Status
Niet open voor verdere reacties.

Cees Medema

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,

Betref: de taakbalk op het scherm van een W10 PC

Ik heb normaal gesproken een taakbalk met o.a. een aantal W10 toepassingenen waarvan ik graag wil dat die ook via de taakbalk kunnen worden opgesart. Deze taakbalk word normaal gesproken tijdens of vlak na het opstarten van W10 opgestart. Normaal gaat dat prima, maar de laatste dagen is het hommeles. De taakbalk wordt wel opgestart, maar de programma´s die ik dan via die taakbalk wil opstarten, zijn niet zichtbaar meer in die taakbalk. Als ik vanaf het bureaublad het icoon van, in mijn geval explorer naar die taakbalk sleep en het icoon van de verkenner op die manier in de taabalk opneem, zijn (waren moet ik zeggen) de iconen van die programma´s plotseling wel weer zichtbaar en is dus mijn probleen lijkt het weer opgelost. Maar het duurt niet lang voordat de taakbalk -of liever gezegd de inhoud van taakbalk weer onzichtbaar en kan ik dus ook niet de programma´s erop opstarten. Die laatste "oplossing" is op het moment van dit schrijven, weer oproepbaar, dus zijn we weer op het beginpnt: wel een taakbalk op het bureaublad, maar kan er niets meer mee opstarten....
Help!
 
In het kort komt het er op neer dat de inhoud van de taakbalk regelmatig na een herstart van de PC verdwenen is. Vaak herstelt het zich door een icoon van het bureaublad naar de taakbalk te slepen. Andere keren moet ik de taakbalk weer opnieuw opbouwen.
 
En als je rechtermuisklik doet op de taakbalk en dan eigenschappen.
Dan opent er een klein venster. Je ziet dan staan bij Systeemvak: Aanpassen. Hier kun je het één en ander instellen bij gedrag.
 
indien de rechtermuisklik op de taakbalk word toegepast dan kies je dus niet de eigenschappen maar wel dus de Taakbalkinstellingen ...
je zou een vergelijkbaar scherm te zien krijgen als hieronder ...welke opties zijn er bij u actief ....indien je andere instellingen hanteert neem dan eens dezelfde over als deze in de afbeelding .
87b2a8adb3-Ashampoo_Snap_2017.07.14_10h00m41s_001_.png
 
Dankjewel Qtex en Skippy, Heb de suggesties van Qtex overgenomen, maar ik vrees het ergste.... een icoon vanuit het bureaublad en dat op de taakbalk plaatsen door het daar naartoe te slepen. Dan gebeurt dat en krijg ik ook in één klap de verloren iconen weer te zien. Als ik het systeem dan opnieuw opstart ben ik ze weer kwijt en moet ik die handeling weer opnieuw doen. Beetje omslachtig maar wel haalbaar.
 
Ik heb een registersleutel voor je geschreven. Probeer het eens via deze fix.

Eerst even uitpakken en dan dubbelklikken op taakbalkfix.reg

Ik hoop dat dit bij jou werkt, anders zit het ergens diep in Windows. Als het mogelijk is zou je ook eens kunnen kijken naar een systeemherstel naar een datum toen dit probleem er nog niet was.
 

Bijlagen

  • taakbalkfix.rar
    206 bytes · Weergaven: 175
Heb inmiddels de registersleutel geinstalleerd, maar het gaf niet het gehoopte resultaat, dus het zit diep in Windows.... Heb ook een systeemherstel gedaan, maar dat werkte ook niet. Zijn er nog andere suggesties? Of moet ik een volgende windowsupdate afwachten en na de start maar een icoon naar de taakbalk slepen; daarna wordt diezelfde taakbalk, zoals ik al ei, weer gevuld met de gewenste shortcuts.
 
start eens de opdrachtprompt (administrator ) op en draai dan eens de sfc /scannow dit om na te gaan of er systeembestanden beschadigd zijn ..
deel de uitslag mee van deze scannow ( je dient het log NIET te plaatsen !)
 
Ik heb dat een keer gedaan en het programma rustig zijn gang laten gaan. Tussendoor heeft iemand anders hier in huis perongeluk een ander programma opgestart. Niets aan de hand leek het, maar aan het einde van de rit, waarschijnlijk toen het klaar was (100% bereikt?) heeft het zichzelf blijkbaar weer afgesloten. Toen ik het daarna nog een keer probeerde op te starten, kreeg ik wel de gelegenjeid om het uit te voeren. Waarna ik in een flits (gedurende een fractie van een seconde) het scherm weer dacht te zien, leek het zichzelf af te sluiten en lukt het me niet meer om het opnieuw te doen. Is het resultaat ergens opgeslagen waardoor ik het op kan roepen en je vertellen wat het uiteindelijke resultaat was?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan