Hardware Probleem met Harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredien

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een harddisk Western Digital WD60PURZ SATA gekocht van 6TB maar kan er niets meer opzetten. Er er maar 1TB van gebruikt. Hoe kan ik die weer formateren
met Windows 10 kan ik deze weer formatteren via windows 10
Kan deze zulke grote HD's formatteren? Of bestaan er speciale programma's voor ???? Ik heb die probleem al twee keer meegemaakt. Is dan geformatteerd in de winkel
tegen betaling.

Hartelijk dank
 
is je systeem een UEFI systeem dan zal je deze 6TB schijf moeten converteren naar GPT indien deze dus nu een NTFS indeling heeft kan Windows maar een 1 @ 2 TB herkennen (lees gebruiken ) .. daarom dat er naar de eigenschappen van de schijf gevraagd word .
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
en bij Computerbeheer dat vind je Configuratiescherm -->Alle Configuratiescherm-onderdelen -->Systeembeheer --> Computerbeheer en dan bij schijfbeheer hoeveel volume staat er in de Partitie en is er ongebruikte volume wand als je zegt 6TB boer er daar ook +/- 5 a 6 TB staan
 
@Patje001 wat bedoel je met:

'hoeveel volume staat er in de Partitie en is er ongebruikte volume wand als je zegt 6TB Moer er daar ook +/- 5 a 6 TB staan'

en waarom een herhaling met 'Citeer dit bericht' ???????

zie opmerking #5
 
Laatst bewerkt:
Op zich een interessant artikel. Wist niet van het bestaan van deze methoden. Al is het in dit probleem niet van toepassing. Het gaat erom dat zulke bepaalde disken in bepaalde RAID (of redundantie) systemen problemen geven bij het initializeren van de RAID.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan