Beste mensen,
Ik heb mijn toestel nu ruim een maand in mijn zakken zitten en dit toestel bevalt me prima. Het heeft ook enkele nadelen en dat gaan we natuurlijk niet onder stoelen of banken steken.
De positieve punten zijn, je koopt voor amper 300€ een Deca core die vele malen sneller is dan wat jij aankan. Je moet echt al krak zijn om die zijn volle rekenkracht ten volle te laten benutten. Ik denk dat hij dat enkel in gamen gebruikt.
Het scherm is een Full HD scherm en dat is er eentje om duimen en vingers van af te likken, mooi, helder en in alle omstandigheden te gebruiken. Ik werk meestal buiten, dus ik heb het goed kunnen testen in heel helder weer wat we vorige maand zeker nog gekend hebben. Dat beviel me prima, wat me amper lukte met mijn Moto E is nu probleemloos met de Apollo lite.
Ik heb al 3 OTA updates gekregen en als het de zelfde weg opgaat zoals het gaat gelijk met de Thor, de eerste telefoon dat Vernee uitgebracht heeft komen er zeker nog OTA updates. Dus ze brengen heel veel verbeteringen uit, die door de gebruikers zelf worden aangegeven als een probleem. Dat gaat via mail en ze spelen heel kort op de bal. Ik neem natuurlijk ook deel aan deze acties en dat verloopt in het engels. Je krijgt steeds heel vriendelijk een mail terug en wat ik er heel mooi en raar tereglijketijd aan vind is dat ze het over HUN toestellen hebben. Ze beschouwen dus de verkochte toestellen nog steeds al die van HUN. Dat vind ik eigenlijk wel mooi.
In December mogen we dan de update naar Android 7.0 gaan verwachten. Daar kijk ik heel hard naar uit. Ben ook heel erg blij dat ze die stap maken, want dit wil zeggen dat ze er zich niet zo makkelijk van af maken.
Wifi signaal is ongeloofelijk sterk. Die wifi antenne is er eentje van de betere soort, dat kan ik u wel met zekerheid melden. Wij hebben momenteel hier thuis doordat onze repeater stuk is gegaan slecht wifi signaal en dat komt me nu wel heel goed uit om te zien hoe goed deze wifi antenne wel is. Mijn vrouw haar Huawei P8 Lite heeft nauwelijks Wifi, de kids hun toch wel vrij dure tablets hebben ook nauwelijks wifi ontvangst, maar de Apollo Lite schijnt er geen problemen in te zien. Ik heb hier nu waar mijn vrouw en de kids bijna geen wifi signaal hebben 4 van de 5 streepjes ontvangst. Dus dat is super goed natuurlijk.
Geluidskwaliteit is ook een pareltje.
De belgeluiden en bericht geluiden zijn glashelder en zeer luid, ik heb dan nog een stand buiten en die heb ik nog niet eens gebruikt, daar staat bij dat die nog luider klinkt om het te kunnen horen, wel dat gaat zo ook zonder problemen dat gaat goed hard en zeker niet schel.
Dan wat ook bij geluid past is als je in gesprek bent, het is een zaligheid om met iemand te praten in dit toestel. hoe het aan de andere kant van de lijn is weet ik helaas niet, maar de mensen die tegen mij praten hoor ik heel goed, luid, duidelijk, helder zonder haperingen of wegebben. Prachtig.
4G internet is super snel, maar het is dan ook LTE6, dat is dan ook wel de bedoeling. Dat is dan dus zeker ook het geval op 4G.
Sms verzenden, je krijgt een "V" onderaan je verzonden SMS als die verzonden is. Dat is een extraatje dat ik wel kan smaken. ik gebruik niet het google toetsenbord dat er standaard in geprogrameerd zit, maar ik gebruik swiftkey, dat gaat super snel en echt makkelijk. Ik typ nog sneller als met de Moto E geweest. Mijn vrouw heeft al enkele malen geantwoord, nu al een sms als ik smiddags een sms stuur. Dus dat gaan vlot en het verzenden dus ook.
Er zijn natuurlijk ook nadelen aan dit toestel.
Eerst en vooral ze wegen eigenlijk niet op tegen de voordelen.
Mijn grootste ergernis is dat het internetten op 2G en 3G ondermaats is en veel te traag. Op 2G kan je beter gewoon je de moeite besparen en op 3G moet je wel wat geduld uitoefenen. Maar het lukt wel.
zoals je hierboven al kon zien zijn de foto's bij weinig licht niet goed. Ze zijn wel bruikbaar, maar de kleuren zijn afgewassen en ogen eerder een oude foto als een nieuwe.
En als laatste punt van kritiek is niet het toestel dat het probleem is , maar eerder de flipcover die het probleem is. Er steekt een gat in om die klok op te laten tonen als je het dicht klapt, een heel mooi extraatje dat voor mij niet had gemoeten, maar wel leuk is. maar dat gat maakt wel enorme krassen op mijn scherm. Niet dat gat, maar de rand tekent helemaal af met krassen op mijn scherm. Let wel, mijn screenprotector steekt er hier wel nog steeds op en ik durf hem er niet af te halen, met wat ik zie wat die cover doet met mijn glas.