Windows 10 taakbalk pictogrammen groter

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik wil graag de taakbalk pictogrammen in de laptop van mijn schoonmoeder ( 85 jr ) vergroten,
maar als ik met rechtermuis knop op de taakbalk klik zie ik geen eigenschappen zoals eerder door anderen aangegeven.

is er iemand die mij kan helpen met het vergroten van de taakbalk pictogrammen
het is mij nog niet gelukt

bij voorbaat dank
Robbie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er kan in de taakbalk eigenschappen aangegeven worden of kleine iconen gebruikt moeten worden of niet. Als dit niet voldoende is heeft u als enige mogelijkheid nog om de resolutie van uw scherm aan te passen. Dit kan gedaan worden via Rechtermuisknop -> Beeldscherminstellingen.
Maar dan moet men wel graag met de schuifbalken werken.
 
Normaal zou deze registry hack de iconen op de taakbalk groter dan normaal moeten maken:
Code:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced]
"TaskbarSmallIcons"=dword:00000000
"TaskbarSi"=dword:00000003

Plaats de code hierboven in een tekstbestand dat je TaakbalkGrootte.reg noemt.
Dubbelklik dan op het bestand om de registerwijzigingen uit te voeren.

De mogelijke waarden voor "TaskbarSI" zijn:
1: kleine iconen
2: middelgrote iconen (standaard)
3: grote iconen

De mogelijke waarden die je kan gebruiken voor "TaskbarSmallIcons" zijn: 0 (nul) voor grote iconen, 1 voor normale of kleine iconen.
Die waarde wordt gecombineerd gebruikt met die van "TaskbarSI".
Als je normale of kleine iconen wil moet "TaskbarSmallIcons" op 0 (nul) gezet worden, voor grote iconen moet de waarde op 1 gezet worden.

De mogelijke combinaties zijn dus:
Code:
| "TaskbarSI" | "TaskbarSmallIcons" |
|-------------+---------------------|
|     1       |         1           |
|     2       |         1           |
|     3       |         0           |

Na het invoeren/wijzigen van deze waarden moet je wel de PC herstarten.
 
@wivy Je eigen bijdrage hierboven blijkbaar niet goed doorgelezen. Dateert uit 2021 en in 2023 kwam dit :

1707727330127.png
 
ZoomText heb ik ooit gekocht voor een medewerkster in mijn dienst die gezichtsproblemen had. Erg goed, maar prijzig - de werkgever betaalde dat ;)

De medewerkster (zaliger spijtig genoeg) had ik voor géén geld van de wereld willen missen.

TS vroeg hier enkel naar vergroting van de icoontjes : dat verbaast me wat, want ik kan me voorstellen dat de bejaarde dame ook wel problemen krijgt met het lezen van de rest. Blijkbaar kunnen ze zich daar wel behelpen met de zoomfunktie van bestaande programma's en browsers. Maar de icoontjes zullen een hardnekkig probleem gebleven zijn. En blijven, vrees ik ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan