Windows 11 Taakbalk Windows 11

Ik heb al weken last van een ongewenste grijze icon op mijn taalbalk als ik erop klik gaat Outlook open, terwijl er ook de originele blauwe icon op de taakblak staat. De grijze kan ik niet verwijderen, want als ik dat doe functioneerd Outlook helemaal niet meer. En hij laat zich niet verwijderen.

Outlook 1.jpg
Outlook 2.jpg

met vriendelijke groet,
Frits (Fatman)

Even duidelijk zijn : als je grijze laat zich niet verwijderen, maar je hebt het wel gedaan ?
En dan werkt Outlook niet meer ... ? hoezo ? heb je Outlook dan al opgestart vanuit het Start menu daarna ?

Over welke Outlook spreken we hier ? De blauwe die ik zie is van Outlook for Windows... Is dat ook zo als je de grijze aanklikt ?
De iconen in de taakbalk zijn immers dat en niets meer : iconen/shorcuts... beinvloeden op geen enkele manier de werking van je apps...

Ik kan zowel de grijze als de originele aan klikken, als ik de grijze aan klik wordt hij blauw zoals de originele, sluit ik Outlook wordt het weer grijs. Heb ze wel geprobeerd te verwijderennen dat lukt alleen bij de blauwe de grijze laat zich niet verwijderen.

Ik heb de betreffende regel in gevuld met mijn naam erin en kom uit bij een map genaamd TOMBSTONES waar niets in staat.
Outlook 2.jpg

zoals je ziet staat er 2x in blauw dezelfde icon, die bij mijn staat wordt bij het sluiten grijs
Outlook 1.jpg

Kijk eens goed naar het icoontje : dit zijn 2 verschillende versies van Outlook !
De bovenste is een versie uit een Office pakket (2013,2016,2019 of zelfs 365) / de tweede de Outlook app die standaard in Windows zit.
Als je beiden hebt geconfigureerd met hetzelfde mailadres zie je inderdaad weinig verschil ... maar toch zou je dat moeten kunnen zien.

De versie die geinstalleerd staat lokaal op je PC heb je nu volgens het screenshot hierboven niet meer op de taakbalk staan, maar dat wil niet zeggen dat het niet meer werkt, als je het zou opstarten uit het startmenu.

Op de taakbalk heb je de app, onderdeel van Windows 11, wel nog staan en bruikbaar.
Het is een kwestie van smaak welke je gebruikt ...

Terug
Bovenaan