Windows 10 Desktop op tv weergeven

Heb mijn desktop pc Specs in bijlage via een hdmi kabel op mijn pc aangesloten
op tv de aansluiting aangepast op hdmi ingang en op de pc op de hdmi uitgang aangesloten maar het scherm word niet gevonden
 

Bijlagen

  • Pc.PNG
    Pc.PNG
    24.8 KB · Weergaven: 47
Er moet niets worden gevonden ... je moet op je TV gewoon voor de juiste HDMI-ingang kiezen.
Meeste TV's hebben er 2 met als naam HDMI-1 en HDMI-2.

Op je PC moet er natuurlijk wel beeld naar de HDMI worden gestuurd, op PC is dat er meestal maar één.
Dus scherm dupliceren op je PC.
 
staat u tv op HDMI kanaal of hoe leg ik dit uit.
op de tv heb je de AV toets daar onder staat meestal HDMI 1, HDMI 2, HDMI 3 en nog andere aansluitingen.
staat u tv dan op juiste AV HDMI
 
Al eens een andere kabel gebruikt ?
Wat ook wel eens wil helpen is eerst alles aansluiten, daarna de TV aanzetten en de juiste ingang kiezen. Daarna de PC of laptop opstarten.
 
Het was voor mijn pc en tv aan zee en ben er intussen weg
Ik kan we zeggen dat de Hdmi kabel thuis werkte maar heb nu thuis een nieuwe tv en dit niet meer nodig maar werkte perfect daar
en aan zee werkt het niet
De kabel is aangesloten op poort 2 en ook zo op tv ingesteld
Zal volgende keer de suggestie van Quit eens proberen
indien nog suggesties laat maar horen
 
Probeer eens beeldschermen uitbreiden en laat dan de beeldschermen (tv/monitor) identificeren.
Mogelijk krijgt de tv beeld binnen in een resolutie/verversingsfrequentie die hij niet aankan.
Windows doet zijn best om de juiste instellingen toe te passen, maar een beeld dupliceren kan voor problemen zorgen door de verschillen in die gegevens.
 
@PhilipV Toch wel. Ik gebruik dit al jaren zo. Ik heb een pc onder de tv staan om opnames te maken en om media op tv weer te geven.
De tv heeft zelf ook een aantal opties ingebouwd zoals de meeste smart tvs, maar voor eigen media gebruik ik de pc.
Dat werkt perfect. Maar ik heb dus de schermen uitgebreid omwille van de resolutie enz... TV=4k, pc is maar 1080p. Ik gebruik de pc monitor dus ook...
 
Terug
Bovenaan Onderaan