Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds enkele dagen wacht ik geduldig op mijn Apollo Light van Vernee.
Gisteren Avond laat kreeg ik via de App van ALL-IN-ONE PACKAGE TRACKING | 17TRACK een berichtje dat er transit was.
Vandaag is dan mijn cover voor de Vernee Apollo Light aangekomen. Maar van de Vernee Apollo Light is voorlopig nog geen nieuws dat hij geleverd word.
De levering is deze voormiddag gebeurt. De cover zat in een geel achtige enveloppe.

IMG_20160824_180843883.jpg

Daarin stak dan een donker grijze doos met daarop heel mooi vernee op, wel jammer dat het doosje een beetje afgeleefd eruit ziet.

IMG_20160824_180859810.jpg

IMG_20160824_180907247.jpg

Daarin steekt dan zoals gevraagd( omdat er geen andere kleuren beschikbaar waren) een blauwe cover.

IMG_20160824_180919203.jpg

IMG_20160824_180944859.jpg

Wel leuk dat er rechts onderaan ook nog eens vernee staat in de cover.

IMG_20160824_180928584.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn Vernee is een top toestel, maar door mijn zware werk was mijn scherm aan vervanging toe gekomen. De digitizer kwam los van mijn scherm. Dus geen barsten of zo, maar de digitizer liet los. Dan reageert je scherm op die plaatsen niet meer en dat zie je ook aan het scherm, het was wazig waar het losgekomen was. Gelukkig was het maar aan de zijkanten en de hoeken. Waar ik niet veel moest zijn. Waardoor dat ik het toestel kon gebruiken zolang mijn nieuwe scherm onderweg van China naar België duurde. In die 7 weken dat het geduurd heeft om die lange weg af te leggen is het steeds slechter geworden.
Ik heb dan mijn scherm vandaag in ontvangst mogen nemen, dit werd aangetekend verstuurd, dus zeggen dat het niet aangekomen is zit er totaal niet in. Maar daar heb ik totaal geen problemen mee. Ik vind het eigenlijk super geregeld zo.
Maar nu over naar mijn nieuwe scherm installeren.
Dat ging totaal niet simpel. Die batterij vervangen enkele maanden geleden was toch een pak makkelijker. Maar ja dat er meer werk aan was wist ik natuurlijk wel al op voorhand he.
Nu loop ik voor natuurlijk. Het pakje dat mijn vrouw is gaan halen vandaag naar de post voor mij die aangetekend aangekomen is.
IMG_20181105_172646 (Klein).jpg
Heel goed verpakt
IMG_20181105_172812 (Klein).jpg

IMG_20181105_173028 (Klein).jpg

IMG_20181105_173054 (Klein).jpg

Dan begint de klus van het vervangen van het scherm. Alles zit op het scherm geschroefd en gekleefd. Dus is er veel werk met losmaken en daarna alles terug op het nieuwe scherm terug te kleven en schroeven. Maar het is me na een klein uurtje goed gelukt, alles werkt terug.

DSC03743 (Klein).JPG
Dit is mijn nieuwe scherm (achterkant) met de achterkant (binnenkant met de vingerprintscanner zichtbaar)

DSC03742 (Klein).JPG
Mijn oude scherm met nog alles erop geschroefd en gelijmd.

DSC03741 (Small).JPG

Rechts ligt mijn nieuwe scherm ondersteboven en links mijn oude scherm met de wazige stukken deels goed zichtbaar. Er zitten ook zulke stukken onderaan en rechts bovenaan het scherm.
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Happy birtday to you Vernee apollo Lite.
Ja ja, hij is ondertussen al ruim 3 jaar geworden, een beetje laat van mij zelf:rolleyes:. Maar laat ons zeggen beter laat dan nooit. Maar blijkbaar heb ik hem al van 13 September 3 jaar. Hoe doet hij het nu na ruim 3 jaar?

Update beleid.
Kan daar heel kort in zijn. Helemaal niets. Ik heb een handje vol kwaliteits updates gekregen, maar geen enkele beveiligingsupdate en al zeker niet de beloofde grote update van Android 6 naar Android 7.

Prestaties.
Na verloop van tijd gaat een toestel vertragen. Althans dat zegt men. Wel ik heb dit nog niet gemerkt mijn mijn Vernee Apollo Lite. die gaat nog als een speer. Ik heb enkele maanden geleden nog eens een Antutu test gedaan en daar scoorde hij wel iets minder als toen ik hem net had, maar dat was niet zo gek veel trager en dit na bijna 3 jaar toen. Dus nog steeds dik tevreden over de prestaties. Dus dat Mediatek heel snel vertraagd zoals men beweerd is hiermee bewezen dat het niet meer zo is.

Toestel zelf.
op foto's die ik al eerder poste kon je zien dat de aluminium behuizing er niet meer mooi uitziet, dit terwijl hij steeds in een hoesje gezeten heeft. Dus die ziet er niet meer uit, maar hij is nog steeds een heel stevige smartphone, hij ziet er enkel al heel erg gebruikt uit, wat hij uiteraard ook is.

Batterij.
Dit is mijn tweede batterij die er nu ruim 1 jaar in steekt en die gaat nu na ruim een jaar nog dik 1 dag mee, wat met de originele batterij in het begin krap aan 2 volle dagen was. Dus dit is wel fel minder geworden. Komt het door ik nu een custom ROM draai die niet zo zuinig om gaat met de batterij? Of gaan de batterijen gewoonweg niet lang mee? Ik weet het niet.

Scherm.
Dit is nu ook reeds het tweede scherm dat erin steekt, dit steekt er ook ruim 1 jaar in nu en het ziet er nog zo goed als nieuw uit. Het originele liet na 2 jaar de digitizer los, en heb ik toen in China een origineel gekocht. Dit vervangen en dit gaat nu ruim een jaar super goed. Heb nog geen problemen met dit nieuwe scherm.

Problemen.
Ik heb laatst heel gekke problemen gehad met mijn toestel, ik dacht toen. Hij is de geest aan het geven, maar dat bleek later juist mijn SIM kaartje te zijn die stuk aan het gaan was waardoor mijn Vernee rare kuren kreeg. Mijn bleutooth ging aan zonder reden, mijn scherm verlichting ging van 50% naar 20%, en nog zulke rare dingen. Een nieuw SIM kaartje erin en bam alle problemen opgelost.

Problemen die ik al altijd heb.
Eigenlijk heb ik niet echt problemen met mijn Vernee, behalve dan de camera, die echt ondermaats te noemen. Dit is echt het struikelblok van dit toestel. In het donker gaat het al helemaal niet en overdag zijn de kleuren afgewassen. Filmen gaat dan heel erg goed, maar daar ook zijn de kleuren flets.

Conclusie.
Zou ik terug een Vernee kopen?
Kan daar heel kort in zijn, daar dat hij nu reeds 3 jaar zonder al te veel problemen al mee gaat zou ik toch niet terug een Vernee meer kopen. Over de snelheid en zo ben ik echt wel super tevreden, maar de batterij hield het slechts 2 jaar uit, het scherm van hetzelfde laken een broek. Update beleid 0,0. Super ondermaatse camera. Waardoor mijn keuze voor een volgend toestel niet terug uitgaat naar een Vernee.

Hij moet nu wel niet morgen de geest geven, want ik heb nog altijd een mooi scherm waar dat de kleuren heel erg op weergegeven worden, die mag zo naast een iPhone 7+ liggen, de kleuren zien er op beide toestellen even mooi uit. Op snelheid is mijn colega zijn iPhone 7+ niet sneller in praktijk dan mijn vernee. Op papier waarschijnlijk wel, maar in praktijk merken wij beiden daar totaal niets van. Wij zijn vaak heel erg verbaasd van hoe goed mijn Vernee wel is. Mijn Vernee is nu ruim 3 jaar en zijn iPhone is Anderhalf jaar en toch moet mijn toestel van dubbel zo oud niet onderdoen in de praktijk. Dus opgeven moet mijn toestel nu zeker nog niet doen.
 
Ik heb helaas heel slecht nieuws te melden. Mijn Vernee is overleden.
Sinds enkele weken was laden van de batterij moeilijker geworden. Maar dit lukte wel nog altijd in een redelijke tijd. Maar sinds vorige zondag 3 November 2019 had hij er geen zin meer in. We gingen niet weg die dag, dus had hij van ergens rond 10u tot 23u de tijd om op te laden en hij was van 24% tot een heel erg magere 39% gegaan. We hadden die week een heel erg drukke week, ik heb hem heel de week met hem in het stopkontakt en met een batterij in leven kunnen houden. Hij heeft zelfs een paar keer de 100% gehaald, maar daar bleef het dan ook bij. Dus heb ik mijn Vernee zaterdag namiddag ingeruild voor een ander toestel. Bij deze is het hoofdstuk Vernee apollo Lite na dik 3 jaar helemaal klaar. Ik heb er een heel fijne tijd mee beleefd, hij was heel erg modern voor zijn tijd, was snel, heel erg snel. Hij had ook zo zijn nadelen, zo was zijn camera een regelrechte ramp. Maar ach, hij was wel dik 3 jaar mijne dikke vriend. Nu wordt het afwachten of mijn nieuw toestel ook een dikke vriend kan worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan