Windows 10 Menukaart printen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb volgend probleem. Heb een menukaart gemaakt in Word (zie bijlage).
Hoe zal ik dit printen dat de afbeelding met tekst op de voorkant staat en het menu aan de binnenkant rechts? Kaart om te vouwen.

Alvast bedankt
Swatjen
 

Bijlagen

  • menukaart met vouw in het midden.docx
    79.4 KB · Weergaven: 215
je dient de tekst aan de rechterzijde te zetten .. deze staat nu aan je linkerzijde
zodat je een liggend blad kunt printen ...
bijgevolg dien je dan het blad maar links om dicht te vouwen en krijg je vervolgens het menu aan de binnenkant rechts . (hand geschreven )

Ashampoo_Snap_zondag 6 oktober 2019_14h26m24s_002_.png


*wil jij het menu tevens ook bedrukt laten uitkomen ..
dien je het menu op de linker achter kant te verkrijgen ..
zodat als jij dan het blad met de tekening voor je heb en je plooit deze over de helft links om toe het menu aan de rechter binnenzijde komt testaan
 
Bedankt voor de snelle reactie.
In bijlage heb ik de opmaak aangepast. komt dan de afbeelding op de voorkant en de tekst aan de binnenkant?
Ben nog niet goed mee, sorry
Swatjen
 

Bijlagen

  • menukaart met vouw in het midden 2.docx
    79.8 KB · Weergaven: 191
doe eens een test ..
neem een onbeschreven blad ...
teken rechts eender wat .. draai het blad om en schrijf vervolgens enkel over de rechter helft het menu of een regel ..
draai het blad terug om en plooi nu het blad over de helft links om dicht ..
het tekeningske staat nu aan de voorkant terwijl je geschreven tekst aan de rechter binnenzijde staat .
 
In bijlage de 2 opmaken
Sorry dat ik je hiermee lastig val hoor
 

Bijlagen

  • menukaart met vouw in het midden 2.docx
    79.8 KB · Weergaven: 178
  • menukaart met vouw in het midden 1.docx
    79.4 KB · Weergaven: 160
Zoals jij het wilt, kan het niet. Je hebt nu voor- en achterkant op 1 pagina staan. Je moet twee aparte pagina's maken in Word: 1 pagina voor de voorkant waarop o.a. de afbeelding van de roos staat, en een tweede pagina voor de achterkant, waarop het menu zelf staat.
Hier heb je een handleiding om zo'n menukaart te maken: https://plusmagazine.knack.be/multi...le-normal-657429.html?cookie_check=1570366359

Je zult dus het zelfde vel papier 2 x moeten invoeren in de printer: de eerste keer om de voorkant te printen en de tweede keer om de achterkant te printen.
Er zijn ook printers die automatisch dubbelzijdig kunnen printen, maar je hebt niet verteld welke printer jij gebruikt.
 
Zoals je het maakt, heb je een A5 over. Dat is behoorlijk groot.
Als je de een A5 plooit, heb je A6
Dit is een beter formaat. Voordeel is dat als je een A4 in je printer steekt, je in de bovenste helft van het papier rechts vermelding van Breakfast en links de tekst.
Als je dan het papier ondersteboven opnieuw invoert, je 2 menu's op hetzelfde blad hebt in A6.
Dit zou er dan ongeveer zo uitzien op één A4 :
 

Bijlagen

  • Menu.pdf
    370.8 KB · Weergaven: 192
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan