Status
Niet open voor verdere reacties.

lotus

Niet meer actief
Vanmiddag ineens liep FF vast,kon niet in taakbeheer,gewoon alles vast.Zodus laptop maar uitgezet met de knop!
Start trug op krijg melding Windows voor bereiden voor herstel>herstel kan lang duren of zo iets,tijdje niks op scherm>trug windows....zo bleef het maar in loop!
Geraak in veilige modus maar als ik op opties geavanceerde opties klik via F8 begint het spelleke trug zo als hierboven!
Heb één herstel cd van Medion maar dat wil ook niet lukken iets met GPT
Harde schijf eruit gehaald en gekoppeld via usb aan pc!kon alleen de recovery partie lezen!Andere partities iets van RAW melding !Wat is hier loos???
mvg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoe kom je er bij om te beweren dat de SSD een 250Gb is
als ik Samsung MZMPC032HBCD-00000 in geef op google dan blijkt het om een SSD te gaan van 32Gb en niet om 250Gb !!!
jij weet blijkbaar zelf niet wat er in deze pc voorhanden is !


**we zijn er dus uitgeraakt ...
schijf 0 is de SSD van 32Gb
schijf 1 is de HDD die nu terug gezond ingedeeld is .
Wat SSD betreft heb ik gezegd max 30 gb!!!
Waar die zit weet ik begod niet!!!!
Ben voor 90% zeker dat er vroeger 250 gb stond en nog 2 andere partities
 
ik denk dat jij je hier zwaar vergist aangezien de grootte ook vermeld staat bij eigenschappen en zelfs in de vermelde naam ...Samsung MZMPC032HBCD-00000


tevens zie je hier mijn SSD vermeld staan en ook hier word de juiste grootte vermeld ..
Ashampoo_Snap_2014.08.16_17h15m18s_008_.png


**de H partitie op de HDD dien je om te zetten naar NTFS want dit is nu een RAW partitie die je dus niet kunt benaderen !
 
jij hebt één echte SSD....waar zit die van mij?weet jij dat?
wat je zegd in #45 heb ik allemaal niet gedaan ervoor,stonden progs en... op en bij C hadik nog minstens 100gb vrije ruimte!!
weral probleem nu als ik op deze pc klik blijft groene balk maar lopen gebeurd niks verder!ook bij schijfbeheer niks te zien!
aomei geeft ditaomei.jpg
 
ook jij heb een echte SSD maar dan eentje van 32Gb zo als we dit te weten gekomen zijn door de gegevens die jijzelf heb geplaatst , namelijk deze " Samsung MZMPC032HBCD-00000 "
ik herhaal , als ik op de naam zoekt " Samsung MZMPC032HBCD-00000 " dan komt er enkel een 32Gb SSD ter sprake....

indien jij geen persoonlijke mappen ga verplaatsen van de SSD naar de HDD dan zal hoogst waarschijnlijk de Windows op deze SSD gaan bevriezen en kom je terug in het zelfde schuitje als voordien ....
m.a.w. dat jij de powerknop gaat gebruiken ....
 
ook jij heb een echte SSD maar dan eentje van 32Gb zo als we dit te weten gekomen zijn door de gegevens die jijzelf heb geplaatst , namelijk deze " Samsung MZMPC032HBCD-00000 "
ik herhaal , als ik op de naam zoekt " Samsung MZMPC032HBCD-00000 " dan komt er enkel een 32Gb SSD ter sprake....

indien jij geen persoonlijke mappen ga verplaatsen van de SSD naar de HDD dan zal hoogst waarschijnlijk de Windows op deze SSD gaan bevriezen en kom je terug in het zelfde schuitje als voordien ....
m.a.w. dat jij de powerknop gaat gebruiken ....
heb nog niks verplaats want er staat bijna niks op!
De grote verrassing voor mij is de 32 GB SSD die werd geconfigureerd met Intel Smart Response. Deze technologie zorgt ervoor dat de 32 GB SSD in feite als tandem werkt in combinatie met de forse 750 GB harde schijf. Alle data wordt eerst gebufferd in de SSD, zodat je kunt genieten van zijn pure snelheid en reactietijd. Hierdoor start Windows 8 ook bloedsnel op binnen 15 seconden
dit lees bij zdnet!
het was ook zo voor crash...nu kan ik rond de blok lopen!
dit lees ik ook
Het spreekt voor zich dat een aparte volwaardige SSD nog steeds de betere optie is, maar een cache-SSD is een ideale tussenstap. Het geeft deze laptop veel meerwaarde,
 
dan was de SSD en de HDD in raid geplaatst ....dit zou ook in de bios zo ingesteld kunnen worden ...
maar aangezien ik dus nooit een Medion Akoya P7818 heb gebruikt kan ik dit niet nagaan .

**ik denk er juist aan dat ook de Aomei Partition Assistant de mogelijkheid bied om 1 of meerdere opslag media's samen te configureren zodat deze als 1 geheel werken ...
 
dan was de SSD en de HDD in raid geplaatst ....dit zou ook in de bios zo ingesteld kunnen worden ...
maar aangezien ik dus nooit een Medion Akoya P7818 heb gebruikt kan ik dit niet nagaan .

**ik denk er juist aan dat ook de Aomei Partition Assistant de mogelijkheid bied om 1 of meerdere opslag media's samen te configureren zodat deze als 1 geheel werken ...
Dit zie ik controllers.JPG
 
je dient in de bios deze optie aan te zetten om de SSD en de HDD te samen te kunnen gebruiken in raid
eens gaan kijken in bios Foto0032.jpg
volgorde stond ook nog niet goed!!nu start hij redelijk snel!das ook alles ...op deze pc klikken is nog altijd hopeloos ...aomei is al 10min aan het opstarten en nog niks!
ga het wa laten rusten vandaag!als iemand goede tip weet laat maar komen!
mercikes voor de hulp al(y)
 
@ Grominet de HDD is volledig hersteld bezie de eerdere berichten #41 en 48
het huidige probleem is om de SSD en de HDD in een Raid te krijgen zoals deze toestand was voor dat het probleem zich voordeed ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan