Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds enkele dagen wacht ik geduldig op mijn Apollo Light van Vernee.
Gisteren Avond laat kreeg ik via de App van ALL-IN-ONE PACKAGE TRACKING | 17TRACK een berichtje dat er transit was.
Vandaag is dan mijn cover voor de Vernee Apollo Light aangekomen. Maar van de Vernee Apollo Light is voorlopig nog geen nieuws dat hij geleverd word.
De levering is deze voormiddag gebeurt. De cover zat in een geel achtige enveloppe.

IMG_20160824_180843883.jpg

Daarin stak dan een donker grijze doos met daarop heel mooi vernee op, wel jammer dat het doosje een beetje afgeleefd eruit ziet.

IMG_20160824_180859810.jpg

IMG_20160824_180907247.jpg

Daarin steekt dan zoals gevraagd( omdat er geen andere kleuren beschikbaar waren) een blauwe cover.

IMG_20160824_180919203.jpg

IMG_20160824_180944859.jpg

Wel leuk dat er rechts onderaan ook nog eens vernee staat in de cover.

IMG_20160824_180928584.jpg
 
Laatst bewerkt:
Op dit moment wel ja, maar ik had vanmiddag een feestje. Kijk eens bij mijn leeftijd, gister stond daar 58

Van harte gefeliciteerd man. Ik moet nog veel jaar sparen voor ik daar geraak. Hopelijk niet te heel diep in het glas gekeken deze middag. Of heb je morgen een dagje om bij te komen?
 
Op dit moment wel ja, maar ik had vanmiddag een feestje. Kijk eens bij mijn leeftijd, gister stond daar 58

Proficiat. Maar ik heb er toch al 10 meer hoor. Inhalen kan je niet meer.
Maar ik wens je nog vele gelukkige jaren erbij. Voor mijn part, mogen er nog zoveel bij als je in goede conditie blijft.
 
Toen ik mijn Vernee Apollo Lite voor het eerst op starte waren er reeds 2 FOTA updates beschikbaar, die had ik van dag 1 al geïnstalleerd. Vandaag kwam er een derde FOTA update binnen. Die heb ik ook deze avond geïnstalleerd. De dingen die zouden moeten bijgewerkt zijn met deze derde update zijn verbeteringen in het 2G en het 3G netwerk. Camera . Verbeteringen in het laden, en nog enkele bugfixen stond vermeld.
-Het 2G en 3G netwerk, is nog niet getest, maar dat komt zeker nog aan bod de komende dagen.
-Camera verbeteringen, nu zijn inderdaad alle instellingsmogelijkheden toegankelijk. Of hij nu beter werkt of niet, gaat ook de komende tijd moeten uitwijzen, maar daar had ik dan weer geen klagen van, maar er waren wel veel toestellen die daar blijkbaar wel problemen mee hadden. Bij mijn toestel was de autofocus niet steeds automatisch, maar dat stoorde me helemaal niet.
-Dat laad probleem dat bij veel toestellen plaatsvond had ik gelukkig niet. Dus laat ons hopen dat er door deze update er nu niet meer kwaad gedaan word dan goed. Maar hij is vandaag opgeladen geweest, dus kan ik er morgen zeker geen antwoord op geven of dit goed of minder goed is voor mijn toestel.

Besluit,
Vernee doet er dus wel snel aan door om hun toestellen in orde te krijgen. Ik heb nog geen enkel toestel gehad waar er zoveel en zo snel updates bij gebeurt zijn. Ik ben wel blij dat ze er bij Vernee hun niet zo heel gemakkelijk van af maken.
Ik had dus tot dusver enkel problemen met het 2G en het 3G internetten, niet dat het onmogelijk was, maar vlot verliep het wel niet. Misschien is het nu met deze update opgelost. Als de rest blijft zoals het was, of nog beter is geworden, maakt van mijn vernee alleen maar een nog betere Smartphone.
 
Ik hoop dat je er veel blijvend plezier van hebt.

Dat hoop ik ook MIK.
Het is tot op heden wel een goed toestel met enkele minpuntjes, ik hoop dat de 2G en 3G problemen nu zijn opgelost, want dit was mijn enige bron van fustratie momenteel. Verder is hij op 19 apps bijgewerkt op bugs volgens ik kon opmaken. Dus Vernee doet er echt wel alles aan om die Apollo Lite op en top te krijgen. Aan de ene kant jammer dat hij niet op en top geleverd word, maar anderzijds luisteren ze dus wel naar de problemen die gemeld worden en dat kan heel gemakkelijk met je smartphone zelf. Heb ik dus ook al gedaan. Je krijgt een vriendelijke mail terug dat ze het zo snel mogelijk gaan bekijken. Maar meer krijg je niet via mail. Nu kreeg ik dus die derde FOTA en de tijd zal uitwijzen of die echte verbeteringen heeft aangebracht of niet. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Op zich ook wel weer verontrustend als er in korte tijd zoveel updates komen.

Zo af en toe krijg ik een melding voor een update met mijn iPhone. Maar dan kijk ik meestal eerst wat de update is en dan mag zo'n update van mij meestal nog wel een poosje rusten.
 
Inderdaad Lana, je kan het inderdaad ook zo bekijken dat ze een onvolledig product hebben afgeleverd. Maar mij wel gelukkig als ik zie dat ze ermee bezig zijn. Heb trouwens vandaag leuk nieuws gelezen. In December krijg ik de update naar Android 7 (nougat)
Screenshot_20160927-121604.jpg
 
Toen ik mijn Vernee Apollo Lite voor het eerst op starte waren er reeds 2 FOTA updates beschikbaar, die had ik van dag 1 al geïnstalleerd. Vandaag kwam er een derde FOTA update binnen. Die heb ik ook deze avond geïnstalleerd. De dingen die zouden moeten bijgewerkt zijn met deze derde update zijn verbeteringen in het 2G en het 3G netwerk. Camera . Verbeteringen in het laden, en nog enkele bugfixen stond vermeld.
-Het 2G en 3G netwerk, is nog niet getest, maar dat komt zeker nog aan bod de komende dagen.
-Camera verbeteringen, nu zijn inderdaad alle instellingsmogelijkheden toegankelijk. Of hij nu beter werkt of niet, gaat ook de komende tijd moeten uitwijzen, maar daar had ik dan weer geen klagen van, maar er waren wel veel toestellen die daar blijkbaar wel problemen mee hadden. Bij mijn toestel was de autofocus niet steeds automatisch, maar dat stoorde me helemaal niet.
-Dat laad probleem dat bij veel toestellen plaatsvond had ik gelukkig niet. Dus laat ons hopen dat er door deze update er nu niet meer kwaad gedaan word dan goed. Maar hij is vandaag opgeladen geweest, dus kan ik er morgen zeker geen antwoord op geven of dit goed of minder goed is voor mijn toestel.

Besluit,
Vernee doet er dus wel snel aan door om hun toestellen in orde te krijgen. Ik heb nog geen enkel toestel gehad waar er zoveel en zo snel updates bij gebeurt zijn. Ik ben wel blij dat ze er bij Vernee hun niet zo heel gemakkelijk van af maken.
Ik had dus tot dusver enkel problemen met het 2G en het 3G internetten, niet dat het onmogelijk was, maar vlot verliep het wel niet. Misschien is het nu met deze update opgelost. Als de rest blijft zoals het was, of nog beter is geworden, maakt van mijn vernee alleen maar een nog betere Smartphone.

Vernee heeft dus enkele dagen geleden een FOTA update de wereld in gestuurd. Ik ben iemand die graag zo snel mogelijk up to date ben. Dus ik had rond 12.20u de melding gekregen dat er een FOTA updat was, met een omschrijving wat ermee zou geupdated worden. Met wat ik zag staan was ik best tevreden. Dus kon ik bijna niet wachten tot het avond was om die update die bijna 60MB groot was te updaten via WIFI.

Nu enkele dagen later en tijd om een verslagje.

-Het 2G en het 3G internetten is dus de afgelopen dagen getest en dat is iets beter, maar nog niet zoals ik het eigenlijk verwacht. Misschien dat dit opgelost geraakt meet een volgende FOTA update of misschien wel met de update naar Android 7?

-De camera was goed, en is iets beter geworden, die autofocus is beter geworden. Ik kan alle mogelijke instellingsmogelijkheden instellen. De HDR is niet automatisch in te stellen en ik heb persoonlijk bericht gekregen van Vernee zelf dat dit niet mogelijk is in dit toestel.

-Het laadprobleem had ik niet, mijn toestel ging krap aan 2 dagen mee, en dat is met de nieuwe FOTA update nu niet meer haalbaar. Ik haal nog maar anderhalve dag met een volle batterij. Dus heeft die update op dit gebied voor mij dan toch een nadelig effect. maar met de pump express 3 is die in 1u en 10 minuten van 10% naar 100%. Zo snel heb ik nog nooit een Smartphone opgeladen gekregen.
 
Dus heeft die update op dit gebied voor mij dan toch een nadelig effect. maar met de pump express 3 is die in 1u en 10 minuten van 10% naar 100%. Zo snel heb ik nog nooit een Smartphone opgeladen gekregen.

Ik heb het nooit precies bijgehouden, maar mijn iPhone is van 10% naar 100% in nog geen drie kwartier met een stroomadapter, ook via de 12 volt adapter in de auto gaat dit snel. Dus ruim een uur vind ik in dit geval nogal wat.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik nog nooit met een stopwatch in de hand naar het laden van mijn Phone heb zitten kijken hoor. Als ik er aan denk en heb de tijd ervoor heb zal ik het eens precies bijhouden wat de laad duur is van 10 naar 100%.
 
Ik heb het nooit precies bijgehouden, maar mijn iPhone is van 10% naar 100% in nog geen drie kwartier met een stroomadapter, ook via de 12 volt adapter in de auto gaat dit snel. Dus ruim een uur vind ik in dit geval nogal wat.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik nog nooit met een stopwatch in de hand naar het laden van mijn Phone heb zitten kijken hoor. Als ik er aan denk en heb de tijd ervoor heb zal ik het eens precies bijhouden wat de laad duur is van 10 naar 100%.

Dat klopt ongeveer Lana. Een iPhone heeft een veel kleinere batterij en een grotere capaciteit lader als de meeste Android phones, dat is de voornaamste reden waarom een iPhone sneller laad en dit al jaren eerder als een Android Phone. Een gemiddelde Android phone doet daar ongeveer 2uur tot 2 en een half uur over om van 10% naar 100% te gaan. Een Windows phone doet daar tussen de 2 en 3uur over in Windows 10 mobile, in Windows 8 waren er zelfs die dit in dik 40 minuten klaarden.

Die pump express werkt echt wel hoor, want als ik daar een standaard lader zou aanhangen zou hij daar 2 en half uur voor nodig hebben. nu is dit klusje geklaard in 1uur en 10 minuten en ik ben daar heel blij mee.
Als ik het mij goed herinner heb jij een iPhone 4S, die heeft een batterijtje van amper 1430mAh, mijn Apollo heeft er eentje van 3180mAh, dat is meer als dubbel zo groot. Apple levert al jaren grotere capaciteit laders bij hun toestellen, wat nu nog maar begint bij Android phones,
 
Wij hebben ons geamuseerd met de kindjes deze avond. Wij houden er niet van om heel veel licht te maken s'avonds in huis. Juist enkele kleine sfeerlichtjes zijn voor ons voldoende. De TV was voor 1 keer uit en mijn vrouw had haar Huawei P8 Lite in de hand en mijn Vernee Apollo Lite was ook niet ver weg. De kids wilden wel eens op de foto. DE geschikte moment dus om mijn Apollo ook eens te testen bij weinig licht. Daar hij maar met een f/2.2 blijft hangen, terwijl er overal staat dat hij een f/2.0 heeft hebben we hem maar eens aan de tand gevoeld bij weinig licht. Die heeft gefaald in alles wat je maar kan bedenken. Kleur, scherpte, snelheid van fotograferen, scherp stellen. Kijk en oordeel vooral zelf.
ApolloLite1.jpg
Deze is genomen met de Apollo Lite.

P8Lite1.jpg
Deze is dan genomen met de Huawei P8 Lite van mijn vrouw.

ApolloLite2.jpg
foto 2 met de Apollo Lite.

P8Lite2.jpg
Met de P8 Lite zien de kleuren er veel echter uit. Dit truitje is echt helder blauw en zijn bril ook. en niet zo donker zoals op de foto genomen met de Apollo Lite.

ApolloLite3.jpg
Mijn dochter haar piyama truitje is hier heel afgewassen qua kleuren. ook de zetel is in het echt donkerder van kleur. Die heeft de kleurnaam atisjok meegekregen van de fabriek, dus is meer beigegroen.

P8Lite3.jpg
Hier zie je meer detail, ook de kleuren van haar piyama zijn echter, Xyliano zijn bril is ook echter van kleur, is fel blauw en de zetel ziet er al meer atisjok uit van kleur.
Met andere woorden, de Samsung lens, is niet geslaagd in deze test.
 
Foto's zijn mooi.

Helaas van de Huawei P8 Lite vele malen mooier als van de Vernee Apollo Lite. Alles van de Vernee is zo vaal, weinig kleur. Op foto 1 ligt er een dekentje, dat is eentje van Hello kitty , dus roze, op mijn foto zie je daar niets van dat het roze is. Op mijn vrouw haar foto zie maar een klein stukje deken, maar daar zie je wel dat het een roze dekentje is.
IMG_20161009_111655.jpg

zo ziet zijn brilletje er eigenlijk bij daglicht eruit. Dus helemaal niet zo donker blauw als bij mijn tweede foto. Mijn vrouw haar tweede foto was dan wel mooier, mischien wat meer overdreven dan, maar zijn T-shirt was dan weer wel de juiste kleur die werd weergegeven bij haar foto.
 
Beste mensen,
Ik heb mijn toestel nu ruim een maand in mijn zakken zitten en dit toestel bevalt me prima. Het heeft ook enkele nadelen en dat gaan we natuurlijk niet onder stoelen of banken steken.

De positieve punten zijn, je koopt voor amper 300€ een Deca core die vele malen sneller is dan wat jij aankan. Je moet echt al krak zijn om die zijn volle rekenkracht ten volle te laten benutten. Ik denk dat hij dat enkel in gamen gebruikt.

Het scherm is een Full HD scherm en dat is er eentje om duimen en vingers van af te likken, mooi, helder en in alle omstandigheden te gebruiken. Ik werk meestal buiten, dus ik heb het goed kunnen testen in heel helder weer wat we vorige maand zeker nog gekend hebben. Dat beviel me prima, wat me amper lukte met mijn Moto E is nu probleemloos met de Apollo lite.

Ik heb al 3 OTA updates gekregen en als het de zelfde weg opgaat zoals het gaat gelijk met de Thor, de eerste telefoon dat Vernee uitgebracht heeft komen er zeker nog OTA updates. Dus ze brengen heel veel verbeteringen uit, die door de gebruikers zelf worden aangegeven als een probleem. Dat gaat via mail en ze spelen heel kort op de bal. Ik neem natuurlijk ook deel aan deze acties en dat verloopt in het engels. Je krijgt steeds heel vriendelijk een mail terug en wat ik er heel mooi en raar tereglijketijd aan vind is dat ze het over HUN toestellen hebben. Ze beschouwen dus de verkochte toestellen nog steeds al die van HUN. Dat vind ik eigenlijk wel mooi.

In December mogen we dan de update naar Android 7.0 gaan verwachten. Daar kijk ik heel hard naar uit. Ben ook heel erg blij dat ze die stap maken, want dit wil zeggen dat ze er zich niet zo makkelijk van af maken.

Wifi signaal is ongeloofelijk sterk. Die wifi antenne is er eentje van de betere soort, dat kan ik u wel met zekerheid melden. Wij hebben momenteel hier thuis doordat onze repeater stuk is gegaan slecht wifi signaal en dat komt me nu wel heel goed uit om te zien hoe goed deze wifi antenne wel is. Mijn vrouw haar Huawei P8 Lite heeft nauwelijks Wifi, de kids hun toch wel vrij dure tablets hebben ook nauwelijks wifi ontvangst, maar de Apollo Lite schijnt er geen problemen in te zien. Ik heb hier nu waar mijn vrouw en de kids bijna geen wifi signaal hebben 4 van de 5 streepjes ontvangst. Dus dat is super goed natuurlijk.

Geluidskwaliteit is ook een pareltje.
De belgeluiden en bericht geluiden zijn glashelder en zeer luid, ik heb dan nog een stand buiten en die heb ik nog niet eens gebruikt, daar staat bij dat die nog luider klinkt om het te kunnen horen, wel dat gaat zo ook zonder problemen dat gaat goed hard en zeker niet schel.
Dan wat ook bij geluid past is als je in gesprek bent, het is een zaligheid om met iemand te praten in dit toestel. hoe het aan de andere kant van de lijn is weet ik helaas niet, maar de mensen die tegen mij praten hoor ik heel goed, luid, duidelijk, helder zonder haperingen of wegebben. Prachtig.

4G internet is super snel, maar het is dan ook LTE6, dat is dan ook wel de bedoeling. Dat is dan dus zeker ook het geval op 4G.

Sms verzenden, je krijgt een "V" onderaan je verzonden SMS als die verzonden is. Dat is een extraatje dat ik wel kan smaken. ik gebruik niet het google toetsenbord dat er standaard in geprogrameerd zit, maar ik gebruik swiftkey, dat gaat super snel en echt makkelijk. Ik typ nog sneller als met de Moto E geweest. Mijn vrouw heeft al enkele malen geantwoord, nu al een sms als ik smiddags een sms stuur. Dus dat gaan vlot en het verzenden dus ook.

Er zijn natuurlijk ook nadelen aan dit toestel.

Eerst en vooral ze wegen eigenlijk niet op tegen de voordelen.

Mijn grootste ergernis is dat het internetten op 2G en 3G ondermaats is en veel te traag. Op 2G kan je beter gewoon je de moeite besparen en op 3G moet je wel wat geduld uitoefenen. Maar het lukt wel.

zoals je hierboven al kon zien zijn de foto's bij weinig licht niet goed. Ze zijn wel bruikbaar, maar de kleuren zijn afgewassen en ogen eerder een oude foto als een nieuwe.

En als laatste punt van kritiek is niet het toestel dat het probleem is , maar eerder de flipcover die het probleem is. Er steekt een gat in om die klok op te laten tonen als je het dicht klapt, een heel mooi extraatje dat voor mij niet had gemoeten, maar wel leuk is. maar dat gat maakt wel enorme krassen op mijn scherm. Niet dat gat, maar de rand tekent helemaal af met krassen op mijn scherm. Let wel, mijn screenprotector steekt er hier wel nog steeds op en ik durf hem er niet af te halen, met wat ik zie wat die cover doet met mijn glas.
DSC08389.jpg

DSC08383.jpg

DSC08393.jpg

DSC08392.jpg
 
De eerste testversie van Android 7.0 draait reeds op een testtoestel en het ziet er veelbelovend uit. Nu hebben ze nog tot ergens in December om De Nougat te verfijnen en bugfixes uit te voeren voor ze het op ons los laten. Deze krijgt een verbetering, misschien gaat hij alsnog 2 volle dagen meegaan in plaats van anderhalve dag? Splitscreen komt er ook bij en nog enkele leuke instellingsmogelijkheden.
Hier kan je het allemaal nalezen.
Vernee Apollo Lite to be the first Helio X20 device with Android 7.0 - Gizmochina
Niet panikeren, het is wel een Chinese site, maar die is mooi in het Engels.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan