Hardware Mijn Seagate slim 2TB externe harde schijf heeft 2 identieke volumes: hoe samenvouwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koekoek

Steunend lid
Vip Lid
Ik gebruik deze hd al sinds vorig jaar voor back-ups van harde schijf Pc met Acronis true image 2019. Onlangs probeerde ik de harde schijf te klonen met Acronis, dat lukte, en wou daarna weer back-ups nemen, maar het systeem weigerde, heb dan de externe hd geformatteerd : 2 identieke volumes na aansluiting met Verkenner. Als ik een back-up neem met Acronis OK, maar in beide volumes het zelfde aantal GB,s en ook dezelfde resterende vrije GB's.
Heb via schijfbeheer de 2 samengevoegd, dat lukte, maar toen ik de externe hd terug aansloot via Verkenner had ik dezelfde 2 volumes zoals voorheen. Ik vraag me af: zijn dit partities of schijfstations, die moeten samengevoegd worden? Back-ups kan ik verder nemen, maar steeds tegelijk op de 2 volumes. Zou dat een probleem geven, bij het terugzetten van de back-up , in geval van een crash van hd van PC?
Weet iemand een oplossing?
Vriendelijke groeten,
Koekoek




K
 
Beste PhilipV,
Als u mijn tekst aandachtig zou lezen , zou u geen zinloze en voorbarige conclusies maken : terug een zootje van..... en zou u begrijpen wat ik werkelijk bedoel.
Denkt u dat ik seniel aan het worden ben: ik zou een ext.hd of een usb-stick TEGELIJKERTIJD in een 3.0 en 2.0 usb poort steken??? Verdere voorbeelden geef ik niet uit uw tekst, het is niet te geloven welke spottende woordenschat u hier gebruikt!! Dat is PCTUTS onwaardig.
Een goede raad van iemand met een jarenlange brede mensenkennis van personen van alle niveaus en andere culturen : blijft tenminste beleefd als u een vraagstelling niet begrijpt.
Gelieve niet meer te antwoorden in dit algemeen forum , als ik een verdere vraag zou stellen.
Dank
 
Beste Qtex, 80DDragon, Merel , (y) enz....
-Het probleem van de identieke tweevoudige volumes op een externe hd of een usb stick is opgelost : een fout zat in Win 10 , en werd volledig opgelost.
Dus ik zie opnieuw één echte partitie en back-ups...... Ook een nieuw herstelstation win 10 op usb stick ( 16 GB) gemaakt, enz...
Blijft het antwoord op mijn vraag van een mogelijke en veilige opdeling van de Hard Disk in 2 partities : C en D
Met dank en goedenavond. Opgelet voor Covid 19 !!
 
Ik wil me gerust verontschuldigen voor het feit dat ik na 74 (!) posts die over de dagen/weken heen in alle richtingen uiteen liepen me door de laatste post uit het lood liet slaan. Ik heb je tekst wel degelijk goed gelezen en kreeg er - al het voorgaande in acht genomen - noch kop noch staart aan. Heb me wat laten meeslepen en dat werd naar blijkt absoluut niet als beetje humoristisch cynisch ervaren... Dat spijt me ... excuses hiervoor
 
als ik je voorlaatste regel goed begrijp wil je de schijf 0 opdelen in 2 partities met name dan partitie C (het besturingssysteem ) en D ( data )...
je dient dus de C partitie te gaan verkleinen zodat je ruimte verkrijgt om de D aan te maken .. er van uitgaande dus dat enkel de C partitie aanwezig is op schijf 0

1.men dient eerst een schijfdefragmentatie toe te passen op de C en dit met de bedoeling om alles wat er naar de C werd weggeschreven aan te laten sluiten aan elkaar.

2.nadat de defragmentatie gedaan is sluit je deze af en open je schijfbeheer ..
klik met rechts op de C en kies om deze te verkleinen ..deze word eerst gecontroleert ..
als deze controlle gedaan is verschijnt er een venster waar je kunt aangeven met hoeveel mb's je deze wenst te verkleinen ..
vb : 11064 mb is gelijk aan 10,81GB
**maak effe een berekening hoeveel mb's je dient in te geven om de gewenste grootte te verkrijgen die je aan de data partitie wenst te geven ...

3.is de gewenste te verkleinen grootte ingesteld , klik je verder op verkleinen ..
je verkrijgt een niettoegewezenruimte .

4. klik met rechts op deze niettoegewezenruimte en kies " nieuwe volume "..
de wizard nieuwe volume start vervolgens op en hier klik je op volgende ..
er word een letter toegewezen ( let op indien je cd/dvd drive de D letter gebruikt dan zal de eerst vrije letter toegewezen worden )..
kies een bestandssysteem en klik op volgende ..het formateren (aanmaken van deze partitie ) word gestart ..
 
Beste PhilipV,
Excuses aanvaard. Het getuigt van moed en zelfkennis om deze zinnen hier op het forum te schrijven. Niemand is perfect. Welke leeftijd ook, men moet fouten mogen maken: het belangrijkste is dat iedereen lessen trekt uit zijn fouten . Spijtig genoeg , gebeurt dat door sommigen veel te weinig!!
Deze discussie is voor mij beëindigd.
Nog een prettige dag en het allerbeste.
 
Beste Qtex,
Dank voor de duidelijke handleiding om de HD te partitioneren, ik ga dit binnenkort toepassen. U "hoort " nog van mij.

Ik ben iets vergeten melden: door het voortdurend proberen in Schijfbeheer om de de twee volumes in één partitie te krijgen , moet ik ergens een foutieve handeling gedaan hebben: de betreffende externe HD : melding : deze disk is niet toegankelijk, de parameter is ongeldig? Kan ik daar iets aan verhelpen?
Met dank!:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan