Windows 10 Icoon usb-apparaat verdwenen in taakbalk

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Ik was gewoon dat bij aansluiten van mijn Samsung tablet Galaxy TAB S5e, Android 11 aan mijn laptop, er eerst 'toestemming' gevraagd werd om te verbinden en daarna automatisch de recent gemaakte foto's en video's getoond werden om te downloaden. De laatste keer gebeurde er echter niets en diende ik manueel te zoeken via Verkenner èn te selecteren voor download. Bovendien is ook het icoontje op de taakbalk onderaan verdwenen !? In Verkenner wordt de tablet wel nog weergegeven en kan ik dan met een rechtsklik ook nog in het optiemenu dat dan verschijnt, kiezen om (alle) foto's en video's te downloaden. Wissels met usb kabels hielp niet en wat er misgegaan is is voor mij een raadsel. Mocht iemand enig idee hebben hoe dit te herstellen, graag en met dank bij voorbaat.

Whaw mensen, dit app'je is werkelijk het neusje van de zalm ! Zoals Aardbei aangeeft werkt het inderdaad als een tierelier en doet werkelijk alles wat PhilipV in #11 vermeldt !!
Dit is werkelijk het antwoord op mijn vraag/probleempje, alleen moet ik nog even verder zoeken hoe het komt (of wat ik misdaan heb ?) dat mijn Samsung Se5 tablet niet meer verschijnt rechtsonder en kan ik dus ook niet langer "veilig" dit apparaat verwijderen terwijl dit wel lukt met usb-sticks en meer.
Maar het belangrijkste is dat ik heel gelukkig ben met jullie tips en steun en heb ik opnieuw iets nieuws en bovenal heel nuttig ding leren kennen waarmee ik zelfs nog meer kan dan vroeger. Aan allemaal hartelijk dank !!!!

Iets wat ik hier nog niet voorbij zag komen om het probleem van TS op te lossen:
(Je moet wel de GSM/Tablet met de PC verbinden)
  • klik rechts op de taakbalk
  • kies taakbalkinstellingen
  • kies 'Andere systeemvakpictogrammen'
  • doorloop de lijst en kijk of de verbinding naar GSM en/of tablet ergens in de lijst staat
  • indien dat zo is, controleer of de toggle rechts ervan op aan staat
  • staat die uit, dan wordt het icoon niet weergegeven in het systeemvak (wel in de verborgen pictogrammen indien actief)

Nee Merlin, daar had ik ook nog niet aan gedacht maar bij "systeempictogrammen in- of uitschakelen" staat nergens iets over verbinding GSM of tablet uit te schakelen !? Al denk ik toch dat - zoals ik reeds schreef - het niet zozeer aan de laptop gelegen is maar aan een (gewijzigde ?) instelling op de beide tablets. In elk geval hartelijk dank voor de tip.

Bijlagen

• Schermopname (16).png
    Schermopname (16).png
    66.3 KB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan