snelheid downloaden veel minder na vervanging powerline adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ook expresnet bij Telenet en dat zijn mijn waarden.
attachment.php

Dit wel rechtstreeks op kabel. Niet draadloos of poweradapter.
 
Laatst bewerkt:
Nee dat is via het electriciteitsnet Mik

Dat bedoel ik dus. Je kan met een Poweradapter moeilijk de snelheid halen als rechtstreeks. Kijk eens op de adapter, de max snelheid zal er wel opstaan. Maar troost U, er zijn er veel die dergelijke snelheid niet eens halen. Vermoedelijk was Uw vorige adapter eentje met een hogere snelheid.
Eventueel reactie geven naar Telenet en vragen om te vervangen door gelijkwaardige van vroeger. Maar het wordt moeilijk als je die van vroeger niet meer hebt om te vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
nee, nee Mik een draadloos kan je kraken omdat het via de ether gaat, een powerline gaat via de 220V en stopt normaliter bij de meter, (meter bevat spoelen=kortsluiting voor het signaal van powerline) van het huis!
Misschien es een tuts schrijven over 'Wardriving', Belgacom installaties zijn waardeloos afgewerkt in vgl. met Telenet. Vergeet de tuts is iets te heet!!!
 
nee, nee Mik een draadloos kan je kraken omdat het via de ether gaat, een powerline gaat via de 220V en stopt normaliter bij de meter, (meter bevat spoelen=kortsluiting voor het signaal van powerline) van het huis!
Misschien es een tuts schrijven over 'Wardriving', Belgacom installaties zijn waardeloos afgewerkt in vgl. met Telenet. Vergeet de tuts is iets te heet!!!

Het klopt inderdaad dat het signaal van Powerline stopt aan de meter. Maar het gaat niet over kraken, het gaat om de snelheid. Trouwens zijn installatie is van Telenet.
Ook een Powerline is niet overal in te zetten. Geen probleem als ge maar 220v monofasé hebt met 1fase en neutre. Ik heb 3X220 +neutre. Dus als het signaal ingegeven wordt op de 1e fase en het signaal afgenomen wordt op de 2de fase in hetzelfde huis, is er geen overdracht.
 
Laatst bewerkt:
Het klopt inderdaad dat het signaal van Powerline stopt aan de meter. Maar het gaat niet over kraken, het gaat om de snelheid. Trouwens zijn installatie is van Telenet.
Ook een Powerline is niet overal in te zetten. Geen probleem als ge maar 220v monofasé hebt met 1fase en neutre. Ik heb 3X220 +neutre. Dus als het signaal ingegeven wordt op de 1e fase en het signaal afgenomen wordt op de 2de fase in hetzelfde huis, is er geen overdracht.

Ge zijt 'n een rijke mens, 3 Fasen + N jong! Ik heb dat nie, doe trouwens ontwikkelingshulp in Antwerpen.
Dat inbreken is gegroeid uit mijn huidige stiel bij BGC, ik ben een (h)eerlijke tech, ten dienste van Alleman.
 
Het klopt inderdaad dat het signaal van Powerline stopt aan de meter. Maar het gaat niet over kraken, het gaat om de snelheid. Trouwens zijn installatie is van Telenet.
Ook een Powerline is niet overal in te zetten. Geen probleem als ge maar 220v monofasé hebt met 1fase en neutre. Ik heb 3X220 +neutre. Dus als het signaal ingegeven wordt op de 1e fase en het signaal afgenomen wordt op de 2de fase in hetzelfde huis, is er geen overdracht.

Dan moet er 't één en ander gemodifiëerd worden, gelijk heb de Mik!
 
Ge zijt 'n een rijke mens, 3 Fasen + N jong! Ik heb dat nie, doe trouwens ontwikkelingshulp in Antwerpen.
Dat inbreken is gegroeid uit mijn huidige stiel bij BGC, ik ben een (h)eerlijke tech, ten dienste van Alleman.

Dat rijke, maak daar maar rijpe van. Inderdaad, 36 jaar geleden toen we ons huis kochten hadden we een elektrisch fornuis die op 380V kon. Dus hebben we zo een teller aangevraagd. Die staat er nu nog altijd. Gebruiken nog altijd die 380V. Enkele jaren geleden heb ik de zekeringskast vervangen door een grotere en daarop dan de fasen gespreid over gans het huis.
Dus vandaar de beperking. Maar ik heb er zeker geen probleem mee niet op die manier te kunnen werken. Heb al eens op punt gestaan een powerline te kopen om te testen maar heb het dan toch maar gelaten. Die dingen kosten toen te veel om eens mee te spelen.
 
Hallo ,
Ben hier blijven zoeken op het internet.En nu heb ik bij apparaatbeheer bij netwerkadapters en dan bij geavanceerd speed Duplex settings veranderd.
Deze stond op Force 100 Full Duplex en ik heb die nu op full autonegotiation gezet.En nu is mijn downloadsnelheid veel beter (boven de 11). Is het aangeraden om deze instelling te veranderen of moet ik ze terug zetten?
 
één letter verschil, maakt nie uit (da was moar een grapke d'ien rijke). Mijn respect hebt ge! Jammer dat ik tech in A'pen ben ipv 'aan de haard', maar ja ik verdien ook mijn stuute Mik, ergens anders.
Bekijk Sitecom, Sweex, d'een aldi ze smijten die powerlines achter je kont, Devolo is uiteraard een Rolls!
Tussen twee haakjes veel storingen zijn ' ik kan nie bellen sinds internet! Of sedert belgacom tv!'. Uiteraard adsl/vdsl is een radiogolf en spraak is een batterij spanning. Een onderbroken draad is een condensator=geleidt wisselspanning/hf en onderbreekt 'n batterij.
Met de gepaste truc kan het wel lukken!
grtz.wivy
 
Hallo ,
Ben hier blijven zoeken op het internet.En nu heb ik bij apparaatbeheer bij netwerkadapters en dan bij geavanceerd speed Duplex settings veranderd.
Deze stond op Force 100 Full Duplex en ik heb die nu op full autonegotiation gezet.En nu is mijn downloadsnelheid veel beter (boven de 11). Is het aangeraden om deze instelling te veranderen of moet ik ze terug zetten?
Met een auto-instelling zit ge 75% juist, de rest is Fine-Tuning en uit proberen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan