Hardware Mijn Seagate slim 2TB externe harde schijf heeft 2 identieke volumes: hoe samenvouwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Ik gebruik deze hd al sinds vorig jaar voor back-ups van harde schijf Pc met Acronis true image 2019. Onlangs probeerde ik de harde schijf te klonen met Acronis, dat lukte, en wou daarna weer back-ups nemen, maar het systeem weigerde, heb dan de externe hd geformatteerd : 2 identieke volumes na aansluiting met Verkenner. Als ik een back-up neem met Acronis OK, maar in beide volumes het zelfde aantal GB,s en ook dezelfde resterende vrije GB's.
Heb via schijfbeheer de 2 samengevoegd, dat lukte, maar toen ik de externe hd terug aansloot via Verkenner had ik dezelfde 2 volumes zoals voorheen. Ik vraag me af: zijn dit partities of schijfstations, die moeten samengevoegd worden? Back-ups kan ik verder nemen, maar steeds tegelijk op de 2 volumes. Zou dat een probleem geven, bij het terugzetten van de back-up , in geval van een crash van hd van PC?
Weet iemand een oplossing?
Vriendelijke groeten,
Koekoek




K
 
Beste Skippy,
Dank voor deze informatie op te zoeken.
Morgen zal ik antwoord 11 bekijken en opvolgen, en ook zoeken naar de originele verpakking.
Nog een fijne avond aan iedereen.
Koekoek
 
DDragon80,

Ik heb het doosje teruggevonden, en het serienummer in www.seagate.com/support, en het probleem uitgelegd, zullen mij eerstdaags antwoorden.
Vreemd : ik neem een externe harde schijf 1TB van de laptop van echtgenote, en steek in mijn PC usb ingang : ook zie ik twee identieke volumes? Achteraf op haar laptop terug : 1 volume? Is dit aan mijn Pc gelinkt? Ik kan niet meer volgen!!
Dank en goeie nacht.
 
Skippy,

Waar kan ik antwoord 11 vinden, of zie ik niet goed?
 
het is niet zo dat de TS bericht #11 niet vond ... het is eerder dat hij niet begrijpt over welk antwoord het gaat !
@Koekoek er word je aanbevolen om via schijfbeheer de betreffende schijf leeg te maken ..niet gewoon formateren maar effectief de 2 partities te verwijderen zodat je een niettoegewezenruimte verkrijgt ... nadien maak jij gewoon een nieuwe volume aan .. zodat deze dan in zijn geheel gezien word ..
*kijk ook eens je instellingen na van de Acronis Treu Image of verwijder deze en installeer deze daarna na een systeemherstart opnieuw ..*mogelijk dat het spiegelen dan gedaan is .
 
Beste Qtex en ander medewerkers,
Ik heb Acronis verwijderd met Revo Uninstaller Pro, daarna systeemherstel op 7/6/20, (was verste herstelpunt, ook al maak ik om de twee dagen er een) Het probleem van " spiegeling " blijft . Zelfs open ik Ashampoo 12 pro, en de back-up daar ook in twee volumes op een andere ext. HD ??
Ik vraag mij af: wat is er veranderd sinds ik deze "spiegeling" had : 1. ik heb de hd van PC gekloond en daarna geformatteerd , 2. Win 10 heeft op 8/6 beveiligingsupdate 1909 uitgevoerd. (zou dit iets met de dubbele volume...?)
Ik heb nu via schijfbeheer de 2 volumes verwijderd van hd met back-up Acronis en een nieuw volume toegekend zonder letter ( met letter krijg ik weer de dubbel...) Maar win10 herkent nu deze hd niet: hoe deze initialiseren: welke weg volgen?? en dat deze hd één volume blijft bij het nemen van een back-up. Lukt dit , dan kan ik dit ook toepassen voor de andere ext. hd .
Is het nuttig een "partitie software" te gebruiken, en indien ja, welke, liefst freeware ?
Ik denk een kloon van HD Pc te maken naar een USB stick ( als mogelijk is ) of anders naar een ext. hd , om achteraf, indien nodig terug te zetten op een andere HD( om veilig te spelen), maar met welk programma ? Na het systeemherstel is Acronis terug, maar moet opnieuw geregistreerd worden, moet zoeken in mijn facturen( voorlopig niet fysisch haalbaar: naar bed !! )
Ik hoop binnenkort uit dit kluwen te geraken.
Dank voor het lezen van mijn epistel!
Koekoek
 
het word zoveel duidelijker indien jij eens een afbeelding van uit schijfbeheer neer zette .. het word voor mij althans onbegrijpelijk wat jij nu gedaan heb ..
*heb het bericht #23 5x gelezen en begrijp nog niet wat er nu gedaan werd ..
 
Maar win10 herkent nu deze hd niet: hoe deze initialiseren: welke weg volgen?? en dat deze hd één volume blijft bij het nemen van een back-up. Lukt dit , dan kan ik dit ook toepassen voor de andere ext. hd .

Koekoek
Heb je hem na het partitioneren wel geformatteerd ? Want dat was ik geloof ik vergeten te vermelden in bericht 11
Voor mij altijd een standaard handeling waar ik niet eens meer over nadenk, maar niet voor iedereen natuurlijk.
 
zelfbeheer ?
bedoel je niet schijfbeheer !

rechtsklik op start en klik verder op schijfbeheer ..wacht geduldig tot deze geladen is en volg dan de werkwijze op.
printscreen plaatsen met img dumper
Maak een screenprint door op de toets Print Screen / PrtScr te drukken ..
Plak nu via CTRL+V de gemaakte afbeelding in paint
en sla deze op als .jpg op je bureaublad of in de map afbeeldingen .
Ga vervolgens naar http://www.imgdumper.nl/
Klik daar eerst op de knop Bladeren -
je navigeert dan naar het bureaublad of naar de map afbeeldingen
en je dubbel klikt vervolgens op de afbeelding.
Klik vervolgens op de knop Upload -
even later kom je op een nieuwe pagina en kopieer dan de bovenste link
en plak die in je volgende bericht.

of nadat je de afbeelding opgeslagen heb kun je deze ook in je volgend bericht plaatsen als bijlage of via afbeelding invoegen (ctrl+P)
*navigatiebalk links van de smileys..
 
zelfbeheer ?
bedoel je niet schijfbeheer !

rechtsklik op start en klik verder op schijfbeheer ..wacht geduldig tot deze geladen is en volg dan de werkwijze op.
printscreen plaatsen met img dumper
Maak een screenprint door op de toets Print Screen / PrtScr te drukken ..
Plak nu via CTRL+V de gemaakte afbeelding in paint
en sla deze op als .jpg op je bureaublad of in de map afbeeldingen .
Ga vervolgens naar http://www.imgdumper.nl/
Klik daar eerst op de knop Bladeren -
je navigeert dan naar het bureaublad of naar de map afbeeldingen
en je dubbel klikt vervolgens op de afbeelding.
Klik vervolgens op de knop Upload -
even later kom je op een nieuwe pagina en kopieer dan de bovenste link
en plak die in je volgende bericht.

of nadat je de afbeelding opgeslagen heb kun je deze ook in je volgend bericht plaatsen als bijlage of via afbeelding invoegen (ctrl+P)
*navigatiebalk links van de smileys..
1591999325132.png
1591999325132.png
1591999325132.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan