mening over windows8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Ik heb nu al veel gelezen over windows8 maar nog geen enkel beta geïnstalleerd, ben wel van mening wat ik allemaal gelezen heb dat windows 8 meer een smartfone gedoe ga worden en geen besturing voor computer ( zal wel op je computer werken maar dan zal je touchscreen moeten hebben). Nu broer van mij heeft 2 computers met windows 7 één met touchscreen en één gewone en wat denk je deze met touchscreen gaat hij bijna nooit op. tegen over de gewone windows 7 elke dag. Dus ik denk dat Microsoft weer een mis stap gedaan heeft zoals vista in de tijd. Ze willen altijd maar de mensen aansporen om hun nieuwe product te kopen maar beste lijkt mij om bij Windows Xp en Windows 7 te blijven. Wat is jouw mening over windows 8 ?
 
Ikzelf heb nog altijd de 7. Zie er tegenop om een touchscreen te kopen. Al dat gedoe met die handen op het scherm. Als je dit proper wilt houden......... Ik ken plaatsen waar in de winkels en restaurants dergelijke schermen staan. Sommige zou ik niet aanraken. Als je dan je foto's bewerkt of bekijkt, denk ik dat het echt hinderlijk zal zijn als daar een vingerafdruk bijkomt op het scherm.
Maar...... ik kan me natuurlijk vergissen.
 
Ik denk niet dat een touchscreen een vereiste gaat zijn hoor. Het gaat er wel meer naar ontworpen zijn om touch te bevorderen.
Echter denk ik dat ze met Windows 8 zeker niet op gelijke hoogte staan als met Windows 7. Ik heb de indruk dat ze er een jojo spelletje van maken. Eentje goed en dan eentje slecht, terug eentje goed en... Spijtig wel! Ik mag me nu nog wel niet uitspreken van Windows 8 daar ik het nog niet echt gebruikt heb, maar hetgeen ik lees en zie beloofd niet veel goeds.
 
De 95 en 98 waren goed. De 2000/Milennium een flop.
De Xp was prima. Vista een flop. W7 Plezierig en goed. W8.........???????? wat zal het worden?
 
De 95 en 98 waren goed. De 2000/Milennium een flop.
De Xp was prima. Vista een flop. W7 Plezierig en goed. W8.........???????? wat zal het worden?

Effe corrigeren ;)
95 was slecht, 98 was goed, millenium was slecht, 2000 was (heel) goed.

En ben eigenlijk over het algemeen redelijk tevreden van hun server OS.
NT was stabiel, 2000 server was stabiel, 2003 en 2003 R2 zijn nog altijd toppers. 2008 en 2008 R2 eveneens.
 
95 was achteraf niet goed, maar je had op dat moment qua Microsoft geen vergelijking.
98 was geen verbetering op 95, 98SE was wel goed. En met je eens 2000 en NT waren erg goed. Ook alle server versies waren goed.

Daarom zijn de echte missers ME en Vista. 95 reken ik niet mee.
 
Effe corrigeren ;)
95 was slecht, 98 was goed, millenium was slecht, 2000 was (heel) goed.

En ben eigenlijk over het algemeen redelijk tevreden van hun server OS.
NT was stabiel, 2000 server was stabiel, 2003 en 2003 R2 zijn nog altijd toppers. 2008 en 2008 R2 eveneens.

Ik was tevreden over 95. 2000 beviel minder. Maar misschien was het omdat ik toen nog niet zo intensief met alles bezig was.
Ook heel misschien omdat ik problemen had met de 2000 om drivers te vinden voor mijn toenmalige Miro video-kaart.
Ben begonnen nog in de tijd van de 80386 met video te monteren. Toen hele dure kaart aangeschaft. Met de versie's die ik opnoemde had ik wel of niet problemen zoals ik opgaf. Met de komst van XP dan ook andere kaart aangeschaft. Nu doe ik het nog heel zelden.
 
Hoi hoi

Hoi hoi

Kwam dit onderwerp tegen en kon het niet laten even te reageren.

De meesten onder jullie hebben blijkbaar windows 8 nog niet gebruikt.
Je hebt helemaal geen touchscreen nodig hoor.

Ik draai windows 8 nu al enkele maanden op mijn non-touch desktop en heb helemaal geen problemen. De desktop die erin steekt is gewoon de windows 7 desktop - met alle goodies die windows 7 een super systeem maken.

Het start menu is verdwenen, maar het start scherm is in de plaats gekomen. Dit startscherm is vééél dynamischer en kan je organiseren zoals je het zelf wil. De metro interface is héél vloeiend en handig om mee te werken eens je het goed door hebt.

Er is 1 minpunt te bespeuren - desktop applicaties zijn momenteel NIET in staat om via een live-tile voorgesteld te worden. Maar alles wijst erop dat dit slechts een overgangsfase is (net zoals windows 95 een mengelmoes was van DOS en de nieuwe GUI).

Ik voorspel dat dit in windows 9 opgelost wordt.
WinRT (de nieuwe API die gebruikt wordt voor metro applicaties te ontwikkelen - een tegenhanger van win32) is geoptimaliseerd voor weinig resource gebruik en is voorzien van werking met zowel touch als pen als muis/keyboard.
Als software engineer, zie ik hier de eerste stappen om win32 helemaal uit te faseren. Win32 is DE reden waarom windows een slechte reputatie heeft. Het was de reden van de zogenoemde "DLL hell". Het is de reden waarom er 100.000 verschillende installers zijn. Het is de reden waarom malware in 1 programma andere programma's makkelijk kan aantasten.

WinRT is daar het antwoord op.

Wanneer dat naar de desktop wordt uitgebreid, zullen alle desktop applicaties eveneens verdeelbaar zijn via de windows store, zullen desktop applicaties vééél minder batterij / CPU opeisen, etc...

Ik zal vast en zeker een vette intel-based win8 tablet (met docking) kopen en die tablet mag gerust 1400 euro kosten.
In combinatie met een docking, kan ik daar dan 2 27" schermen aan vasthangen, keyb/muis et voila... een vette quad core desktop waar ik effectief op kan werken.
En op weg naar mijn werk in de trein kan ik me gerust amuseren met meer tablet oriented gedoe.

Alhoewel windows 8, naar mijn mening, zeker goed werkt op een klassieke desktop zonder touchscreen, is het wel duidelijk dat windows 8 vooral een systeem is voor de hardware van morgen. Win8 zal absoluut schitteren op hybride hardware (tablets die transformeren naar laptops of die je kan docken zoals ik eerder zei).

Ik verwacht geen windows 7 - style monster success. Maar ik verwacht op zijn minst voldoende success om android en ios een poepje te laten ruiken - en dit met de vingers in hun neus.

Mensen vergeten al eens dat, terwijl apple zogezegd de "marktleider" is op gebied van tablets met een kleine 70% market share... Ze sinds de lancering slechts 65 miljoen tablets hebben verkocht. In dezelfde periode verkocht windows 7 wel 530 miljoen keer. Zelfs het "geflopte" windows vista verkocht over een vergelijkbare periode wel 170 miljoen keer.

Apple zal dus met andere woorden ENKEL marktleider blijven indien windows 8 het slecht verkochte OS wordt van de laatste 15 jaar. Geloof me, dat gaat niet gebeuren.

Het is ondertussen reeds bekend dat bij de launch van windows 8 er een kleine 40(!!) verschillende intel devices zullen zijn en een 5-tal ARM tablets.

Ik denk dat apple + android samen momenteel zelfs niet aan zo'n aantallen komen...
 
ScientificBob,
Alvast bedankt voor de kleurrijke uitleg ivm Windows 8. Wat me opvalt is je dialoog over WinRT. Hoe gaat deze zich verhouden ivm het .NET Framework? Want daar heeft Microsoft altijd hoog mee opgelopen als de oplossing voor huidige en nieuwe ontwikkelingen. Of moet ik me er iets anders bij voorstellen? Ik had zo de indruk dat ze met WPF en XAML een nieuwe standaard wilden gaan zetten op GUI gebied. Ik lees net wel dat winRT de basis IO afschermd van de user en laat opvangen door de compiler of dergelijke? Begrijp ik ook niet zo goed. Wil dit zeggen dat low level programming verleden tijd wordt in Windows 8?
 
effe een mededeling ...
De Windows 8 Release Preview is door Microsoft vrijgegeven voor download.
Dit is de laatse ontwikkelversie die uitgegeven wordt en vrijwel al geheel conform de uiteindelijke verkoopversie is.
ISO's in zowel 32-bit als ook 64-bit vindt je hier: Windows 8 Release Preview ISO formats

De licentiesleutel die je zult moeten gebruiken: TK8TP-9JN6P-7X7WW-RFFTV-B7QPF

Important: If you decide to go back to your previous operating system, you'll need to reinstall it from the recovery or installation media that came with your PC, which is typically DVD media. If you don’t have recovery media, you might be able to create it from a recovery partition on your PC using software provided by your PC manufacturer. Check the support section of your PC manufacturer’s website for more information. After you install Windows 8, you won’t be able to use the recovery partition on your PC to go back to your previous version of Windows.
wat men hier mee wilt zeggen :
is aan diegene die een recovery partitie hebben op hun systeem bijv : de win7 ...dat die vooralleer er de win8 op te installeren , zich eerst de moeite moeten nemen om een recovery dvd's aan te maken vanaf de recovery partitie ...daar zij anders niet in machte zijn om terug te gaan naar de windows7 mocht het blijken dat windows 8 hen tegen valt !

aanvulling : http://nl.hardware.info/reviews/2779/windows-8-release-preview---een-eerste-indruk

 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb hier een windows8 met key via hun site gedownload maar heb het al eens geinstalleerd moet zeggen dat hun bureaublad op niks trekt verdeeld in vakken waar je moet op kilkken dan als je op de juiste klikt kom je op deze computer en op de andere documenten enzo en slechtste van al het is in engels dus terug eraf gedaan en hou me bij windows7 (voorlopig althans) tot er een nederlandse versie bestaat dan pas koop ik me die aan.
 
Ziehier mijn ervaring:
Na gesprek met onze voorzitter, indachtig zijn enthousiasme over Windows 8, probeerde ik die via het bekende "updatesetup.exe" bestand het besturingssysteem overheen mijn Windows 7 te installeren.
En O wee:
1. Op de ene pc (HP Pavillon 9500, Win 7) kwam, na de compabiliteitstest, doodleuk het bericht dat er een fout was opgetreden en installatie onmogelijk was.

2. Op mijn Akoya Medion van september vorig jaar, werd het proces (o geduld!) doorlopen, maar bij de eerste herstart ging het al mis: het beroemde "bollenmolentje" bleef een kwartier lang draaien. Dus: zelf pc afgesloten, en herstart. Bericht: "Installation of Windows 8 has failed. We will now reinstall your previous system". Dan kwam onderaan een witte balk met lopende groene vulling. MAAR: ook dit duurde 15minuten zonder enig gevolg.
Gelukkig heb ik Norton Ghost v15, en had ik een herstel-cd, en daarmee is dan, via mijn externe harde schijf, het oorspronkelijke programma teruggezet. De Back-up van het "vorige" systeem had ik gisteren gedaan, met een "recovery-point".

Voorwaar een serieuze misstap, een waarschuwing voor andere naïeve Win8-aanhangers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan