Netwerk Share op NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoe kan een schare zichtbaar maken op mijn pc de HD bevindt zich op mijn nas.
op deze schijf heb ik een map aangemaakt die ik media heb genoemd.
bestaat er hier een handleiding van?
 
In Windows 10 moet je de SMB 1.1 features installeren om dit werkende te krijgen. Windows 11 weet ik niet of dit nog mogelijk is...
Ik dacht van niet ... is zelfs met Windows 11 nodig om van SMB2 naar SMB3 te gaan om werking te verzekeren. Was het geval met mijn niet zo oude Synology bakjes...

Ik zit me ook de bedenking te maken dat @BertjeV het geen goed teken is dat je zo iets basic als het mappen van een share in Windows niet probleemloos kan plaatsen en je toch een NAS wil gebruiken.
Wat je hier leest van mij en van anderen laat je al aanvoelen dat een NAS niet echt voor beginners is. Komt behoorlijk wat bij kijken om alles werkend te krijgen als je het ook echt als NAS wil gebruiken.

Als het je enkel om de extra opslag te doen is, benaderbaar vanop een PC dan zou ik je gewoon een externe harddisk of SSD aanbevelen, want dan is een NAS veel te hoog gegrepen.
Heb je wel media serving, file serving, web toegang, veilig sharen voor meerdere gebruikers van het gezin etc... nodig dan zal je best eerst wat studeren denk ik.

--> Op deze pagina van Seagate vind je iets naar beneden, rechterkant zowel de beheerders- als de gebruikershandleiding en een Quick Install instructie : https://www.seagate.com/be/nl/suppo...s/network-storage/business-storage-4-bay-nas/
 
SMB 1.1 features installeren dit was de gouden tip; had dit eens moeten doen voor een USB stick te sharen aan mijn router. was dit vergeten. mijn allerbeste(y) dank aan iedereen die meegeholpen heeft aan mijn probleem bertje
 
Bedankt om het mee te delen.

had dit eens moeten doen voor een USB stick te sharen aan mijn router
Op het internet lees je dikwijls dat je dit moet enablen om een netwerk share op te zetten. Dit is volledig onjuist! Zo ook met bovenstaande. Om een USB stick te sharen is dit niet nodig! Standaard werken de meeste Windows versies met SMB v2 of v3.
SMB1 (CIFS) is een veel ouder protocol en ondertussen ook als onveilig beschouwd. Enkel in situaties waar je niet anders kan moet je dit gebruiken.
Bijvoorbeeld zoals nu, wanneer je een hele oude NAS gebruikt die geen nieuwer protocol ondersteund.
Je moet je er ook bewust van zijn dat de technologie sterk verouderd is, en dit mede ten koste gaat van de performantie van je NAS. Het gaat dus ook weinig zin hebben om deze te populeren met ultrasnelle SSD's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan