E-mail Outlook niet meer beschikbaar en moeite om te verwijderen

Hallo,

Je mag me gerust een onorthodoxe gebruiker van Windows benoemen, die misschien wel zorgvuldiger zou kunnen omspringen met de beschikbare hulpbronnen van zijn pctje . ..

Sinds vanmorgen Windows 11 over 10 geïnstalleerd, want sinds 23/7 enkele pc-problemen : Firefox was plots verdwenen van de taakbalk, en Outlook bleek niet langer beschikbaar? In het venster met geïnstalleerde apps kon je merken dat Firefox op 21/7 werd gewijzigd, en Outlook op 23/ 7 - zelf heb ik hier geen weet van.

Wens ik Outlook te starten via 'Start' , verschijnt een lange witte streep naast het icoon van Outlook. Tracht ik Outlook te desinstalleren, om opnieuw te installeren, krijg ik een foutmelding : De foutmelding is 0X80073d23" voor het geval u deze nodig heeft" . . .

Voelt iemand zich geïnspireerd om me in deze wegwijs te maken, en te helpen?

Bij voorbaat superveel Dank . . .

Frank

Leono, je schrijft: U heeft pas sinds vandaag Windows 11 . Ja dus?

Er zijn nog genoeg mensen die windows 10 LTSC draaien. Ik zie het probleem niet

LTSC betekent dat deze versie van Windows 11 gedurende 10 jaar wordt ondersteund met beveiligingsupdates en bugfixes. Deze Windows 11 IoT 2024 wordt dus ondersteunt tot 2034. Dit maakt het ideaal voor apparaten die lange tijd in gebruik zijn en waarvoor stabiliteit en betrouwbaarheid van cruciaal belang zijn.

De officiële reguliere ondersteuning voor Windows 10 is gestopt op 14 oktober 2025. Microsoft biedt echter een verlenging aan via Extended Security Updates (ESU) tot 12 oktober 2027, kun je gratis of via een ESU-aanmelding beveiligingsupdates krijgen, en is het verstandig om te controleren of je pc naar Windows 11 kan.

Hallo,

Je mag me gerust een onorthodoxe gebruiker van Windows benoemen, die misschien wel zorgvuldiger zou kunnen omspringen met de beschikbare hulpbronnen van zijn pctje . ..

Sinds vanmorgen Windows 11 over 10 geïnstalleerd, want sinds 23/7 enkele pc-problemen : Firefox was plots verdwenen van de taakbalk,
maar belangrijker is hij er nog ? terug op de taakbalk zetten is geen probleem hé ...

en Outlook bleek niet langer beschikbaar? In het venster met geïnstalleerde apps kon je merken dat Firefox op 21/7 werd gewijzigd, en Outlook op 23/ 7 - zelf heb ik hier geen weet van.
Welk is de datum van upgrade naar Windows 11 ? Want dat is de reden van de wijziging uiteraard en daar heb je dus wél weet van ...

Wens ik Outlook te starten via 'Start' , verschijnt een lange witte streep naast het icoon van Outlook. Tracht ik Outlook te desinstalleren, om opnieuw te installeren, krijg ik een foutmelding : De foutmelding is 0X80073d23" voor het geval u deze nodig heeft" . . .
Als desinstalleren niet werkt gewoon meteen installeren, dan doet Outlook een soort repair-operatie vermoed ik.
Wel goed opletten dat het identiek dezelfde versie is als wat geinstalleerd staat/stond, in dat geval...

Aan collega Aardbei:

"Pas sinds vandaag" betekent: "Je zit net een paar uur op een nieuw besturingssysteem en dan maak je zoiets mee?".

De gedachte erachter is: "Een nieuw fris besturingssysteem betekent meestal dat je even geen computerproblemen hebt".

Hopelijk heb ik mij nu duidelijk geuit.

De officiële reguliere ondersteuning voor Windows 10 is gestopt op 14 oktober 2025. Microsoft biedt echter een verlenging aan via Extended Security Updates (ESU) tot 12 oktober 2027, kun je gratis of via een ESU-aanmelding beveiligingsupdates krijgen, en is het verstandig om te controleren of je pc naar Windows 11 kan.
Aangezien hij stelt dat het geinstalleerd is, is deze en de volgende welgemeende hint nutteloos en vooral naast de kwestie. Hij zit immers al op 11.

Controleer eerst je windows versie. Tik via het zoekvenster of de loep: winver

Zie afbeelding, klik op de link.

Controleer eerst of alle updates voor Windows 11 geïnstalleerd zijn.

Start, instellingen, Windows update. Klik op updates zoeken.

Als er echt geen updates meer zijn, dan is deze horde genomen.

De foutmelding lijkt de microsoft store te betreffen. Zie hier hoe je het kunt oplossen.

En kun je, de voorkeuren gaan instellen.

Het makkelijkste is is weer zoeken want waarschijnlijk staat het startmenu op categorie, wat nogal rommelig oogt.

Wil je gewoon een lijst met je programma's?
Klik op start, Alle en dan op weergave lijst.

Zo pin je een programma vast aan de taakbalk.

Laatst bewerkt:
"verschijnt een lange witte streep naast het icoon van Outlook". Dat zal wel betekenen dat de pc, Outlook opnieuw gaat downloaden is en opnieuw gaat installeren
Als je met Windows Backup een back-up maakt en bij een nieuwe installatie van Windows gaat hij deze back-up terugplaatsen, maar de programma's die installeert hij nog niet. Pas als je erop klikt, wel. en dat is die witte lijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan