E-mail mail back-up

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo kan mij iemand uitleggen wat er fout is, heb een gratis programma om E-mails te back-uppen genaamd Mailstore Home tot hiertoe alles goed maar
nu krijg ik een melding die ik niet snap. voeg hierbij enkele screenshots zodat jullie het zien hierop is te zien dat niet alle mails opgeslagen zijn
u ziet de datum van 27-7-2023 en niet tot op heden dus ?? wat is er fout ? en er staat ook iets over onveilig versleutelde berichten wat kan ik hier tegen
doen of aan instellingen sleutelen?? graag hulp A.U.B dank bij voorbaat, Ed.
 

Bijlagen

  • mailstore home 1.pdf
    45.3 KB · Weergaven: 97
  • mailstore home.pdf
    71.9 KB · Weergaven: 73
ik zie dat je er werk van hebt gemaakt alle adressen verwijderd wat ik gevraagd heb dank daarvoor, en ik heb in een andere onderwerp
wat ik ongeveer hetzelfde heb gedacht in verband met het nieuwe Microsoft outlook mail programma outlook 365 die alle mails opslaat in de cloud
dus ze zijn niet meer opgeslagen op mijn harde schijf als een pst bestand? ik zou graag weten waar mijn emails opgeslagen worden van hotmail
ik heb ook al gelezen dat hotmail word overgenomen van outlook moet ik het dan zoeken in die richting? want dat krijg ik voor elkaar in mailstore
home om te back-uppen is dat geen betaalde account Microsoft outlook 365 of het word een betaalde?
 
wat ik ongeveer hetzelfde heb gedacht in verband met het nieuwe Microsoft outlook mail programma outlook 365 die alle mails opslaat in de cloud
praat je dan over de nieuwe Outlook app (die Windows Mail vervangt) of over Outlook 365 uit het Office Pakket ?
dus ze zijn niet meer opgeslagen op mijn harde schijf als een pst bestand?
ze staan uiteraard op de mailserver van de mail provider en worden daar gedurende een periode die varieert van provider tot provider ook bewaard. Reken maar op enkele (vele ?) jaren.

Of ze opgeslagen zijn in een pst-bestand hangt af van welke software/app je gebruikt om je mails 'binnen te halen' en te lezen. Bij webmail worden ze niet lokaal opgeslagen, maar enkel bij de provider.
ik zou graag weten waar mijn emails opgeslagen worden van hotmail
ik heb ook al gelezen dat hotmail word overgenomen van outlook moet ik het dan zoeken in die richting?
Al die verschillende mailsystemen van Microsoft bestaan nog in naam (hotmail.com / live.com / outlook.com ... ) maar ik vermoed dat die achter de schermen allemaal samen op dezelfde platformen zitten... Dus, zie antwoorden hierboven.
want dat krijg ik voor elkaar in mailstore
home om te back-uppen is dat geen betaalde account Microsoft outlook 365 of het word een betaalde?
sorry, maar je laatste vraag ivm. betaalde account snap ik niet ? betaald van wat of wie ?
 
had ik eens gelezen en ook omdat ik een zekere dwang voel om over te stappen naar Microsoft outlook 365 en worden de emails opgeslagen
in de cloud maar naar jou bovenstaande uitleg zit jij er niet mee, ik snap ook dat ze die dan opslaan voor vele jaren zolang je maar Microsoft
gebruikt en outlook mails worden opgeslagen in een pst bestand maar ik wou graag weten waar die andere emails worden opgeslagen zoals
Gmail.com en het hotmail.com die kan ik niet vinden op mijn laptop dus waar o waar , zal hierna nog een bestand toevoegen dus ......
 
zoals ik zei :

* ze worden ALTIJD als bron opgeslagen bij de provider : MSoft, Google maar ook Telenet, Proximus etc...
* waar JIJ ze opslaat hangt af van de software die je gebruikt om je mails op te halen en te lezen - dat bepaal je zelf en heeft niets te maken met de account en de provider als dusdanig.
 
zoals ik nog eens goed heb gekeken naar het bijvoegsel voor die adressen en mail accounts om ze in te voeren in mijn Microsoft outlook mail
ongeacht outlook mail de mails opslaat in pst bestand zo zal ook outlook mail ze opslaan op mijn laptop?? in mijn inbox ---ik gebruik
Microsoft office
 
Als je meerdere accounts opvoert en beheert in een Outlook uit Office (welke versie heb je ?) dan krijg je de boomstructuur van een mailaccount te zien voor elk van de accounts.
Zet je er dus 5 accounts in dan heeft elk van die accounts een Inbox, Verzonden, Trash, etc ... mooi gescheiden van elkaar.

En zo komen ze dan ook in je Mailstore terecht : apart mooi gescheiden onder mekaar.
Maar de zoekfunktie vb. in je archief kan over alle inboxen tegelijk zoeken ... nog zo handig !
 
heb juist gelezen dat Microsoft office 2003 verouderd is misschien problemen kan geven maar toch doet ie genoeg voor mij want ik heb
toch niet alles nodig en als enkele dingen niet gaan is niet erg, voor mijn emails doet ie nog uitstekend dus prima en ook nog iets mijn laptop
begint ook wat bejaard te worden maar doet het nog uitstekend zolang het duurt nietwaar? ik moet nog wat geduld hebben voor een
volgende laptop wat de veranderingen gaan zo snel met al die nieuwe systemen en sterkte . maar zal het wel proberen zoals jij voorsteld.
bedankt voor alle hulp Ed.
 
even een correctie van mijn office 2003 ---moet eigenlijk zijn office 2007 zijn maakt niet zoveel verschil is eigenlijk aan vervanging toe
maar dat komt nog wel . heb het nog niet zo gedaan omdat ik heel graag mijn Hotmails graag wil instellen maar lukt mij niet wat op gsm wel lukt
daar heb ik wel mijn Hotmails dus op mijn laptop krijg ik die hotmail instellingen niet goed. moet wel zeggen heb enkele browsers op mijn laptop
browser Brave---moet wel zeggen dat ik het nog niet zo heb geconfigureerd ben een beetje huiverig daarvoor dat het misschien in de soep loopt ?
 

Bijlagen

  • mailstore home 8.pdf
    942.2 KB · Weergaven: 64
heb verschillende keren geprobeerd om in et stellen zoals jij liet zien maar gaat niet en toen ik het invoerde en me probeerde aan te
melden met mijn wactwoord enkele seconden nadien vroeg ie het weer en ik invoeren was het precies hetzelfde weer mijn wachtwoord
dat is toch niet de bedoeling heb het voorlopig maar opgegeven sorry zo is het ook niet goed de enkele account die werken laat ik
voorlopig maar staan en de andere gooi ik weg. ik geef nog niet op
 
bij webmail is het wel standaard dat het sluiten van de browser afloggen van de web-mailserver tot gevolg heeft : logisch, anders was de beveiliging gewoon tot nul herleid. En bij het terug openen van de Outlook webapplicatie is het dus normaal dat je ook opnieuw moet aanloggen.

Maar wat heeft dit met het opzetten van Outlook in je Office pakket te maken ?
Probeer uiteindelijk eens wat meer focus in je handelingen te brengen want je springt constant van links naar rechts, van web naar lokaal etc...
We hadden het over het configureren van je Outlook uit Office 2007 - probeer eens niet afgeleid te geraken aub !
 
hoi Philip het is niet dat ik afgeleid word maar het niet makkelijk voor mij om juist te formuleren met al die termen, ik heb waarlijk van
alles geprobeerd maar kom nergens. maar welke office heb jij is dat outlook 365 of een van die andere office pakketten ? misschien
ligt het aan mijn office 2007 dat het niet gaat? wat eigenlijk wel onwaarschijnlijk is. ik heb in de accountinstellingen zoals je mij hebt getoond
geprobeerd om email adressen accounts in te voeren maar lukt me niet. dus snap het niet meer?? en om iemand om hulp te vragen lukt niet.
 
Je kan die mailadressen uiteraard niet op dat scherm invullen ... je moet de procedure volgen om een mailaccount te configureren in Outlook van je Office.
Hoe je dat doet is een verhaal apart hé ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan