Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Onlangs viel ik "in panne" met mijn ssd (Transcend) van 250Gb. Ik kreeg bij het opstarten de befaamde 'stopcode 0x0000001' en de raad om te herstarten met hetzelfde blauw scherm en smiley tot gevolg. Omdat die HD er amper anderhalf jaar inzat, contacteerde ik de fabrikant die me wel enkele zgn. oplossingen voorhield, maar mochten die niet helpen, dan diende ik de verkoper te contacteren, in casu IBood. Daar had ik in eerste iinstantie het defect gerapporteerd en werd daar doorgezonden naar Transcend... Dus kastje-muurtje... Ik had gelukkig einde november '17 een kloon van die ssd gemaakt op de originele HD die in mijn laptop zat. Dus kon ik gauw terug aan de slag. Om een lang verhaal kort te trekken (en misschien ten behoeve van leden die hetzelfde meemaakten) heb ik die SSD terug aan de praat gekregen met een "low format" en hem terug (met Macrium Reflect) gekloond met de gewone HD. Ik wil er toch nog bijzeggen dat de SSD via een adapter uit te lezen was, doch IN de laptop niet wou opstarten. Op het internet staan over deze stopcode ettelijke "oplossingen", doch moet het gezegd dat die niet hielpen ? Wat ik ondertussen wel geleerd heb dat SSD schijven behalve hun snelheid ook heel veel nadelen hebben en de schrijf- wis- en leesacties heel vlug 'sleet' teweegbrengen en je dus best die SSD zogoed als uitsluitend gebruikt voor de opstart. Downloaden e.d. doe je dus liefst naar een externe HD, doch HOE moet dit praktisch gebeuren met bv. mail, edge, enz. ? Kan je opslagmappen gewoon 'verplaatsen' naar die schijf en weet een programma waar hij de info moet gaan halen ?
Bedankt voor jullie reacties bij voorbaat.
 
je zal wellicht wel weten dat je de sluimer/slaapstand Niet mag gebruiken bij een SSD dit verkort namelijk de levensduur van eender welk merk SSD..
 
Een "low format" kan helemaal niet op de hedendaagse gegevensdragers, was "vrougah" alleen mogelijk bij een MFM schijf, wat er nu voor doorgaat zijn 0'en schrijvers.
Seagate Technology

Op de vraag hoe ermee om te gaan, OS op SSD installeren, W7 en hoger heeft/gebruikt trim.
Alle software op een data schijf installeren kan maar email progs kan ook op de SSD, en indien weinig interne ram, het wisselbestand er ook op zetten.

En die ervaring met die specifieke SSD is niet algemeen, tis geen geweldig merk wat je hebt aangeschaft.

Heb er al jaren een paar Samsungs, geen enkel probleem en een Plextor die wel een probleem had, na reparatie maar weggeven, daar doet hij het nog steeds.
Slaapstand uitzetten, ding start in weinig seconden op als het goed is en heb je dat niet nodig.
 
Vooreerst bedankt voor je respons. De 'low format' werd mij aangeraden door de helpdesk van Transcend zelf ! En inderdaad, zoals je zegt is dit merk niet hèt van hèt. Ik had ondertussen al (bij Coolblue) een Samsung EVO aangeschaft, doch doordat het me uiteindelijk gelukt is om de oude aan de praat te krijgen, ligt die nog te wachten totdat ze definitief de geest zal geven. Wat allicht niet te lang op zich zal wachten wegens "wear out 98 % !!" zoals het Transcend SSD Scope programma aangeeft ! De slaapstand staat op mijn laptop nooit aan omdat ik die zo goed als enkel in de voormiddag gebruik voor enkel uurtjes en daarna definitief afsluit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan