Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds enkele dagen wacht ik geduldig op mijn Apollo Light van Vernee.
Gisteren Avond laat kreeg ik via de App van ALL-IN-ONE PACKAGE TRACKING | 17TRACK een berichtje dat er transit was.
Vandaag is dan mijn cover voor de Vernee Apollo Light aangekomen. Maar van de Vernee Apollo Light is voorlopig nog geen nieuws dat hij geleverd word.
De levering is deze voormiddag gebeurt. De cover zat in een geel achtige enveloppe.

IMG_20160824_180843883.jpg

Daarin stak dan een donker grijze doos met daarop heel mooi vernee op, wel jammer dat het doosje een beetje afgeleefd eruit ziet.

IMG_20160824_180859810.jpg

IMG_20160824_180907247.jpg

Daarin steekt dan zoals gevraagd( omdat er geen andere kleuren beschikbaar waren) een blauwe cover.

IMG_20160824_180919203.jpg

IMG_20160824_180944859.jpg

Wel leuk dat er rechts onderaan ook nog eens vernee staat in de cover.

IMG_20160824_180928584.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hier zijn we dan terug.
Hij is nu 3 maand in mijn bezit en ik heb vandaag dan een vierde OTA update ontvangen. Dat verliep niet zoals de eerse OTA updates zonder problemen. Ik heb mijn SD kaartje moeten verwijderen, heb mijn opties voor ontwikkelaars moeten uitschakelen, back-up maken van mijn gegevens moeten uitschakelen en als laatste heb ik DRM reset moeten uitvoeren. Daarna kon ik pas de update uitvoeren, maar alles kan terug geplaatst en terug gezet worden na de update. Dus steekt er nu terug mijn SD kaartje in en zijn alle instellingen terug zoals ze stonden voor de OTA update. Wat hebben ze gupdated? De camera app is onder handen genomen en dat is duidelijk merkbaar. De vingerprintscanner heeft ook de nieuwste manier van lezen ontvangen en dit gaat in ieder geval heel goed. Dat deed hij bij mij ook voordien, maar is nu vooral sneller geworden. Er zijn verder nog 21 apps van een update voorzien, maar welke dat zijn is mij nu onduidelijk, want daar werd niet over gecommuniceerd.
Ondertussen heb ik de originele hoes vervangen door eentje dat niet van Vernee is, de klok functie is er nu niet meer, maar ik heb dan ook geen krassen op mijn scherm. Ik heb dan ook de beschermfolie eraf gehaald zodat ik terug kan genieten van het mooie Full HD scherm. Mijn helderheid staat op ongeveer 1/4 van wat hij op zijn helderste zou zijn. Dus komt mijn verbruik van de batterij ten goede. ik geraak nu ruim een dag terug rond. Wat wel minder is geweest. Dus is dit terug in orde gekomen.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik heel tevreden ben met mijn Apollo Lite. Als door de update nu mijn 2G,3G en 4G performens erop vooruit gegaan is, ben ik helemaal tevreden. Nu is dit nog niet getest geweest, maar dat komt zeker donderdag en vrijdag aan de beurt. Verder heeft hij nog steeds dezelfde pro's en contra's. Niets problematisch, maar er zijn dus wel enkele kleine dingetjes.
 
Een maand te laat, maar hier ben ik dan met mijn ervaringen in de 7 maanden ondertussen dat ik met dit toestel werk.
Ten eerste, ik gebruik dit toestel heel erg veel, ik heb ook al heel veel app's geinstalleerd en er daarna terug weer afgegooid. Maar de laatste tijd ondervond ik dat mijn batterij na een dag al leeg was, terwijl hij in het begin anderhalve dag mee ging. Vorige week dacht ik, ik ga eens terug naar fabrieksinstellingen want ik had zo een vermoeden dat er overblijfselen van verwijderde app's mijn accu aan leegzuigen waren. Bestaande app's konden het probleem niet zijn, want ik draaide op dat moment geen enkele app om te testen en als die mij dan beviel hem hier dan aan te prijzen. En ja hoor, mijn batterij gaat nu terug anderhalve dag mee. Conclusie, met alle apps die ik staan heb en ook regelmatig gebruik gaat mijn telefoon nu terug anderhalve dag mee. Er moest dus een verwijderde app aan mijn accu zitten vreten. Hij is sinds ik terug ben gegaan enorm snel, ik kan mij niet voorstellen dat hij zo snel was toen ik hem net ontvangen had. Hij was wel snel, maar nu heb ik het idee dat alles nog veel sneller gaat als voorheen. Ik zou misschien weer eens een antutu benchmark kunnen uitvoeren om te zien hoe hij nu presteert. Verder blijft alsnog de update naar Android 7 uit, terwijl Vernee eigenlijk de update voor December 2016 had aangekondigd. Dat vind ik natuurlijk heel spijtig en hoop dat deze er alsnog komt, maar Vernee zwijgt momenteel in alle talen.
Verder heb ik ook ergernissen aan dit toestel. Mijn 2G, 3G en 4G zouden normaal gezien van de betere soort moeten zijn als mijn vorige smartphone , maar ik erger mij mateloos aan de matige Data verbinding. SMSen en bellen gaat als een speer en luid, duidelijk en heel helder. Nog een grote domper op de feestvreugde is de camera, filmen gaat als de beste, maar foto's nemen gaat goed zolang er licht genoeg is, anders is het een ramp camera. Van als het niet helder genoeg is gaan de kleuren totaal de mist in. Hij is heel erg snel om te focussen, ook in het duistere licht. Maar de kwaliteit is bij duister licht echt ferm ondermaats. Daar ik het toestel ook dagelijks gebruik en mijn werk niet van de lichtste is en properste is ziet het toestel echt wel af, er zijn klachten over de bezel die barstjes vertoont en mijn toestel heeft daar ook last van. Maar anders heeft hij de test op stevigheid wel heel goed doorstaan. Ik ben een voorzichtige gebruiker en mijn toestel heeft nog geen enkele keer gevallen. Maar dat neemt niet weg dat hij in mijn zakken op het werk wel af en toe eens een stoot krijgt te verwerken. Hier volgen de foto's die vandaag zijn genomen.

DSC09318.jpg

DSC09319.jpg

DSC09320.jpg

DSC09321.jpg
In de onderste hoek zijn 2 kleine schendingetjes te zien.

DSC09322.jpg
Hier kan je een barstje in de bezel zien.
DSC09323.jpg
Hier kan je dit ook zien.

DSC09324.jpg
Hier kan je ook zo een barstje zien.

DSC09325.jpg
 
De Antutu benchmark test is ondertussen achter de rug en die verteld me heel weinig nieuws. Hij nog even snel als in het begin. Dus die snellere Smartphone als voorheen klopt volgens benchmark dus helemaal niet. Hij is van de elfde plaats gezakt naar plaats 51 in de lijst van de beste telefoons. Er zijn in die 7 maanden natuurlijk heel wat nieuwe smartphones op de markt gebracht en die steken nu één voor één mijn apollo Lite voorbij. Maar ik ga nu niet gaan treuren hoor. Het blijft een geweldig toestel, meer als vlot genoeg en een mooi helder scherm.
 
Hier ben ik dan terug.
Ik heb sinds December zitten wachten op Android 7.0 dat Vernee ons had beloofd op hun FB pagina. Daarna geen woord meer over gehoord. Ik ben dagelijks bezig, of toch bijna dagelijks met wat er in en rond de Android wereld draait.
Vanaf donderdag 22 Juni 2017 kon ik geen SMS meer versturen, ontvangen lukte gelukkig wel nog. Ik zitten zoeken op Google naar een mogelijke oplossing, die oplossing die ik dan vond vond ik niet in mijn toestel terug en ik ergerde me er mateloos aan. De vrijdag nog niet in orde gekomen, want ik vond helaas niets. de zaterdag had ik het gehad na nog enkele niet verstuurde SMSsen was ik het beu dat mijn GSM geen SMS meer wilde versturen. Ik mijn toestel naar fabrieksinstellingen gebracht omdat ik dacht dat ik dan wel mijn juiste instellingen zou krijgen en terug zou kunnen SMSsen, helaas dat was dus misdacht. Het werkte al een tijdje op mijn heupen dat mijn toestel nog steeds op Android 6.0 draaide en ik wist van op XDA forums dat er toch enkele onoficiele ROM te verkrijgen waren. Er was er eentje Conyonmod 13 dat op basis van Android 6.0 was, die viel al meteen af omdat ik van Android 6 af wou zijn. Der was er dan eentje die Android 7.1.1 gemaakt had voor de Apollo Lite en een andere met Android 7.1.2, de laatste versie voor Andriod 8 op de proppen komt. ik eerst heel de pagina goed doorlezen en ja hoor aan de slag gegaan met mijn netbookje en mijn Smartphone. Ik heb dus mijn toestel van TRWP voorzien en ROOT, daarna heb ik dan de nieuwe ROM met Android 7.1.2 in mijn toestel geladen en nu draait mijn Vernee Apollo Lite dus super goed op Android 7.1.2. Het is geen officiele Android van Vernee zelf, maar ik had het gehad met het wachten en die SMSsen die niet meer werkten. Alles ingesteld, mijn apps terug op mijn toestel geladen en dan terug een SMS proberen te versturen en wat dacht je, noppes nada niets. Hij wilde dus nog steeds geen SMS versturen. Dan maar de Canyonmod geprobeerd, dat werkte ook niet om een SMS te versturen. Dan maar weer terug naar Android 7.1.2 als het dan toch niet wilde werken. Mijn vrouw had problemen met haar Huawei P8 Lite van 2015 en deze morgen dan met haar toestel naar de Orange winkel die dus onze provider is en zij haar toestel met Abbo had gekocht. Ik dacht, ik vind het niet. Ik vraag het maar, je weet nooit dat die heel vriendelijke juffrouw wel meer kan als ik. Ze kijkt in mijn toestel en dan zegt ze doodleuk, je SIM kaartje is stuk. Ik krijg meteen een nieuw kaartje in mijn toestel gestopt en na een uurtje kon ik dan mijn toestel terug in gebruik nemen. Wat denk je? Ja hoor mijn SMSsen gaan terug door. Maar ik heb ondertussen wel een toestel met ROOT en Android 7.1.2. Ik ben dus al bij al heel blij.
 
Ik heb onlangs gemeld dat ik problemen had met mijn Medion. Deze opgestuurd en na 3 weken bericht gekregen dat ik een nieuw toestel zou ontvangen.
Het zou op 4 juli 3 jaar oud geworden zijn. Ja hoor, net binnen garantie. Nu heb ik een gloednieuwe Medion P5005. Is wel geen super toestel, maar voor hetgeen ik er mee doe, voldoet het.
 
Ik heb onlangs gemeld dat ik problemen had met mijn Medion. Deze opgestuurd en na 3 weken bericht gekregen dat ik een nieuw toestel zou ontvangen.
Het zou op 4 juli 3 jaar oud geworden zijn. Ja hoor, net binnen garantie. Nu heb ik een gloednieuwe Medion P5005. Is wel geen super toestel, maar voor hetgeen ik er mee doe, voldoet het.
MIK, dat is wel super van Medion hoor. Bij de meeste merken zou het zijn van ja het is bijna uit garantie, we zullen het herstellen, of we kunnen er helaas niet veel meer aan doen. Dat is wel super opgelost van Medion. Dat verdient een pluim vind ik. Dat toestel dat je nu gekregen hebt, die Medion P5005, is dat hetzelfde als het toestel dat je had, of een nieuwer model ondertussen?
 
Dat toestel dat je nu gekregen hebt, die Medion P5005
MIK, ik heb eens gezocht op dat toestel en het kost nu nog 179€, dit voor een toestel met slechts 1GB RAM vind ik het eigenlijk een duur toestel. Maar de octa-core (8 kernen) geklokt op 2GHz is wel bij de tijd, net als de camera achteraan eentje van 13MP en frontcamera van 5MP is ook normaal in dit segment tegenwoordig. Als dit toestel nu wat meer ademruimte had gekregen met bv 2GB RAM zou dit een heel vlot toestel zijn. Die Android 5.1, tja het is ook al een tijdje op de markt en dan mag je jammer genoeg geen updates meer verwachten.
 
MIK, ik heb eens gezocht op dat toestel en het kost nu nog 179€, dit voor een toestel met slechts 1GB RAM vind ik het eigenlijk een duur toestel. Maar de octa-core (8 kernen) geklokt op 2GHz is wel bij de tijd, net als de camera achteraan eentje van 13MP en frontcamera van 5MP is ook normaal in dit segment tegenwoordig. Als dit toestel nu wat meer ademruimte had gekregen met bv 2GB RAM zou dit een heel vlot toestel zijn. Die Android 5.1, tja het is ook al een tijdje op de markt en dan mag je jammer genoeg geen updates meer verwachten.

Het is inderdaad een nieuwer toestel. Ik heb indertijd 150€ betaald voor het toestel die ze nu vervangen hebben. Al bij al, geen slechte deal.
Ik gebruik het toestel hoofdzakelijk als GSM. De mogelijkheid om goede foto's te nemen is wel een pluspunt. Verder heb ik er TomTom Go opgezet.
Dat is alles wat ik eventueel nodig kan hebben. De TomTom Go is voor als we eens met de fiets verloren gefietst zijn........ Heb Gps in de auto.
Ik ben alvast tevreden.
 
Het is inderdaad een nieuwer toestel. Ik heb indertijd 150€ betaald voor het toestel die ze nu vervangen hebben. Al bij al, geen slechte deal.
Ik gebruik het toestel hoofdzakelijk als GSM. De mogelijkheid om goede foto's te nemen is wel een pluspunt. Verder heb ik er TomTom Go opgezet.
Dat is alles wat ik eventueel nodig kan hebben. De TomTom Go is voor als we eens met de fiets verloren gefietst zijn........ Heb Gps in de auto.
Ik ben alvast tevreden.
Voor wat jij ermee doet is dit toestel inderdaad meer als voldoende. Als je geen bank apps gebruikt is die Android 5.1 nog wel voldoende veilig, maar als je bank apps gebruikt zou ik er toch wel een beetje voor oppassen. Verder is er niet veel op aan te merken. Is een goede basis Smartphone.
 
We zijn 1 jaar na datum.


Ik heb de Vernee Apollo Lite juist vandaag 1 jaar in gebruik.
Wat kan ik jullie nu nog vertellen over mijn toestel wat ik nog niet verteld heb in mijn vorige reviews?


Gisteren is mijn toestel voor de eerste keer gevallen en meteen van een vrij hoge hoogte. Hij is van anderhalve meter hoogte naar beneden gedonderd. Het was op het werk ik was ermee bezig. Nee, niet op internet of zo, maar gewoon de rekenmachine aan het gebruiken. Plots viel er achter mij iets naar beneden waardoor de houten vloer waarop ik stond wipte en mijn geïmproviseerde bureau waar mijn papieren, balpen en de Vernee Apollo Lite op lagen ook wiebelde. Gevolg, alles de grond in, alle die houten vloer. Mijn scherm naar beneden, uit de flipcover. Ik Sh*t, die in naar de kl*ten, GODV*****!!!!! Ik met een heel klein bang hartje mijn Vernee van de grond geraapt, want ja ik moest wel weten hoe, wie, wat natuurlijk hé. Ik zag strepen, lijkend op barsten, wel een stuk of 4, mijn hart sloeg in mijn keel. Ik wreef over mijn scherm waar die strepen waren, het was gelukkig stof. OEF, hij is niet kapot. Later bleek er een klein krasje van enkele mm lang iets uit de midden te zijn in het glas. Heel jammer natuurlijk, doet mij heel erg pijn. Maar hij had wel helemaal naar de filestijnen kunnen zijn natuurlijk.
DSC01041.jpg


Enkele Weken geleden, ondertussen wel al dik een maand denk ik draai ik custom ROM op mijn Vernee Apollo Lite. Ik kon geen SMS meer verzenden, later bleek het mijn SIM kaart stuk te zijn, maar hij draait nu lekker op Android 7.1.2 MadOS met ROOT ondersteuning.


Wat is er verbeterd sedert ik di custom ROM draai op mijn Vernee en wat is er slechter en ga ik terug naar de originele ROM van Vernee?


-Op de laatste vraag ga ik terug naar de originele ROM van Vernee kan ik heel kort zijn, nee ik ga niet terug.


-Op de tweede vraag, wat zijn de minpunten aan de custom ROM, wel ik kan er maar 1 bedenken en dat isals er een update is, dat ik de ROM moet inladen, FORMATTEREN en herinstalleren, dus ook al mijn apps. Dat is eigenlijk geen nadeel,maar dat heeft te maken dat zij niet in de mogelijkheid zijn om FOTA updates te doen met custom ROM. Dat is zo.


-Op de eesrste vraag wat zijn devoordelen, wel daar gaat mijn lijstje iets langer over zijn.


1: 2G, 3G en 4G was met de originele ROM niet denderend snel, met de custom ROM was dat al een heel stuks neller en sinds kort ben ik van Orange naar Proximus over gestapt en gaat het nu als een speer. Ik merkte met de overgang van de originele ROM naar de custom ROM al een hele verbetering en nu ik overgestapt ben naar Proximus is het nog eens een heel pak sneller geworden. Ik ben nu pas super blij over de mobiele snelheid van mijn Vernee, die gaat als een speer.


2: De camera is een mooie Samsung lenscamera, maar met de originele Vernee ROM moest de situatie wel ideaal zijn om een degelijke foto naar voor te kunnen brengen. Kleuren trokken snel weg bij iets te weinig licht, maar met de custom ROM is er een heel andere camera app als standaard app gekomen en wat een verschil, die kan nu in alle lichtomstandigheden echt degelijke foto's neerzetten. Ik ben er nu wel dik tevreden over.


3: Beveiligingsupdate van Augustus 2017, dat is wat anders dan deze van Maart 2016 bij de originele ROM.


Verder heeft hij zijn gebroken bezel nog steeds, die kras van enkele mm die ik vrij diep vind sinds gisteren dus. En verder heeft hij het jaar heel goed doorstaan inmijn handen.
Nu ik ben een heel voorzichtige gebruiker, wel eentje die het toestel heel erg veel gebruikt, maar ook vaak poetst met Instanet, hij heeft zijn gebruikssporen en zeker die kras van gisteren ligt erg op mijn maag. Ook die val van gisteren op zich ligt erg fel op mijn maag. Maar hij heeft het overleefd en daar ben ik heel erg blij om, want hij is heel erg snel, heeft een heel erg mooi groot duidelijk leesbaar scherm. Ik vind het na een jaar nog steeds een heel mooi toestel, Kortom een jaar Vernee Apollo Lite is mij niet misvallen. Maar ik moest wel al veel eerder overgestapt zijn naar die custom ROM, sinds dien zijn mijn fustratie punten echt wel weggewerkt.

Enkele foto's van vandaag .

DSC01040.jpg

DSC01043.jpg

DSC01044.jpg

DSC01046.jpg

DSC01045.jpg
Hier zie je goed enkele naar mijn mening grove fouten, zie die gapende rand aan de volume knop en je kan ook enkele barsten in de bezel zien.

DSC01042.jpg
Het pareltje van een 5,5" IGZO corning gorilla glass 3 2.5D glas.
 
Beste lezers,
Hier ben ik dan alweer, dik anderhalf jaar nadat ik de Apollo Lite in ontvangst heb mogen nemen in het postkantoor.

Ben ik nog steeds tevreden over mijn Vernee Apollo Lite?
Ja, dat ben ik nog steeds. Maar of ik nu terug een Vernee zou kopen, weet ik eigenlijk niet. Het toestel bevalt me wel, maar er zijn enkele kanttekeningen waardoor ik toch twijfel om als hij het begeeft toch terug een Vernee te kopen.
-Ten eerste is dat hun update politiek die mij totaal niet aanstaat. Ik ben enkele weken geleden nog eens naar de originele Vernee ROM gegaan en die staat nog steeds op Android 6.0 met een beveiligingsupdate van Juni 2016. Dit terwijl er in November 2017 nog een kleine update van 16 MB is uitgekomen, konden ze heel makkelijk ook een beveiligingsupdate meegenomen hebben. Dat maakt me helemaal niet gelukkig.
-Er steekt een geweldige 16 MP camera in, maar toch slaagt Vernee er zelf niet in om die goed werkend te krijgen. Hoe dit komt weet ik niet, maar de Vernee camera app werkt goed bij daglicht, maar eens het wat minder begint te worden vervagen de kleuren als sneeuw voor de zon.
-2G, 3G en 4G is nog steeds een ramp met de standaard Vernee ROM. Hoe dit komt weet ik ook niet, maar mobiel internet is zeker niet stabiel te noemen.

Ik draai sinds enkele maanden dus Custom ROM's, heb er verschillende geprobeerd en ik gebruik nu deze van MADos. Deze hebben tussen kerst en Nieuw zelfs een nieuwe ROM uitgebracht gebaseerd op Android 8.1. De eerste versie werkte, maar ik had heel veel freezings, dat was niet leuk en kon ik mijn Vernee niet gebruiken als mijn trouwe partner. Die ROM had zoveel problemen dat er dan al heel snel een opvolger is gekomen, want iedereen keerde terug naar de vorige ROM op 7.1.2, ik dus ook. Slechts enkele dagen later bracht de ROM maker een update met een tweede versie met enkele grote bugfixes en ja hoor ik draai sinds dien Custom ROM gebaseerd op Android 8.1 Oreo. Terwijl er bijna nog geen toestellen op deze ROM draaien draait mijn anderhalf jaar oude toestel dit vlekkeloos. Wel niet origineel van Vernee, maar dat is hun eigen schuld, die hebben zelfs nog een enkele beveiligingsupdate gedaan sinds de Apollo Lite uit is. Dat is schandalig.

Hoe houdt het toestel zich na anderhalf jaar?
Wel, dat is nu de laatste maanden heel erg minder geworden. Ik verzorg mijn toestel heel erg goed. Zit steeds in een hoesje, sinds de val is dit een silicone achterkant die ook over de voorkant een boord heeft zodat deze ook voor een groot deel beschermd is. Echter is de achterkant niet zo mooi meer. Hoe dit komt weet ik niet. Maar er zijn brokjes verf af, ik vind dit heel spijtig, hij ziet er zo slordig uit. Terwijl ik mijn toestel heel erg goed verzorg. De barsten in de bezels worden gelukkig niet erger. De krassen in mijn scherm worden er gelukkig ook niet erger op, na die val van dik een half jaar geleden. Dus al bij al houdt het glas zich goed, maar de verf begint zijn tanden te tonen van de metalen achterkant.

Batterij,
Mijn toestel hield het in het begin anderhalve dag uit, maar dat heeft hij niet lang gedaan, en nu houdt hij het dik een dag uit op Android 8.1 Oreo. Dus mijn batterij blijft gelukkig ook wel stand houden. Daar ik mijn toestel heel veel gebruik, vind ik dit zeker niet slecht. Ik zit op een 3 à 4 u scherm time per laadbeurt
Dan de foto's, hier is duidelijk te zien hoe lelijk de achterkant wel geworden is na anderhalf jaar.
DSC01201.jpg

DSC01202.jpg

DSC01203.jpg
 
Beste lezers,
Hier ben ik dan met een update, maar een niet zo'n leuke update-m-​​​​​​
Een paar weken geleden begon het euvel. Mijn o zo geliefde Vernee Apollo Lite ging niet mooi meer van 100% naar 0% met een waarschuwing aan 15% en dan nog eens aan 5% indien hij nog niet aan de lader hing. Hij begon plots aan een percentage van ongeveer 30% plots op 0% en uitschakelen. Heel vervelend, maar er viel nog wel mee te leven. Daarna werd het erger, hij kwam niet meer verder dan 50%, en dan aan ergens in de 50% een waarschuwing van 0% en meteen erna uitschakelen, dat was natuurlijk een pak minder. Maar het werd nog erger, hij kwam niet lager dan ergens in de 70% en terug de waarschuwing en meteen uitschakelen. Mijn Vernee lag dus meer aan de lader dan dat hij nog in mijn broekzak zat. Het werd nog erger, nog enkele dagen later kon hij nog enkel leven als hij aan de lader zat. Dus uit de lader meteen erna de waarschuwing en jawel hij viel uit. Er viel dus niet meer mee te leven. Maar ik wou mijn vernee nog niet opgeven. Ik heb dan op Aliexpress.com een batterij besteld. Die zit er sinds deze avond in en mijn Vernee werkt dus terug. Ik moet nu wel nog weer afwachten hoe hij zal doen.
2 batterijen.jpg
De linkse batterij is de nieuwe en de rechtse is de oude batterij.

Vanavond was het dan zover.
Heb hem met een toolset die ik ook bij Aliexpress.com heb gekocht open gemaakt, de batterij los gekoppeld,en de nieuwe erin gestoken. Al bij al is het niet zo een moeilijk klusje. Juist je kopje erbij houden en er de tijd voor nemen en het komt goed. Wel voorzichtig zijn dat je je scherm niet breekt, want het is het scherm dat je moet uit de metalen body halen bij de Vernee.

open.jpg
Zo ziet hij eruit open en zonder batterij. Die steekt in de linker helft onder die zwarte band die boven op de batterij ligt en aangesloten moet worden op het moederbord.( blauwe printplaat bovenaan )

De reden van het euvel is dat mijn originele batterij open is gegaan. Op deze laatste foto kan je zien dat deze aan de rechter kant een stuk dikker is als de linker die de nieuwe.

dik en dun.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Skippy;n233231 zei:
Ik denk dat de oude batterij behoorlijk warm is geworden.

Hoe en waarom deze dikker geworden is weet ik niet, maar ik denk dat het snelladen er ook geen goed aan doet. Maar ik zou begot niet weten hoe ik het snelladen moet uitschakelen. 1 ding is zeker, er zat geen leven meer in. Ik heb gelukkig slechts 2 weken hoeven te wachten op de batterij en nu steekt de nieuwe erin. Heb nog niet geladen nu. Het percentage was 59% toen ik ze er deze vooravond in stak en nu is ze 43%. Heb een hoop moeten updaten en kon het natuurlijk niet laten om er mee bezig te zijn. Heb zo het idee dat ze wel niet zo heel snel leeg loopt. Dus heb ik er goede hoop op dat ze terug anderhalve dag zal mee gaan zoals hij in het begin deed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan