na wat grondig onderzoek heb ik een lijst van dingen waar je bij windows 8 op moet letten.
- 3th party firewalls zorgen ervoor dat de apps in de metro ui geen/slecht verbinding kunnen maken met het internet.
- NAS is onbereikbaar via url. kan nog alleen bereiken via de Netwerkoverzicht (Verkenner>Netwerk)
- Personen app werkt niet 100% en geeft vaak geen melding bij inkomende berichten of haalt ze zelfs niet eens binnen.
- Muis vertoond rare verschijnselen nadat je even snel mee beweegt, (kan alleen nog maar op en neer bewegen en niet meer links of rechts)
- vele browsers crashen jammer genoeg nog zelfs na een update die voor volledige windows 8 ondersteuning zorgt.
- bij installatie van meerdere software kunnen metro iconen verdubbelen of weergeven worden met een groot rood kruis in het midden.
- windows defender blokkeert veranderingen aan de Host file en zorgt ervoor dat browsers er ook niet voor kunnen zorgen om advertenties te blokkeren.(verandering aan de host file word gezien als de actie van malware)
Dit is getest op 3 verschillende computers, allemaal met dezelfde verschijnselen. terwijl toch alle hardware/software combinaties verschillend zijn.
ik heb het al doorgegeven aan microsoft en die zijn al bezig aan een oplossing en vanaf de 26 oktober worden deze door middel van een update opgelost.
Note: dit is van dezelfde versie als die wat op 26 oktober word vrijgegeven dus niet meer de RC. toegankelijk via Technet en MSDN (betaald)
dit zijn dingen die ik uit eigen ervaring heb gevonden. en dingen die andere mensen hebben gevonden zijn hier niet in vermeld.
het is natuurlijk dat windows 8 net uit is dat er een aantal fouten in zit. maar ze hebben het in ieder geval beter gedaan dan toen met windows vista