Internet Algemeen Laptop kan niet printen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

fred1946

Steunend lid
Vip Lid
Sinds ik een andere modem heb van KPN kan de laptop(wifi) niet printen via me desktop bekabelt.
Printer toegevoegd in laptop en desktop.
Printer is ook gedeeld zo wel in laptop en desktop.
Netwerk werkt is correct.
Als iemand een oplossing graag.
Alvast vriendelijk bedankt.
Mvg Fred
 
Zodra er een vraag komt van de firewall over een bepaalde app of programma dat contact wil maken of ontvangen van de buitenwereld zal Defender dit blokkeren. Dan kun je op de button klikken om dit toe te staan. Doe dit dus bij apps die je kent. Defender zal automatisch een regel aanmaken voor dit programma.
Veel standaard apps van bijvoorbeeld Microsoft heb je verder geen omkijken naar.

Ik pluk even een afbeelding van internet, helaas in het Engels. Toestaan = Allow Access

img_5d41e693163ac.png.pagespeed.ce.Z8yJ_6V8Qw.png
 
Ik zie wel de laptop op mijn pc en kan er ook op komen. in Windows verkenner/netwerk.
Maar op de laptop zie ik niet mijn pc, Windows verkenner/netwerk.
De printer is gedeeld op mijn pc, ook op de laptop.
Het vreemde is ik zie schijf D en E van mijn pc op de laptop maar kan niet er op komen terwijl ze gedeeld zijn.
Wat bedoel je met zoek op de laptop de gedeelde printer in me modem of op me pc.
Je netwerk instellingen op de laptop zijn niet juist.
Dus eerst gedeelde printer verwijderen en dan opnieuw delen.
Geldt ook voor D: en E:
 
Skippy alles staat correct
Wisperbird printer heb ik opnieuw in gedeeld en D: en E: werken correct zie ze in mijn pc netwerk en kan ze openen.
Of begrijp ik je niet goed.
Moet ik ook niet de printer in Windows verkenner netwerk zien staan
Omdat ik ook me mediaspeler zie staan.
 
Laatst bewerkt:
Wat zijn de machtigingen van deze gedeelde schijf of schijven.
Rechtermuisklik op de schijf - Eigenschappen - Tabblad Delen - Button Geavanceerd delen - Button Machtigingen.
Wat is daar aangevinkt bij Toestaan ?
 
En wie heeft deze rechten ?
Ook de share ? Iedereen volstaat niet altijd vreemd genoeg.

Probeer eens als je daar bent op Toevoegen - Geavanceerd - Nu Zoeken.
Als het goed is moet daar Netwerk staan in de droplist.
Paar keer op OK klikken en dan de vinkjes zetten bij Volledig Lezen en Schrijven.
Daarna de pc even opnieuw opstarten.
 
Laatst bewerkt:
Beste Fred,
Je zegt dat je D: en E: op de laptop niet kunt openen.
Daarom denk ik dat je netwerk op de laptop niet goed staat.
Als ik het verkeerd zie hoor ik het wel.

Let Op:
Geef in je reacties duidelijk aan wat U bedoelt.
Netwerk op de Laptop is niet het zelfde als Netwerk op de PC.
Als ik het goed heb begrepen ziet U op de PC de laptop, maar de laptop krijgt geen toegang tot de PC.
 
Ten eerste sorry voor de late reactie moest plots weg.
Quit alles staat aan gevinkt.
Wisperbird Vanaf me pc (Windows verkenner netwerk) kan ik wel de laptop C: E: openen.
Maar op de laptop (Windows verkenner netwerk) kan ik wel C: openen maar D: en E: niet terwijl ze alle 3 gedeeld zijn.
Volgens mij staat het netwerk goed omdat het werkt op wifi mijn vrouw kan gewoon werken vanaf de bank, of is dat een ander verhaal.
Zeg het me als ik het verkeerd heb.
Hoop dat het en beetje duidelijker is zo niet laat het me weten.
 
Beste Fred,
Weet je zeker dat het C: van jouw PC is die je via de laptop benaderd, want dan is er iets fout met rechten van D: en E:
Probeer anders de share even een andere naam te geven. Zie voorbeeld van deze map.
PCTuts.jpg

En ja het klopt dat wifi toegang tot internet los staat van het aanspreken van een printer via local network.
Het is dus mogelijk dat je wel printers en bestanden kunt delen, zonder verbinding met internet.
P.S. staat bestanden delen wel aan in jouw firewall (bij beide?)
P.P.S. Een drive kun je ook delen met X$, waarin X de letter van de drive is.
 
Ja ik kan C: benaderen in de laptop maar D: en E: niet van me pc en die zijn ook gedeeld.
Dacht ik altijd via netwerk moet printen omdat de printer niet wifi is.
Laptop print via wifi naar mijn pc omdat de printer daar aan bekabelt is.
Ja bestand delen is in geschakeld in firewall van beide.
Hoop dat het duidelijk is.
 
Patje even voor de duidelijkheid.
Sinds ik een andere modem heb van KPN kan de laptop(wifi) niet printen via me desktop bekabelt.
Printer toegevoegd in laptop en desktop.
Printer is ook gedeeld zo wel in laptop en desktop.
Netwerk werkt is correct.
Ik heb de printer gereset, en bij de printer afdrukken zie ik staan gereed, als ik afdruk zie ik staan in de wachtrij fout bij afdrukken.
Dus lukt niet.
OP de laptop is gereed en bij afdrukken een fout, dan moet het in het netwerk zitten, misschien iets doen in de modem???.
 
Laatst bewerkt:
Staat bij windows Update kb5006670 vermeld?


Oplossing zou dit zijn voor :

Windows 11:

Windows 10 :
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan