Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Betref: de taakbalk op het scherm van een W10 PC

Ik heb normaal gesproken een taakbalk met o.a. een aantal W10 toepassingenen waarvan ik graag wil dat die ook via de taakbalk kunnen worden opgesart. Deze taakbalk word normaal gesproken tijdens of vlak na het opstarten van W10 opgestart. Normaal gaat dat prima, maar de laatste dagen is het hommeles. De taakbalk wordt wel opgestart, maar de programma´s die ik dan via die taakbalk wil opstarten, zijn niet zichtbaar meer in die taakbalk. Als ik vanaf het bureaublad het icoon van, in mijn geval explorer naar die taakbalk sleep en het icoon van de verkenner op die manier in de taabalk opneem, zijn (waren moet ik zeggen) de iconen van die programma´s plotseling wel weer zichtbaar en is dus mijn probleen lijkt het weer opgelost. Maar het duurt niet lang voordat de taakbalk -of liever gezegd de inhoud van taakbalk weer onzichtbaar en kan ik dus ook niet de programma´s erop opstarten. Die laatste "oplossing" is op het moment van dit schrijven, weer oproepbaar, dus zijn we weer op het beginpnt: wel een taakbalk op het bureaublad, maar kan er niets meer mee opstarten....
Help!
 
ik heb je inderdaad de sfc /scannow aanbevolen maar ging er van uit dat deze dus gewoon te gebruiken was en zodoende ons kon meedelen of er foute systeembestanden aanwezig zijn ..nu blijkt dat waneer je de sfc /scannow opstart via een opdrachtprompt(administrator) dat deze scan van je scherm verdwijnt ...dit wijst dus op een besmetting van je systeem...of eerder op systeemfouten door gebruik van opruimers
het advies ik wil meegeven is om je belangrijkste bestanden veilig te stellen en voor een geheel nieuwe installatie te gaan ..
 
Hartelijk dank -m- Heb je nog tips voor me? Ik heb zo iets nog nooit gedaan. En dat alleen voor die balk? Heb natuurlijk wel een prachtige BU (mbv Veeam; een geweldig programma vind ik trouwens), maar toch.... In ieder geval bedankt weer voor jullie ondersteuning.
 
je heb toch zeker niet je tablet modus aanstaan hé ..

c5cc57f1f5-Ashampoo_Snap_2017.07.17_08h40m18s_001_.png
 
Mag ik me een beetje schamen (lachen) . Die tabletinstellingen zitten naar mijn gevoel een beetje verspreid over de instellingen. Dacht dat ik ze al veranderd had. Kan het zijn dat een bepaald programma die instellingen veranderd. Anyway, volgens mij was dit het euvel !! Nogmaals dank en sorry dat ik blijkbaar onvoldoende zelf heb gekeken... Ik blijf er trouqens bij dat ik Veeam Agent for Windows een geweldig programma vind voor backup, alhoewel ik het alleen ken van het backuppen en niet van het daadwerkelijk terug zetten van de backups, maar dat zal ook wel goed gaan, denk ik. Om even terug te komen op de instellingen structuur van Windows 10: soms denk i: Nu zal ik ze wel achter de rug hebben en plotseling blijkt dan dat dat niet zo is en duikt er weer een instelling van bijv wel/geen table op. Maar hoe dan ook, het is / lijkt weer voor elkaar en ik ben weer reuze tevreden!
 
Mag ik me een beetje schamen (lachen) . Die tabletinstellingen zitten naar mijn gevoel een beetje verspreid over de instellingen. Dacht dat ik ze al veranderd had. Kan het zijn dat een bepaald programma die instellingen veranderd. Anyway, volgens mij was dit het euvel !! Nogmaals dank en sorry dat ik blijkbaar onvoldoende zelf heb gekeken... Ik blijf er trouqens bij dat ik Veeam Agent for Windows een geweldig programma vind voor backup, alhoewel ik het alleen ken van het backuppen en niet van het daadwerkelijk terug zetten van de backups, maar dat zal ook wel goed gaan, denk ik. Om even terug te komen op de instellingen structuur van Windows 10: soms denk i: Nu zal ik ze wel achter de rug hebben en plotseling blijkt dan dat dat niet zo is en duikt er weer een instelling van bijv wel/geen table op. Maar hoe dan ook, het is / lijkt weer voor elkaar en ik ben weer reuze tevreden!

Vorige week heb ik identiek hetzelfde voorval gehad. Je weet waar de icoontjes onderaan staan. Je gaat erover met de muis en je ziet dat je ze hebt, doch je kan er niets mee doen. Ik heb ook van alles geprobeerd, doch niets hielp. Uiteindelijk heb ik een systeemherstel gedaan, doch dit duurde meer dan een uur en heb dan maar afgesloten. Nadien terug opgestart en ik kreeg de melding dat ik geen herstel heb kunnen doen en dat er niets was gewijzigd. Het rare is dat alles toch weer normaal is gekomen en ook weer alle icoontjes onderaan in de werkbalk.
 
Sinds 17 juli, toen ik bovenstaand bericht heb geschreven, is het een paar dagen goed gegaan, maar nu is hetzelfde weer aan de hand. De balk is er, maar de icoontjes zijn weg. Als ik er bijv. van het bureaublad het iccontje van de verkenner naartoe sleep, krijg ik de icoontjes weer terug. Alñs ik de machine weer opnieuw opstart mag ik dat feest opnieuw doen. Niet echt een probleem dus, maar wel een beetje irritant. De vreugde van Het Is Opgelost was dus van korte duur. Ik heb maar opgegeven om me er druk over temaken, maar als iemand me alsnog kan helpen zou dat perfect zijn. Succes Bernard! Weet niet of je er ook een vraag van hebt gemaakt bij onze vrienden van PCTuts. Als dat zo is, kan ik je waarschuwen als ik het (weer) opgelost lijk te hebben (lachen)
 
Sinds 17 juli, toen ik bovenstaand bericht heb geschreven, is het een paar dagen goed gegaan, maar nu is hetzelfde weer aan de hand. De balk is er, maar de icoontjes zijn weg. Als ik er bijv. van het bureaublad het iccontje van de verkenner naartoe sleep, krijg ik de icoontjes weer terug. Alñs ik de machine weer opnieuw opstart mag ik dat feest opnieuw doen. Niet echt een probleem dus, maar wel een beetje irritant. De vreugde van Het Is Opgelost was dus van korte duur. Ik heb maar opgegeven om me er druk over temaken, maar als iemand me alsnog kan helpen zou dat perfect zijn. Succes Bernard! Weet niet of je er ook een vraag van hebt gemaakt bij onze vrienden van PCTuts. Als dat zo is, kan ik je waarschuwen als ik het (weer) opgelost lijk te hebben (lachen)

Ik heb hier bij onze vrienden geen melding over gemaakt om dat dit is opgelost. Ik vond dit raar. Ik sloot gewoon mijn pc af zonder enig probleem, maar toen ik hem de volgende dag opstartte zat ik met dit probleem. Daarom dat ik meteen de harde middelen nam en systeemherstel deed. Windows 10 zit nog met heel veel kwaaltjes en nu verdiep ik mij in Linux 18.2 mate om zo later over te schakelen naar Linux. Als je zo hoort her en der zijn zelfs vele bedrijven overgestapt naar Linux. Groetjes.
 
@Cees Medema je heb nergens vermeld of het hier gaat over een desktop al dan niet een laptop of tablet ....
indien het een tablet zou zijn dan is het normaal dat deze taakbalk iconen steeds verdwijnen ...doch niet echt verdwijnen ..ze zijn er nog en zullen pas tevoorschijn komen indien je de crusor daar plaatst waar feitelijk je taakbalk dien te staan ..de tablet's doen dit om je het scherm optimaal te laten benutten ..
indien het een desktop of laptop zou zijn dan dien je eens af te vragen of er geen programma aanwezig is dit jouw instellingen betreffende het gebruik tegen werkt ... denk nu aan optimalisatie tools
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan