Status
Niet open voor verdere reacties.
localhost/phpmyadmin

Start op en valt stil na enkele seconden.

xampp is correct geinstalleerd.

Op een andere pc met windows vista gaat het wel. Probleem is daar dat deze pc ontzettend traag werkt (Oud 2007 )

Weet iemand de oplossing?
 
heb je de compatibilititeits modus ingesteld op Windows 7..of vista
als ook de setup.exe uitgevoerd met een rechts klik en "uitvoeren als administrator " gekozen ...dit wil soms wel eens helpen ..

**in slechtste geval dien je de UAC uit te zetten ! ( niet aanbevolen omdat deze dus ook over het systeem waakt ).
 
Wat zegt Windows logboek?

Als je die pc als webserver wilt gebruiken, raad ik Linux aan. Dan draait dit zelfs nog vlot op een ouder toestel. Linux wordt voor zulke doeleinden (webserver op LAMP omgeving) doorgaans standaard gebruikt omwille van de overhead op je systeem. Maar vraagt wel enige kennis van Linux helaas...
 
Kijk ook eens naar de Firewall.
Standaard krijg je na installatie en opstarten van Xampp een vraag van de firewall om mysql toe te staan of niet natuurlijk.
 
Wat zegt Windows logboek?

Als je die pc als webserver wilt gebruiken, raad ik Linux aan. Dan draait dit zelfs nog vlot op een ouder toestel. Linux wordt voor zulke doeleinden (webserver op LAMP omgeving) doorgaans standaard gebruikt omwille van de overhead op je systeem. Maar vraagt wel enige kennis van Linux helaas...

Wat ook wel eens handig is, is USB webserver. Dan kun je de webserver op een USB stick overal mee naartoe nemen. En waar je ook bent op elke pc kun je verder met programmeren of wat je verder aan het doen bent met de webserver.
 
Allen dank voor de hulp, ik ga zoeken naar oplossingen door jullie voorgesteld en hou jullie op de hoogte
 
Dit kan ook bv aan Skype liggen deze gebruikt ook standaard poort 80 als je in skype de instellingen aanpast dan werk Xampp ook correct
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan