mening over windows8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Ik heb nu al veel gelezen over windows8 maar nog geen enkel beta geïnstalleerd, ben wel van mening wat ik allemaal gelezen heb dat windows 8 meer een smartfone gedoe ga worden en geen besturing voor computer ( zal wel op je computer werken maar dan zal je touchscreen moeten hebben). Nu broer van mij heeft 2 computers met windows 7 één met touchscreen en één gewone en wat denk je deze met touchscreen gaat hij bijna nooit op. tegen over de gewone windows 7 elke dag. Dus ik denk dat Microsoft weer een mis stap gedaan heeft zoals vista in de tijd. Ze willen altijd maar de mensen aansporen om hun nieuwe product te kopen maar beste lijkt mij om bij Windows Xp en Windows 7 te blijven. Wat is jouw mening over windows 8 ?
 
spijtig blijft die keurige installatie na een paar jaar niet overeind en kom je snel aan die lange opstarttijden. Met soluto geprobeerd om de schuldige programma's te vinden maar zonder een nieuwe install kom je nergens. Vermits alles van W7 nog op mijn W8 gebleven is kan ik nu al zeggen dat e.e.a. sterk verbeterd is . Ik geloof er in.
 
ik gebruik advanced system care om mijn systeem te onderhouden, ik laat het vertraagd opstarten met windows (zoals elke nuttige maar niet nodige programma) hierbij zit een opstartbeheer en een boot defrag functie. en nog veel meer. het heeft mijn windows 7 installatie even snel gehouden als toen ik hem installeerde. zo en daar wat kleine vertragingen maar dat begon ik pas te merken na een extra 700gb aan software en bestanden :)
windows 7 startte op in 16 seconden (vanaf aankoop) en eindigde met 19 seconden (vóór windows 8)
nu heb ik voordat ik windows 8 had gekocht een mooie ssd (256gb) gekocht en daar windows 8 op geinstalleerd en mijn oude 7200 rpm 2tb hdd daarnaast gezet, dit ging niet zomaar jammer genoeg maar heb het werkende gekregen. hierdoor zit ik vanaf de POST maar 2 seconden te wachten tot het inlogscherm. nu kijken hoelang dit zo zal blijven :)
 
hierdoor zit ik vanaf de POST maar 2 seconden te wachten tot het inlogscherm. nu kijken hoelang dit zo zal blijven :)

Oesje, da's nou wel echt niet min !

Met dergelijke cijfers lijkt het aangewezen om ASAP contact op te nemen met Guinness World Records, je komt gegarandeerd in het boek en vermoedelijk haal je ook nog voorpagina van de meeste kranten !
 
zoals altijd is er bij het op de markt brengen van een nieuw besturingssysteem altijd herrie en wordt het (dikwijls zonder goede argumenten) afgekraakt.
Met de preview had ik ook wat twijfels, het is anders werken en voor je de handelingen die je zo gewoon bent met XP en W7 een beetje onder de knie hebt wordt je al eens zenuwachtig. Ik heb echter mijn 7 omgeruild met W8 en ben er nu door. Het is een puik systeem en ik kan nu zonder veel zoeken veel beter in de catacomben van het systeem. Er zullen nog verbeteringen komen maar ik wil niet terug naar W7.
Heb nog wat problemen met netwerktoestanden maar dat zal ook wel opgelost worden. Ik spreek hier als gewone gebruiker met wat ervaring en niet als profi of zakelijke gebruiker. Misschien hebben die mensen wel problemen dat weet ik dus niet.
Al mijn applicaties zijn moeiteloos overgenomen en werken perfect. Was bij vorige systemen niet altijd waar. Mijn pc is een gewone desktop en geen Touch screen en dat is ook geen probleem, zie trouwens niet in waarom ik met mijn vingers over een scherm zou hossen. Het systeem werkt ook vlug en reageert snel op commando's.
Groetjes-Jdr
 
Er zijn toch wel een aantal aanpassingen nodig aan Windows 8 om hem "bruikbaar" te maken en die zijn er voor veel mensen net te veel aan.

Je kan moeilijk stellen dat dit een gebruiksvriendelijk OS is, niet ?
 
ik zit in een twee strijd momenteel werk ik met win8 die volgens mij wel goed werkt maar nog kleine kinderziektes vertoond.terwijl win7 meer perfecter lijkt te zijn.maar zoals qtex zegt geef ik ook niet op
ben kotsbeu om elke keer te veranderen van een besturingssysteem.
 
Het is allemaal even wennen. Het voordeel is wel dat je het met software van derden eruit kan laten zien als Windows 7 en dat wil ik eigenlijk ook omdat ik het met een gewone pc gebruik.

Het zal z'n tijd nodig hebben. Maar kan me voorstellen dat veel mensen zich volledig invalide voelen met Windows 8

Ik heb op dit moment regelmatig problems met IE10. daarom draait Opera hier op Windows 8 en hiermee nog geen problemen ondervonden.

Ik weet nog goed mijn overstap van Dos 6.22 naar Windows 3.1 en daarna naar Windows 95. ppfff , ik dacht dat ik gek aan het worden was. Nu lach ik er op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan