even manueel het commando voor het juiste toetsenbord laten uitvoeren en het probleem is opgelost, maar het is een minpuntje... Je kan schijven en apparaten delen met de viewer tijdens de sessie.
Nomachine moet op zowel de host als de viewer geïnstalleerd worden. De viewer-gebruiker moet een useraccount op de host hebben om te kunnen werken.

Remote Utilities (RUT) is gratis voor gebruik met 1 tot 10 hosts tegelijkertijd. Meestal gebruik je toch maar 1 host tegelijk. Je moet wel registreren om een gratis activatiecode te krijgen. RUT heeft alle functionaliteiten beschikbaar in de gratis versie, wat niet bij alle remote control software het geval is bij de gratis versie.
RUT heeft een viewer module en een host module die afzonderlijk geïnstalleerd kunnen worden. Ook is een Agent module beschikbaar voor de host, die niet geïnstalleerd moet worden en die werkt met een ID en accesscode (wachtwoord) zoals Teamviewer en consoorten. Is die Agent module niet actief, dan kan er geen verbinding gemaakt worden. De ID en code kunnen wel vastgezet worden en de Agent kan in autostart gezet worden zodat er wel altijd toegang mogelijk is, bijvoorbeeld op een headless server.
RUT beschikt over diverse mogelijkheden om de host te besturen. Zo is er een terminal modus waarmee je opdrachten kan geven aan de host zonder dat de host gebruiker daar last van heeft op het scherm. Remote control, enkel meekijken, bestandsoverdracht, taakbeheer, energiebeheer, RDP-modus, inventaris van de host, chat, schermopname, berichten verzenden, extern register, spraak/video zijn allemaal beschikbaar. Je kan ook de gewenste beveiliging instellen per viewer.
De viewer-gebruiker moet niet noodzakelijk een useraccount op de host hebben om te kunnen werken. Wordt op de host in de settings bepaald.
 
Als remote connection manager gebruik ik de Devolutions Remote Desktop Manager. Veel features en in een free edition beschikbaar.
 
@DDragon80 : Heb ik ook ooit gebruikt. Net als zijn voorgangers mRemote en mRemoteNG.
In het verleden heb ik al diverse remote tools gebruikt, van een paar VNC varianten over mRemote, RDM, Radmin, Teamviewer, iTALC (klaslokalen), enz...
Er is keuze genoeg in remote land. Het hangt voornamelijk af van persoonlijke voorkeur en wat je precies nodig hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan