snelheid downloaden veel minder na vervanging powerline adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik ben bij telenet en werk met powerline adapters.Heb windows xp en was over deze powerline verbinding altijd heel tevreden.Nu was er eergisteren één van mijn 3 adapters stuk.Ben naar een telenetcenter gegaan en ze hebben die daar vervangen en geconfigureerd met mijn andere adapters.
Nu merk ik dat mijn downloadsnelheid veel trager is dan voor die vervanging.Iemand die weet hoe dit kan?en hoe ik dit kan verhelpen?
Aan mijn instellingen op de pc is niets veranderd.
Alvast bedankt voor de hulp en fijne dag nog.
Walter

[OPLOSSING]Hallo ,
Ben hier blijven zoeken op het internet.En nu heb ik bij apparaatbeheer bij netwerkadapters en dan bij geavanceerd speed Duplex settings veranderd.
Deze stond op Force 100 Full Duplex en ik heb die nu op full autonegotiation gezet.En nu is mijn downloadsnelheid veel beter (boven de 11).[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Ivan,
Van vroeger weet ik niet.Ik weet alleen dat ik voor het vercangen van de powerline alles veel vlugger binnenhad als ik iets moest downloaden.
Nu heb ik een snelheid van 2245 kbps.Dat heb ik juist gemeten via een programma speedtest.nl.
Groetjes
Walter
 
Dat vind ik zelf niet traag hoor maar snel, ik denk dat je turbo hebt bij telenet.
 
Misschien een probleem met de configuratie, meer bepaald beveiliging. Of een ander type?
Welk merk verkopen ze bij Telenet, Devolo zoals bij BGC?
 
Al kan ik mezelf nog steeds niet van de indruk ontdoen dat het vroeger sneller ging.Ofwel werkt rapidshare een pak trager sinds 2 dagen.En nu spreek ik niet van één link om te downloaden maar van meerdere.
Alvast bedankt allemaal
 
Laatst bewerkt:
Heb de test zojuist nog eens gedaan op speedtest.nl.En nu kwam ik al heel veel minder uit namelijk 742kbps.Dit is maar een derde meer van gisteren.Kan dit zo hard schommelen of is deze test waardeloos.
 
Rapidshare kan héél veel schommelen. Maar in de voormiddag zou je merkelijk sneller moeten zijn dan 's avonds.
 
Heb de test zojuist nog eens gedaan op speedtest.nl.En nu kwam ik al heel veel minder uit namelijk 742kbps.Dit is maar een derde meer van gisteren.Kan dit zo hard schommelen of is deze test waardeloos.

de test is zeker niet waardeloos, maar je snelheid kan erg schommelen bij telenet. zo een test verstuurt gewoon een aantal kb en meet hoe lang dat dat duurt. is objectief. telenet is een snel signaal, maar helemaal niet stabiel. reken daar nog eens de online servers bij en je kan erg veel verschil hebben.

wat ik wel een erg goede test vind is speedtest.net
 
Bedankt voor deze tip.Ik heb zojuist de test gedaan.Up en download zijn allebei 0,95Mb/s
ping was 26ms.
Is dit goed of slecht?
 
minder dan 1 Mb down is triest. ping is ok. up is beter dan gemiddeld. welk abbo heb je juist? want met een beter abbo zou je makkelijk over de 10 Mb down moeten gaan. doe de test nog eens en kopieer de link om hier te posten. wat je ook zeker eens moet bekijken is het andere venstertje met de gemiddelden vergeleken met jou resultaten. ik zit hier draadloos aan een oude pc ( niet laptop ) in andere kamer ver weg van accesspoint ( lage signaalsterkte) en heb:

657189428.png

attachment.php

attachment.php


Je zult dus wel met vertraging zitten op je down, want mijn resultaat kan makkelijk dubbel met laptop of bekabeld ipv draadloos. voor expressnet geven ze 15Mb piek en voor turbonet 25Mb piek. als je dus turbonet hebt moet je rond de 20 zitten.
 
Hallo Antwan,
Ben hier blijven zoeken op het internet.En nu heb ik bij apparaatbeheer bij netwerkadapters en dan bij geavanceerd speed Duplex settings veranderd.
Deze stond op Force 100 Full Duplex en ik heb die nu op full autonegotiation gezet.En nu is mijn downloadsnelheid beter. Is het aangeraden om deze instelling te veranderen of moet ik ze terug zetten?Deze zijn de waarden die ik na de verandering had.

657260407.png


download 4sec 25 sec 9 min
Upload 9 sec 1 min 5 min

Hopelijk weet iemand een antwoord Alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan