Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds enkele dagen wacht ik geduldig op mijn Apollo Light van Vernee.
Gisteren Avond laat kreeg ik via de App van ALL-IN-ONE PACKAGE TRACKING | 17TRACK een berichtje dat er transit was.
Vandaag is dan mijn cover voor de Vernee Apollo Light aangekomen. Maar van de Vernee Apollo Light is voorlopig nog geen nieuws dat hij geleverd word.
De levering is deze voormiddag gebeurt. De cover zat in een geel achtige enveloppe.

IMG_20160824_180843883.jpg

Daarin stak dan een donker grijze doos met daarop heel mooi vernee op, wel jammer dat het doosje een beetje afgeleefd eruit ziet.

IMG_20160824_180859810.jpg

IMG_20160824_180907247.jpg

Daarin steekt dan zoals gevraagd( omdat er geen andere kleuren beschikbaar waren) een blauwe cover.

IMG_20160824_180919203.jpg

IMG_20160824_180944859.jpg

Wel leuk dat er rechts onderaan ook nog eens vernee staat in de cover.

IMG_20160824_180928584.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een nieuwe update in verband met mijn Apollo Light.
Mijn apollo Light ligt bij de Douane, heb gisteren de papieren van De Post gekregen dat hij daar vast zit, ze willen nu een hoop documenten krijgen van mij om zo de waarde van de douane kosten te kunnen bepalen. Daar dat de site deze op zich nemen hoef je je daar niet echt zorgen over te maken, echter blijft je lang verwachte telefoon nu wel nog zeker een week langer dan gehoopt weg door dit euvel. Dit vind ik een vervelend zaakje, je moet wel een hoop mails afprinten om mee te sturen met die brief terug naar de post.
Maar er is ook goed nieuws.
Bij de telefoon was er een gratis hoesje, dit heb ik reeds ontvangen en een gratis bureau lader. Die heb ik dan vandaag gaan ophalen in de post, want er was niemand thuis toen de postbode het pakje mee had.

IMG_20160901_175523883.jpg

IMG_20160901_175558295.jpg

IMG_20160901_175630300.jpg

IMG_20160901_175617419.jpg
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen, hier ben ik dan met mijn review over mijn eigen Vernee Apollo Light.
Ik had vrijdag 09 September via mijn tracking app op mijn Motorola een berichtje gekregen dat er mail was. Er was dus een postbode langs gekomen met mijn fonkelnieuwe Vernee. Echter was er niemand thuis en heeft hij dus een briefje in de bus achter gelaten dat ik er dus na het weekend om mocht gaan. Nu de maandag 12 September kon ik er niet om gaan omdat de post niet lang genoeg open was. Dinsdag 13 September was het dus zover. Ik naar de post met mijn allom gekende kaartje van de post dat ik om een pakje mocht gaan naar het postkantoor. Ik heb eerst nog de douane kosten moeten vereffenen voor ik dan eindelijk het toestel in ontvangst mocht nemen.
die zat in een in plastiek gewikkelde foam om hem te beschermen tegen stoten en schokken. De zwarte doos waarin hij stak was onbeschadigd.

IMG_20160918_120541.jpg

IMG_20160918_120551.jpg

IMG_20160918_120606.jpg
Na het werk hem dan uit de doos gehaald, mijn SIM en micro SD kaart uit mijn Motorola gehaald en die in de Vernee Apollo Light gestoken. Dat ging niet zo heel gemakkelijk, want die metalen schuifjes gingen niet zo heel gemakkelijk open. Dan in het onderste mijn SIM kaartje en in het bovenste mijn micro SD kaartje gestoken. Dan het toestel de eerste keer aan leggen. Spannend natuurlijk. Want je weet nooit natuurlijk, het kan een DOA zijn (DOA=dead on arrival). Gelukkig starte het meteen op en met trillingen en geluid.
DSC08243.jpg

DSC08244.jpg

Daarna is het testen begonnen natuurlijk.
Op wifi gaat het allemaal heel snel, meteen de meest gebruikte app's terug installeren natuurlijk, dat ging als een speer, meteen valt het super heldere scherm van 5,5" op dat onder iedere hoek heel goed leesbaar blijft. Ik meteen verliefd en al meteen vergeten dat ik eigenlijk liever het donkere model had gehad, maar daarvoor had ik nog langer moeten wachten.
Het toestel bevalt me meteen prima. ik zat wel meteen op Wifi en alles wat ik deed was op wifi. De camera en zo kwamen nog niet aan bod, de vingerdrukscanner werd nog niet geactiveerd. de knoppen onderaan werden nog niet naar mijn believen aangepast. Hij stond nog redelijk standaard uit de doos toen ik ging gaan slapen.
De Woensdagmorgen was mijn batterij van 100% naar 56% gezakt nadat ik er een ganse avond mee bezig was geweest en een ganse nacht daar had gelegen. Ik mijn lader meegenomen naar het werk, want ik wist niet hoe snel hij verder ging zakken natuurlijk. Dat bleek net niet nodig te zijn. Toen ik thuis kwam was mijn batterij gezakt naar 9%, ik kreeg wel al een rood batterijtje vanaf een percentage van 15%, maar ik kon nog alles doen, dus ik ergerde me helemaal niet. Eens thuis gekomen, wel meteen aan de lader. Ik dacht die gaat hier binnen een uur of zo opgeladen zijn. Nee natuurlijk niet, dik tegen mijn oren ja. Dat laden gaat heel traag, enkele uren heeft hij nodig om op geladen te worden. Ik pump express 3.0 mijn botten ja. Maar nee CVE, lees eerst voor je zo begint. U toestel moet uitgeschakeld zijn vooraleer die pump express 3.0 werkt.
Of je toestel mag aanstaan, maar je mag er niets mee doen, dan werkt de Pump Express 3.0 ook.En ja hoor. De volgende laadbeurt heb ik mijn toestel uitgeschakeld en tot mijn verbazing in dik een uur is de 3180mAh grote batterij voor 100% vol. Nu al gaat mijn toestel 2 volle dagen mee, en ik heb hem nog geen 5x opgeladen, dus is hij nog niet op zijn volle capaciteit. Dat gaat nog beter worden. Maar de 3 dagen gelijk mijn Moto E haalt zal ik wel niet halen.
Dan het mooie heldere IZGO 5,5" scherm is een pareltje in Full HD, met mooie diepe kleuren mijn helderheid staat op 50% omdat het anders wel te helder word, maar het kan nog helderder worden.

DSC08249.jpg

DSC08248.jpg
Ook onder een extreem scherpe hoek nog heel goed afleesbaar.
 
Laatst bewerkt:
De woensdag heb ik dan op 4G op internet gegaan op het werk tijdens de pauzes en dat beviel me in eerste instantie helemaal niet. Het is LTE 6, terwijl mijn Moto E LTE 4 heeft en dus zou de Vernee Apollo Light sneller moeten zijn als de Moto E, maar dat viel de woensdag dik tegen. Dat was trager als met de Moto E. Hoe het komt weet ik niet maar dat euvel is ondertussen opgelost en is nu sneller als de Moto E geworden. Ik denk dat mijn Vernee nog niet herkent was door Orange, mijn provider.

DSC08251.jpg
Ik typ vaak lange smssen naar mijn vrouw en als ze langer zijn als 5 smssen gaat dit over naar MMS, met mijn Moto E was dit geen enkel probleem, maar met de Vernee lukt dit alsnog niet, maar ik denk niet dat het door het toestel komt, maar dat ik een instelling niet juist staan heb.
Verder werkt het toestel super snel en vlot.
Ik heb dan Woensdag avond ook de vingerdrukscanner geactiveerd op het toestel, dat ging eigenlijk super makkelijk. Ik heb mijn vinger enkele keren op dat plaatje moeten drukken en klaar is kees. Wel moet je op voorhand een patroon of een pincode kiezen. De scanner doet het goed, maar niet perfect, maar dat is volgens mijn bazin niet omdat de scanner slecht is, maar omdat de opbouw minder goed is, dat is in een kuiltje bij haar iPhone en daar kan je bijna niet je vinger verkeerd leggen op die scanner, wat bij mijn Vernee wel heel goed mogelijk is, als ik zeg, ja ik zit juist, gaat die meteen open. Anders kan ik wel wat sukkelen om die te ontgrendelen. Die steekt op de achterkant onder de camera. Zit daar heel goed gepositioneerd.

DSC08244.jpg
 
Het uiterlijk van het toestel is echt wel heel mooi.

DSC08243.jpg

DSC08244.jpg

DSC08245.jpg

DSC08246.jpg

DSC08247.jpg

Dan met het mooie blauwe hoesje.

DSC08255.jpg

DSC08256.jpg

DSC08257.jpg

DSC08258.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dan eens kijken hoe snel die MediaTek Helio X20 Deca Core wel is met geekbenche 4. Daar komt hij aardig uit de voeten.

DSC08252.jpg

DSC08253.jpg

Hij mag tussen de grote staan, welliswaar onderaan het rijtje, maar het dan ook de light versie he, de apollo zal wel hoger scoren als de light.
 
Het is en het blijft natuurlijk een GSM, en het hoofddoel daarvan is bellen, gebeld worden en sms en.

De ringtones waaruit je kan kiezen is ruim, al heb ik mij maar in 1 ringtone van gans die lijst kunnen vinden. Maar ben er wel tevreden mee met de ringtone die ik uiteindelijk heb gekozen.
De berichten tone is de standaard tone waarmee hij uit de doos is gekomen, dat beviel me meteen, kort en krachtig.

Dan het bellen en gebeld worden.
Het bellen is precies of je de google bel app gebruikt, maar het zou hem niet zijn. Maar hij lijkt er verdomd heel erg goed op dan. Dus ik voelde me meteen thuis omdat mijn Moto E de google telefoon app heeft. Dus dat is no nonsens, meteen stonden alle nummers die ik heb in mijn telefoon, niets meer hoeven te doen+ childfocus, cardstop en nog enkele noodnummers die er meteen in staan, die ik voordien niet had staan.
Dan gaat hij voor de eerste keer over, en dat is dan ook zoals van bij de google bel app, een ronde onderaan waarbij je naar rechts moet schuiven om op te nemen. je moet de telefoon niet in je oor drukken om ze te verstaan aan de andere kant van de ijn. Dat is heel erg zuiver en helder. Heel duidelijk verstaanbaar. De telefoon die uiteindelijk niet erg klein is ligt wel goed in de hand, ik heb al een gesprek van +20 minuten gevoerd ermee en dat verliep vlekkeloos en ik bleef natuurlijk niet stil staan, daarbij heb ik geen vervormingen of dergelijke kunnen opmerken. Het ontvangst is dus heel erg goed bij dit toestel. De persoon aan de andere kant van de lijn heeft ook geen enkele keer notitie gemaakt van wegvallen van mij dan.

SMS,
Bij mijn Moto E had ik soms het idee nu ik wat ouder word dat ik wel eens zou moeten gaan uitkijken voor een leesbrilletje. Met deze Vernee Apollo Light is dit nu niet meteen aan de orde. De tekst is mooi groot en in de zender in een kleurtje en de ontvanger in een kleurtje, dus lekker overzichtelijk. Bij de Moto E is dit voor zowel de zender als de ontvanger gewoon een wit tekstballonnetje. Wat het minder overzichtelijk maakt. Dus super goed en heel erg overzichtelijk. Ook een "V" onderaan u verzonden berichtje als het aangekomen is bij de ontvanger.
 
1 van mijn favoriete apps is Whatsapp, dat is een berichten app, waarmee je ook foto's kan mee meesturen. Heel handige app en die mag niet ontbreken natuurlijk op mijn smartphone.
Die is dus al heel uitvoerig gebruikt geweest, ook met foto's. Die foto's zijn heel erg mooi. Dat verzenden en ontvangen ervan gaat heel goed.

Screenshot_20160918-105324.jpg

Dan komen we bij de foto's uit.
Achteraan steekt er een heel mooie 16MP Samsung camera. Daar heb ik al enkele mooie beelden mee gemaakt, echter zijn ze niet om hier te plaatsen wegens privacy redenen.
Ik heb wel een foto of 2 gemaakt met dit toestel waarvan ik helemaal niet tevreden ben en dat zijn tekst op een stuk blad en een rekeningetje waarvan ik een foto heb genomen. Dat is mij tegen gevallen.

IMG_20160913_202211.jpg
Maar de gewone foto's van mensen gaan heel erg goed. Het focussen gaat zo snel dat je het bijna niet ziet dat hij aan het focussen is. Dat is richten en foto nemen. Gezichts herkenning is zo accuraat dat die super mee gaat met het gezicht dat het bij de minste beweging van of de smartphone of het gezicht zelf het kadertje mee verschuift op je scherm. Daar merk je wel dat het een heel snelle processor is.
De selfie camera heb ik nog niet uit geprobeerd, daar kan ik nog geen uitsluitsel over mee geven.

IMG_20160918_095741.jpg

IMG_20160918_095757.jpg

IMG_20160918_095831.jpg
Die bal ligt daar om het voor de foto wat moeilijker te maken met dat wit en dat groen erin. Maar dat maakt precies niet veel uit, haarscherp en razend snelle focus.

IMG_20160918_095841.jpg

IMG_20160918_095911.jpg

IMG_20160918_095955.jpg
Ik was jullie nog wat foto's verschuldigd, dus wat stillevens vanuit mijn eigen tuin dan maar. Die uien waren met schaduw en dus eigenlijk een moeilijke voor de camera app om dit tot een goed eind te maken, maar dat was eigenlijk gewoon richten en foto nemen. Die focus is razend snel.
 
Laatst bewerkt:
Het geluid dat uit de speaker(s) komt.

Het is me door al mijn zoekwerk heen helemaal niet duidelijk of er nu 1 of 2 speakers in de telefoon steken. Er zijn in ieder geval 2 roostertjes aan de onderkant tussen de USB C laad poort.

DSC08247.jpg

Maar op sommige sites word gesproken of stereo speakers en op andere sites word gesproken over mono speaker. Dus met zekerheid kan ik het helaas niet zeggen het is dit of dat. het is niet omdat er aan beide kanten roostertjes zitten, dat er daarom ook 2 speakertjes zitten.

Maar genoeg daarover, het gaat over het geluid .
het geluid dat de Vernee produceert tijdens het rinkelen of meldingen van berichten en dergelijke zijn heel erg duidelijk, luid maar zeker niet schel te noemen. Of deze door de speaker(s) voortgebracht worden is niet duidelijk, maar daar ga ik wel vanuit.
Youtube video's afspelen gaat heel erg goed, op zowel 4G als op wifi gaat dit heel erg vlot, wel de mobiele site versie van youtube heb ik gebruikt. Het geluid dat de speaker(s) voortbrengen is goed, kan vrij luid. klinkt nooit schel, maar dit kan wel beter. Mijn vrouw haar Huawei P8 Lite heeft bv meer bass als de Vernee Apollo Light. Maar de Moto E klinkt dan weer iets minder goed, terwijl deze voor een budget smartphone een goede speaker heeft. Eindconclusie. De speaker(s) zijn goed, kan luid. Maar mist diepgang.
 
Laatst bewerkt:
CPUZ eens op mijn Vernee Apollo Light los gelaten en dit zijn de resultaten en ik ben er eigenlijk wel best tevreden over. Ik heb heel wat meer sensoren als in de Moto E die ik ook nog bezit en waar de kids nu gebruik van maken.

Screenshot_20160918-124651.jpg

Screenshot_20160918-124749.jpg

Screenshot_20160918-124759.jpg

Screenshot_20160918-124807.jpg

Screenshot_20160918-124818.jpg

Screenshot_20160918-124831 (1).jpg
 
Na een Geekbench en een CPUZ mag natuurlijk ook DE Antutu Benchmark ook niet ontbreken. Die stemt mij eigenlijk nog gelukkiger. Scoort beter als de gewone iPhone 6:lachen78: terwijl dit een toestel is die bijna het dubbele kost. De Vernee eindigd op de 11de plaats en moet dus 10 toestellen voor laten gaan waaronder de iPhone 6S en de iPhone SE. De Samsung S7 prijkt op plaats 3 boven alle iPhones uit. Aan de top staat een Chinese telefoon, dus die gaan hard als het op prestaties aan komt.

Screenshot_20160918-144416.jpg

Screenshot_20160918-144256.jpg

Screenshot_20160918-144317.jpg

Screenshot_20160918-144333.jpg

Screenshot_20160918-144351.jpg

Screenshot_20160918-144452.jpg

Screenshot_20160918-144523.jpg

Op de laatste screenshot heb ik mijn knoppen weggestoken om zo het ganse geheel te kunnen verkrijgen. Dit is een optie die bij de Vernee mogelijk is, wat niet bij iedere Smartphone mogelijk is om die knoppen te verbergen. Een leuke gadget die hier zijn nut al heeft bewezen en al enkele keren leuk was dat ik de mogelijkheid had. Dus een dikke ja voor deze mogelijkheid.
 
1 Die uien waren met schaduw en dus eigenlijk een moeilijke voor de camera app om dit tot een goed eind te maken, maar dat was eigenlijk gewoon richten en foto nemen.

Oeps en schrik, ik dacht dat dit een paar Barnevelders waren ondersteboven aan een touwtje. Maar gelukkig, je hebt uien in de tuin hangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan