Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Mannekes ( en evtl vrouwkes natuurlijk),

Ik heb een 1 TB externe schijf die bij het aansluiten het piepje geeft, het krijgt een letter toegewezen in Mijn PC, en schijfbeheer doet er lang over om toch niets te tonen.

Met Easeus Partition Recovery Free een poging ondernomen omdat ik dat eens gelezen had als goede oplossing.

Niets gebaat. Er staan veel foto's op die ik niet heb gebackupt, maar gelukkig een goed deel wel.

Het meest wil ik die schijf vooral terug bereikbaar maken. Windows zegt mij dat de inhoud niet gelezen kan worden.

Met de schijf open te maken zie ik niets verkeerd aan de aansluitingen en zo.

Wat kan ik doen?
.
 
't Is niet dat ik dat niet durf, maar nog eens de spaghetti van kabels demonteren, het pc'ke openen de externe drive demonteren en nog niet zeker zijn of de verbindingen passen...

P1190010.jpg

Bedankt voor je voorstel om op te sturen. Ik zoek wel iets uit dichter bij mij thuis. Wat er op staat is niet van staatsbelang.

Ik hou je op de hoogte.

WW
 

Bijlagen

  • P1190003.jpg
    P1190003.jpg
    90.6 KB · Weergaven: 109
Laatst bewerkt:
Zulke Intel NUC pc's of dergelijke, zijn allemaal vrij compact maatwerk. Geen overschot aan "overbodige" connectoren ed.
Als er een sata voedingskabel aanwezig is, gaat dat sowieso maatwerk zijn; zeer beperkte (net voldoende) lengte en niet voorzien voor een extra (niet aanwezige) aansluiting. Is dan ook niet zeker dat het moederbord voldoende SATA poorten voorziet om die extra schijf op aan te sluiten.
Ga je dus ook niet de standaard ATX/BTX, ... voeding in terugvinden, maar eerder een custom power supply bord.
 
Het ziet er toch naar uit dat de aansluitingen niet overeenkomen: enerzijds de drive van de externe- en anderzijds deze van het PC'ke zelf.
Voor mij is het risico een beetje te veel en nog al de andere aansluitingen losmaken en daarna terug de kabelspaghetti goed verbinden...

In alle geval bedankt voor de vele suggesties. Ik vind er wel wat op en hou jullie op de hoogte.
 
Het ziet er toch naar uit dat de aansluitingen niet overeenkomen: enerzijds de drive van de externe- en anderzijds deze van het PC'ke zelf.
Voor mij is het risico een beetje te veel en nog al de andere aansluitingen losmaken en daarna terug de kabelspaghetti goed verbinden...

In alle geval bedankt voor de vele suggesties. Ik vind er wel wat op en hou jullie op de hoogte.

Ik ken eigenlijk nog maar 3 typen schijven. De twee bekendste zijn de ATA en de SATA schijf en incidenteel kom ik nog wel eens een lawaaierige SCSI schijf tegen in een oude server o.i.d.
Ook was er nog de ATA 1.8" schijf die ik al heel lang niet meer heb mogen aanschouwen. Hij zat in de wat oudere laptops.

Verder kan er op de schijf soms een speciale verloopadapter gebruikt zijn om de schijf aan een moederbord te koppelen. Ook in externe schijven, een NAS of de harddisk recorder kom je dit soms tegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan