mening over windows8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Ik heb nu al veel gelezen over windows8 maar nog geen enkel beta geïnstalleerd, ben wel van mening wat ik allemaal gelezen heb dat windows 8 meer een smartfone gedoe ga worden en geen besturing voor computer ( zal wel op je computer werken maar dan zal je touchscreen moeten hebben). Nu broer van mij heeft 2 computers met windows 7 één met touchscreen en één gewone en wat denk je deze met touchscreen gaat hij bijna nooit op. tegen over de gewone windows 7 elke dag. Dus ik denk dat Microsoft weer een mis stap gedaan heeft zoals vista in de tijd. Ze willen altijd maar de mensen aansporen om hun nieuwe product te kopen maar beste lijkt mij om bij Windows Xp en Windows 7 te blijven. Wat is jouw mening over windows 8 ?
 
ik zelf ben er in geslaagt om de windows8 Release Preview te voorzien van het nl.lp.cab (deze komt van de win7 ultimate)
wat heb ik hiermee bereikt ....
ik kan tijdens de installatie procedure selecteren of ik de engelstalige versie of de nederlandstalige versie wenst te gebruiken ...
ik kreeg deze windows nadat de volledige setup gedaan was ook daadwerkelijk in het nederlands...
echter was en ben ik nog steeds niet te spreken over deze win8 en heb hem na 2 weken terug verwijderdt ..

de nl.lp.cab had ik met het RT7lite tool voorzien in de windows8
 
Ziehier mijn ervaring:
Na gesprek met onze voorzitter, indachtig zijn enthousiasme over Windows 8, probeerde ik die via het bekende "updatesetup.exe" bestand het besturingssysteem overheen mijn Windows 7 te installeren.
En O wee:
1. Op de ene pc (HP Pavillon 9500, Win 7) kwam, na de compabiliteitstest, doodleuk het bericht dat er een fout was opgetreden en installatie onmogelijk was.

2. Op mijn Akoya Medion van september vorig jaar, werd het proces (o geduld!) doorlopen, maar bij de eerste herstart ging het al mis: het beroemde "bollenmolentje" bleef een kwartier lang draaien. Dus: zelf pc afgesloten, en herstart. Bericht: "Installation of Windows 8 has failed. We will now reinstall your previous system". Dan kwam onderaan een witte balk met lopende groene vulling. MAAR: ook dit duurde 15minuten zonder enig gevolg.
Gelukkig heb ik Norton Ghost v15, en had ik een herstel-cd, en daarmee is dan, via mijn externe harde schijf, het oorspronkelijke programma teruggezet. De Back-up van het "vorige" systeem had ik gisteren gedaan, met een "recovery-point".

Voorwaar een serieuze misstap, een waarschuwing voor andere naïeve Win8-aanhangers.

Altijd voorzichtig zijn met updates, en zeker betreffende het OS. Vertrekken van een clean install is altijd best practice.
Betreffende applications, migraties waarbij de content overgezet wordt is ook altijd veiliger.
 
wat ik spytig vind dat je op de laatste nieuwe laptops zoal in mijn geval asus k73sd kan je enkel windows 7 installeren enkel ubuntu kan wel
dat beprijp ik niet had het eens opgezocht via google xp of vista niet compitabel met asus.ook op mijn andere pc een hp hetzelfde liedje
weet er iemand hoe je dat kan omzeilen?bij mijn vorige acer travelmate 7730 kon ik alle systemen installeren
 
wat ik spytig vind dat je op de laatste nieuwe laptops zoal in mijn geval asus k73sd kan je enkel windows 7 installeren enkel ubuntu kan wel
dat beprijp ik niet had het eens opgezocht via google xp of vista niet compitabel met asus.ook op mijn andere pc een hp hetzelfde liedje
weet er iemand hoe je dat kan omzeilen?bij mijn vorige acer travelmate 7730 kon ik alle systemen installeren

Geen support is geen drivers... Van oud naar nieuw is te riskeren. Van nieuw naar oud zonder drivers niet.
Maar waarom XP? De support gaat binnen een klein 2 jaar volledig ophouden en Vista is zeker geen match voor Windows 7. Dat is achteruitgang.
Als ik kon kiezen tussen Windows 7 of XP zou ik voor Windows 7 gaan, en zeker op een nieuwer toestel. Op een toestel van 4+ jaar, tot daar aan toe.
 
ik heb de beta van windows 8 hij is wel mooi en GEEN touchscreen bij nodig ook werkt win 8 erg met je e-mail als je je wachtwoord van laptop veranderd verander je die ook van je e-mail maar je kunt dat ook uitzetten en in menu start kun je ook zien hoeveel e-mails je hebt trwns als je x-box hebt werkt die daar ook mee samen
 
Ik blijf zeker bij Windows 7, wat ik al gelezen en gezien heb van Windows 8 dan heb ik grote twijfels hierover, het wordt naar mijn inziens een flop. Men moet vernieuwen en met de tijd meegaan, maar het moet goed bestuurbaar blijven en win. XP en Win 7 toen dit heel goed en vrij simpel. Windows 8 lijkt niet zo simpel handelbaar, maar goed de toekomst zal het uitwijzen.
 
Windows 8 is opzich wel fijn. ik heb als technet gebruiker al de RTM van windows 8 in handen gekregen en op 3 computers van 3 verschillende personen gezet op aanvraag.
2 van de 3 zijn nogal oudere mensen van 40-60 jaar. die leerden al erg snel en konden er na een dag of 4 al mee om.
ikzelf kan er ook goed mee omgaan, alles wat ik wil doen werkt dan ook. ik heb tot nu toe nog geen aanzienlijke fouten ontdekt.
als je weet hoe je met de windows toetsencombinaties kunt omgaan is dit besturingssysteem zo makkelijk als windows 7 ;)

maarja smaken verschillen. de stap van win 7 naar win 8 vond ik beter gaan dan van win xp naar win vista, dus die theorie van dat good/bad/good/bad gedoe van de huidige besturingssystemen valt nog te bedenken.

merendeels/alle fouten van de rc zijn er gelukkig uit. en ik ben nog steeds zoekend ;)
 
na wat grondig onderzoek heb ik een lijst van dingen waar je bij windows 8 op moet letten.

- 3th party firewalls zorgen ervoor dat de apps in de metro ui geen/slecht verbinding kunnen maken met het internet.
- NAS is onbereikbaar via url. kan nog alleen bereiken via de Netwerkoverzicht (Verkenner>Netwerk)
- Personen app werkt niet 100% en geeft vaak geen melding bij inkomende berichten of haalt ze zelfs niet eens binnen.
- Muis vertoond rare verschijnselen nadat je even snel mee beweegt, (kan alleen nog maar op en neer bewegen en niet meer links of rechts)
- vele browsers crashen jammer genoeg nog zelfs na een update die voor volledige windows 8 ondersteuning zorgt.
- bij installatie van meerdere software kunnen metro iconen verdubbelen of weergeven worden met een groot rood kruis in het midden.
- windows defender blokkeert veranderingen aan de Host file en zorgt ervoor dat browsers er ook niet voor kunnen zorgen om advertenties te blokkeren.(verandering aan de host file word gezien als de actie van malware)

Dit is getest op 3 verschillende computers, allemaal met dezelfde verschijnselen. terwijl toch alle hardware/software combinaties verschillend zijn.

ik heb het al doorgegeven aan microsoft en die zijn al bezig aan een oplossing en vanaf de 26 oktober worden deze door middel van een update opgelost.

Note: dit is van dezelfde versie als die wat op 26 oktober word vrijgegeven dus niet meer de RC. toegankelijk via Technet en MSDN (betaald)

dit zijn dingen die ik uit eigen ervaring heb gevonden. en dingen die andere mensen hebben gevonden zijn hier niet in vermeld.

het is natuurlijk dat windows 8 net uit is dat er een aantal fouten in zit. maar ze hebben het in ieder geval beter gedaan dan toen met windows vista :D
 
ik heb windhoos 8 ook op de pc gehad.:nee:
ik vond er niks aan.;!
et zal wel weer zo'n misser worden net als vista.
trouwens, ik ben overgestapt naar Mac, en dat bevalt mij veel beter..:duimop:
ik heb nog een windhoos 7 pc staan, maar die is niet vaak meer in gebruik...
 
ben juist bij een pc winkel geweest en daar kwam ter sprake van een win8 versie als ik zijn mening mag geloven en hij ziet er oprecht uit dan zie ik volledig af voor win8 hij raad me te stelligste af om deze aan te schaffen.ze verkopen die al maar staat nog niet volledig op punt hij raad me aan om bij win7 te blijven zolang er updates voorzien zijn.daarna raad hij aan om over te gaan naar linux of ubuntu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan