mening over windows8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Ik heb nu al veel gelezen over windows8 maar nog geen enkel beta geïnstalleerd, ben wel van mening wat ik allemaal gelezen heb dat windows 8 meer een smartfone gedoe ga worden en geen besturing voor computer ( zal wel op je computer werken maar dan zal je touchscreen moeten hebben). Nu broer van mij heeft 2 computers met windows 7 één met touchscreen en één gewone en wat denk je deze met touchscreen gaat hij bijna nooit op. tegen over de gewone windows 7 elke dag. Dus ik denk dat Microsoft weer een mis stap gedaan heeft zoals vista in de tijd. Ze willen altijd maar de mensen aansporen om hun nieuwe product te kopen maar beste lijkt mij om bij Windows Xp en Windows 7 te blijven. Wat is jouw mening over windows 8 ?
 
Je kan moeilijk stellen dat dit een gebruiksvriendelijk OS is, niet ?

Vele dat win 8 hebben willen de metro niet dus installeren ze tool en om start button nog een tool, ik persoonlijk ben er niet voor die tools ze moeten maar hun besturing geven naar mijn wens en niet dat je het moet aanpassen.
 
Ik heb win 8 in het begin van het jaar onder proefversie op mijn laptop van 2007 gezet die al even op nonactief stond wegen niet weer correct werke en zeer traag. Dus wat kon het maken, aangenaam verrast hij werkte terug wel niet altijd perfect maar het liep. Heb dan bij het uitkomen van de officiele versie de beslissing genomen dit neem ik en ik heb nog geen enkel ogenblik spijt gehad, heb wel alles gelaten hoe het is, waarom moet er een start knop op, de tijden veranderen weg ermee. Heb het stilaan onder de knie en als ik het niet vind zoek ik even. En mijn oude dell heeft nu zijn tweede leven.
 
Veel wind, maar voor de rest is het toch niet beter. N ieuwe laptop, verplicht Win8. Na een uur zou ik hem al weg gegooid hebben. Menu start erop gezet, is nu al gebruiks vriendelijker. Het strafste = je bent onmiddelijk verplicht van Win8 te nemen, ik vroeg extra een Win7 cd, maar noppes.
Ik denk eroverf om Win7 prof er op te zetten.
 
je hebt geen touchgreen nodig om met win8 te werken.je muis en toetsenbord is voldoende. werk nu al een hele tijd met win8 en moet zeggen dat hij perfect werkt.ik gebruik hem zoals hij geleverd is in begin gebruikte ik de start tool van classic shell maar merkte dat hij hiermee geforceerd (na 1 sec) afsluit.deze had ik dan verwijderd en merk dat hij nu op de normale manier afsluit duurt zo,n ong 9a12 seconde
in begin is het wat zoeken maar daarna is het kinderspel ik zou zeggen proberen maar.:duimop:
 
@ Zorro vind ik ook, en gebruik hem zoals hij is ik heb geen stratknop nodig voor mijn PC af te zetten. De sneeuw van verleden jaar is al lang gesmolten als er ooit een w9 uitkomt zullen ze weer allemaal vloeken dat de 8 beter was
 
Ik weet het niet, ik ben niet iemand die met de grote massa meeloopt.
Als iedereen zegt dat men zonder startknop kan, dan blijf ik als enige over door te zeggen dat ik me invalide voel zonder startknop.

Ik ben ook iemand die in z'n auto nog steeds zonder navigatie rondrijdt. Terwijl zo ongeveer iedereen die ik ken dit wel heeft.
Ik zou mijzelf doodongelukkig voelen als ik mijn topografische kennis en mijn gezonde verstand niet meer kon gebruiken als ik met mijn auto van A naar B moet rijden.
Sterker nog, als mijn auto vervangen moet worden en ik koop er noodgedwongen één met GPS, dan is mijn eerste actie dat ding er zo snel mogelijk uitslopen.

Van mij verder geen kritiek op die dingen en ik ben blij dat ze er zijn voor de mensen zonder kennis van de wegen. Maar ik rij liever zonder en wil dat graag zo houden.
 
@pluis ik kan u daarin volgen.tis niet omdat een ander zonder startknop werkt. dat een ander daarin moet volgen hee ieder heeft zijn eigen methoden van werken.als mijn pc opstart kom ik op de het reklame makende bureaublad van win8 terecht.ik klik links onderaan op de app van bureaublad en voila en daar staat alle pictograms die ik nodig heb .controll en noem maar op ik moet niet terug gaan kijken naar bureaublad van win8. ik blijf op een en dezelfde bureaublad staan.
ik zoek alleen nog de aan en uit pictogram er ook op te zetten ;)
 
@zorro
zet je bureaublad tile eens linksboven op je metro scherm. dan hoef je alleen enter in te drukken(houden) dan hij direct door gaan naar je bureaublad. want de enter toets pakt meteen de 1ste tile die hij kan vinden startend van links boven ^^

en de toets combinatie ALT+F4 (enter) is hier toch een van de fijnste manieren om af te sluiten of dergelijk.
 
ik heb hier win xp vista en win 7 op mijn pc(tje) staan mijn schijfje begint te klein te worden als ik er nu ook nog eens die win 8 moet bij zetten
alles draait hier nu goed en dat willen ze hier zo houden dus voor mij nog geen win 8
later misschien als de meeste kinder ziektes zijn verholpen en reken maar die zullen der komen ook. :p
 
Ik heb hier Windows 8 wel op een partitie staan, maar deze start niet op, via de normale manier zoals een nieuwe installatie van Windows 8.
Met een extra programma geinstalleerd heb ik de startknop zoals in Windows 7 terug en ook een bureaublad zoals Windows 7.
Op deze manier ondervind ik geen problemen met Windows 8, behalve dat ik de geluidskaart nog niet werkend krijg omdat daar geen drivers voor te vinden zijn. Hier ben ik al lang mee bezig en heb de hoop opgegeven dat deze ooit onder Windows 8 zal gaan werken.

Maar mijn firstboot blijft daarom gewoon Windows 7 en als ik er weer eens zin en tijd voor heb start ik incidenteel op in Windows 8
 
ik heb hier een test computer voor een aantal dagen
toch heb ik daar een vraag rond
ik heb ondervonden dat er hier geen virusscanner op staat
nu was mijn vraag zit dat in Windows 8 in of moet deze nog worden geïnstalleerd ?
mijn eerste bevindingen hier van ja kom tis effe wennen maar tis wel te doen
groetjes dendanny

misschien nog een bijkomende vraag:
weet er soms iemand een richtprijs van deze ?
dan bedoel ik wel de DVD hier van geen upgrade
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan