E-mail mail back-up

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo kan mij iemand uitleggen wat er fout is, heb een gratis programma om E-mails te back-uppen genaamd Mailstore Home tot hiertoe alles goed maar
nu krijg ik een melding die ik niet snap. voeg hierbij enkele screenshots zodat jullie het zien hierop is te zien dat niet alle mails opgeslagen zijn
u ziet de datum van 27-7-2023 en niet tot op heden dus ?? wat is er fout ? en er staat ook iets over onveilig versleutelde berichten wat kan ik hier tegen
doen of aan instellingen sleutelen?? graag hulp A.U.B dank bij voorbaat, Ed.
 

Bijlagen

  • mailstore home 1.pdf
    45.3 KB · Weergaven: 97
  • mailstore home.pdf
    71.9 KB · Weergaven: 73
Niets fout met Mailstore Home - gebruik ik overigens ook al jaren !!!
Wel iets mis met je account zeelandnet.nl, tenminste zoals die geconfigureerd staat in het profiel dat je door Mailstore laat uitlezen.
en ik zie ook dat je diezelfde account dan ook nog eens vanuit je Outlook configuratie uitleest en daar heb je dat probleem niet...

Snap dat overigens niet goed - bij mij zitten alle accounts (10 !) in mijn Outlook mail client en ik lees mijn mails in voor Mailstore, niet account per account, maar gewoon vanuit het Outlook profiel.

1701725597050.png

door middel van :

1701725609900.png
 
hoi Philip V dank voor je reactie ligt het dan aan de instellingen van zeelandnet.nl of aan alle instellingen snap niet wat ik dan zou
moeten instellen. elke email adres map eindigen alle op datum 27-7-2023 dus niet tot nu berichten na 27-7-2023 staan er niet bij?
vind het heel vervelend voor jou dat ik het niet snap. sorry ik denk dat ik er alles uit gooi en opnieuw instellen dan zie ik wat het word
nu snap ik er niks van in het verleden ging alles prima te zien volgens de datums van binnen komen 27-7-2023 en erna niks meer ??
het is bij elke map? sorry
 
hoi Philip V heb nog eens goed gekeken naar Mail store home en heb mijn voornaamste map goed kunnen kunnen back-uppen
en dat zijn mijn zeelandnet mails nu nog de andere proberen. en zoals ik het begrijp moet ik mijn mailbox via Microsoft outlook instellen???
of ben ik mis ?? zoals je kan zien is de einddatum nu 5-12-2023 prima toch :sneaky:
 

Bijlagen

  • mailstore home 2.pdf
    65.9 KB · Weergaven: 67
Jij maakt dus backup-profielen aan in Mailstore, account per account en doet dan backup van die accounts door elk van die profielen te lanceren. Dat kan maar wat je daar aanmaakt snap ik niet ...

(foto verwijderd wegens risico op spam - zichtbare mailadressen)

Ik vermoed dat je die zeelandnet.nl account (1) rechtstreeks aanmaakt door contact met de mailserver van zeelandnet.
Maar wat is dan (2) ? Dat is toch diezelfde account maar nu door verbinding met de Outlook app die op je PC staat. Dat zijn toch dezelfde mails uit dezelfde account ???

En waarom je daarnaast uit je Outlook app op PC ook nog eens die Persoonlijke mappen gedefinieerd hebt kan ik ook niet volgen... Zijn dat nog eens dezelfde ?

Als je alle mailadressen die je gebruikt leest vanuit Outlook, geinstalleerd op je PC, kan het zoveel eenvoudiger.
Gooi dan al die profielen inderdaad maar weg en maak er ééntje aan : nl. voor je ganse Outlook.
Dan komen alle mails uit alle accounts die in je Outlook geconfigureerd staan ook mooi over naar je Mailstore : voortaan dan één klik voor alles !

1701897048111.png
 
Laatst bewerkt:
hallo Philip v zoals ik het lees moet ik al mijn berichten onder Microsoft outlook plaatsen en ook mijn outlook hotmail berichten die ik
al lange tijd heb die zou ik onder Microsoft outlook vernoemen maar dan die map kan ik niet vinden zoals mijn pst mail bestand ?
Microsoft is aan het dwingen om over te stappen naar outlook 365 wanneer ik mijn hotmail wil zien maar dat wil ik niet want die slaat
die mail op een cloud maar ik ze eigenlijk op slaan op mijn schijf, kan dat en hoe ? sorry dat ik niet sneller heb geantwoord
als ik nu die back-ups in Mailstore home die andere zeelandnet mails en van g.mail heb eens gemaakt en was geen succes zoals je ziet.
nu moet ik wel zeggen dat ik onder Microsoft outlook het pst zeelandnet.nl bestand heb genomen voor die back-up ben wel wat in de war.
hoop dat je mij kan helpen. stuur hierbij nog een bijlage
 

Bijlagen

  • mailstore backup2.pdf
    98.1 KB · Weergaven: 72
Als alle accounts door jou in een Outlook (vb. 2013) zijn gezet hoef je helemaal niets meer te doen met PST-bestanden.
Je moet dan slechts 1 (één !) bron vermelden in Mailstore, nl. het programma Microsoft Outlook.

Volg de uitleg én tekeningen van #5 ! Kijk naar de rode omrandingen en de pijl en doe dat ! Niets anders...

Als dat goed gelopen heeft mag je alle andere rommelprofielen gewoon weggooien en hou je enkel die nieuwe vanuit het programma over. Nogmaals zie de screenshot in #5.
 
hoi Philip v heb gedaan wat je zei gewoon Microsoft outlook map genomen en zie daar mijn recente e-mails, maar in die andere mappen
heb ik natuurlijk ook mails die ik graag in die outlook map wil doen kan dat en hoe. Eigenlijk zou ik ook graag mijn hotmail mails ook back-uppen
onder die outlook map maar hoe moet dat ? het zijn mijn zeelandnet mails die hij opslaat wat natuurlijk goed is maar krijg ik die allemaal onder die
map van Microsoft outlook? en is er ook een mogelijkheid om mails uit ander mappen in mijn goede map te overhevelen is dat te doen in
Mailstore home? ik weet dit zijn veel vraagtekens maar toch. mijn G-mails lukken wel maar dan aparte map of kan dat ook onder die outlook map?
 
Ik vraag blijkbaar te veel in 1x ...
Stap voor stap : staan alle mail accounts die je nu gebruikt geconfigureerd in Outlook ?

Zoiets dus :



En lees je dus voortaan ALLE mails via je Outlook mail cliënt ?

Wat er niet in geconfigureerd zou staan kan je uiteraard niet backuppen met Mailstore vanuit de Outlook applicatie ... dat spreekt.

Even antwoorden en indien OK gaan we daarna verder.
 
hoi ik zie dat er nogal wat mappen zijn bij jou die IMAP /SMPT en Microsoft exchange dat zijn dingen die ik niet voor elkaar krijg is het de
bedoeling dat ik mijn emails onder die mappen moet zetten en kijken of het lukt zal het proberen of het lukt dat zie ik dan wel, dank voor
mij te proberen te helpen moet nu stoppen en dan morgen weer verder maar als je nu nog iets hebt kan je nog berichten dank je
 
Dat zijn geen mappen, maar accounts ! Die mailaccounts (jouw diverse mailaccounts dus) moet je definiëren als accounts in je Outlook. Dat is de eerste stap als voorbereiding voor de makkelijke backup daarna in Mailstore.
 
hoi ik bedoel niet mappen maar zoals je zegt accounts je zegt dat ik die moet definiëren als account in Outlook volgens mij heb dat diverse
keren geprobeerd maar zal het wel niet goed gedaan hebben dat is duidelijk. zou je mij enkele voorbeelden kunnen laten zien hoe dat gaat??
heb die ene Edward zeelandnet wel al laten lukken wat vorige keer niet lukte vind dit raar. kan ik ook mails van de ene naar de andere map
verplaatsen in mailstore home ?? vind het fijn dat je wilt helpen maar ben de moed aan het verliezen sorry zal het nog wel proberen.
indien het kan om enkel voorbeelden te laten zien misschien lukt het me dan wel nogmaals bedankt (y)
 
hoi ik bedoel niet mappen maar zoals je zegt accounts je zegt dat ik die moet definiëren als account in Outlook volgens mij heb dat diverse
keren geprobeerd maar zal het wel niet goed gedaan hebben dat is duidelijk. zou je mij enkele voorbeelden kunnen laten zien hoe dat gaat??
Het zou graag eens beoordelen wat je tot nu toe hebt gedaan.
Maak eens hetzelfde screenshot van jou opstelling/configuratie in je Outlook als ik in #9 laat zien.
Nu ja, als je elke mailaccount die je nodig hebt in je Outlook mail ziet verschijnen en er de mails van ziet verschijnen dan zitten ze erin hé... Maar ik wil het toch even controleren.

PS : Zorg dat je de eigenlijke adressen onleesbaar maakt in die screenshot, zoals ik ook heb gedaan !!!

heb die ene Edward zeelandnet wel al laten lukken wat vorige keer niet lukte vind dit raar. kan ik ook mails van de ene naar de andere map
verplaatsen in mailstore home ??
Nee, dat heeft geen zin - want een backup wordt gemaakt door wat er in het archief zit te vergelijken met wat er in de mail-account zit. Als je uit die backup mails begint te verplaatsen zal bij een volgende backup die mail gewoon terug opgehaald worden en dan heb je hem 2x.

Je vraag doet me vermoeden dat je niet helemaal conceptueel het idee van een backup volgt... Je wil mails in dat archief blijkbaar "organiseren", maar daar dient een backup helemaal niet voor. Je krijgt in een backup een weergave van je mail client en zijn accounts : niets meer, niets minder.
 
hoi Philip nog een klein berichtje over de stand van zaken weet niet of bepaalde berichten die ik medegedeeld heb of die kunnen worden gewist
in verband met adressen ? hierbij nog een screenshot om te laten zien en misschien om het hier bij te laten omdat ik bang dat niet gaat lukken
om wat we willen sorry
 

Bijlagen

  • mailstoe backup 6.pdf
    53.2 KB · Weergaven: 54
(zichtbare mailadressen zijn verwijderd)

Zoek best iemand die je gewoon kan helpen om je diverse mailadressen in de configuratie van je Outlook op te nemen...
Want hoe je vanuit de software Outlook dan alles in één keer naar Mailstore syncroniseert heb je blijkbaar voor mekaar.

Maar dan moeten die mailaccounts natuurlijk eerst in die Outlook zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan