Word Spaanse leestekens weergeven in Word met een AZERTY toetsenbord.

Ik zoek naar de snelste methode.
1 aanslag voor de é, die staat op dit toetsenbord.
2 aanslagen (3 toetsen) voor de á, í, ó, ú : eerst Alt Gr + ´ en daarna de letter. Dezelfde methode voor de letter ñ.
3 aanslagen (4 toetsen) voor de leestekens ¿ (Alt + 168) en ¡ (Alt + 173).

Heel toevallig vind ik nu dat Alt Gr + ! eveneens werkt voor het leesteken ¡ (2 aanslagen - 2 toetsen), dit gaat sneller. Voor het leesteken ¿ werkt dit jammer genoeg niet.

Zijn er andere methodes (behalve het toetsenbord op Spaans instellen) die nog sneller gaan? Bijvoorbeeld door omschakelen van NLD naar ESP en terug, of een nooit gebruikte toets anders programmeren, of nog iets anders?
Bij voorbaat dank voor elke suggestie.

Dat is zo ongeveer de stomste manier.
Je wilt ó maar in je tekst wil je ook ook nog ergens anders een o dan gaat je suggestie ook deze vervangen. Belachelijk
@Pagadder Je ijver om anderen aan te vallen is zo groot dat je zelfs niet leest wat er werkelijk staat !
Er werd door MerlinTG helemaal NIETS beweerd van waar jij hem dan zo snel als je kan op aanvalt. In trieste, negatieve en allesbehalve behulpzame instelling ...
Ik vraag je voor de zoveelste keer, als beheerder van dit forum, om je houding te veranderen : eerst lezen, dan goed nadenken en dan pas - als het even kan constructief - reageren ...

Sorry aan iedereen voor het niet reageren: ik was de hele tijd opgenomen in het ziekenhuis.
Bedankt iedereen voor de vele reacties, er staan veel zaken bij waar ik het bestaan niet van kende.
Ik zal alle vermelde mogelijkheden uitproberen en er uit halen wat mij het beste bevalt.
Van harte bedankt allemaal. (y)

Terug
Bovenaan