Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste ,
Als ik mijn laptop opstart ( Packard bell Easy notebook ENLE69KB ) met Windows 8 OS krijg ik een schermpje met melding :

Default Boot Device Missing or Boot Failed .
Insert Recovery Media and Hit Any Key .
Then Select ' Boot Manager ' to choose a new Boot Device or to Boot Recovery Media.

Wie kan me hierbij verder helpen ?
Hopend op een positieve afhandeling .

Mvg
 
er kan geen systeemkopie op deze computer worden gevonden.

Een systeemkopie die maak je zelf en heeft als doel deze terug te zetten naar de toestand toen je de systeemkopie aangemaakt hebt.
Mijn eerste indruk .
Zit er een SSD in de laptop waarop Windows en windows bestanden geinstalleerd staan en ook nog eens een harde schijf en heb ik een klein vermoeden dat er iets scheelt met de SSD schijf.
 
ja idd qtex
voorgeinstalleerde windows met key ingebakken in bios en ook niet te achterhalen ...

begrijp hoegenaamd dan ook niet dat ik niks meer kan met de laptop ....
kwestie van bastand hier of daar op te laptop terug te kunnen achterhalen of iets dergelijks ??
 
ik vrees dat je gedwongen bent om de support van Packard bell te vragen om u de herstel cd's vermits betaling toe te sturen .....
toen deze laptop de eerste keer in gebruik werd genomen kreeg men de keuze om de recovery cd's aan te maken ...dit is dus hoogstwaarschijnlijk nooit gebeurd !
 
idd qtex ... had er nooit bij stilgestaan om dit te doen omdat ik ook zo iets had van er zit een recovery in de laptop zelf :(
waar ik nu dus niet aankan

zou het ook kunnen te maken hebben dat er ook opkwam tijdens het proberen van die herstel cd bij een bepaalde bewerking ...
dat mijn harde schijf vergrendeld is ???
 
ik vrees dat je gedwongen bent om de support van Packard bell te vragen om u de herstel cd's vermits betaling toe te sturen .....
toen deze laptop de eerste keer in gebruik werd genomen kreeg men de keuze om de recovery cd's aan te maken ...dit is dus hoogstwaarschijnlijk nooit gebeurd !

Hierbij moet ik me ook aansluiten. Vind het wel vreemd dat de recovery partitie leeg is. Normaal is deze zelfs verborgen en zou je die niet kunnen benaderen.
 
ik geloof niet dat het gebruik van de herstel cd de HDD vergrendeld heeft ....immers kan het eerder zijn dat deze door een onverklaarbare handeling wel vergrendeld zou kunnen zijn maar dan zou je ook hier een melding van moeten zien ....
 
om deze te ongrendelen dien je de HDD uit te bouwen en vermits een Sata & Ide to USB Adapter aan te sluiten op een andere pc ....tenzij de HDD vergrendeld is geworden via een bios instelling ..
want in dat geval dit je in het bios deze vergrendeling ongedaan te maken ...

contact gegevens Packard Bell
 
In bericht 8 zeg je dat je wel bij een opdracht prompt komt.
Waarschijnlijk c:\
Geef hier eens de opdracht DIR
Dus C:\DIR

Gewoon eens kijken of er iets te benaderen is op de C schijf.
 
Ik heb iets gevonden hoe windows 8 herstellen (packard bell) , tis wel in het engels. Misschien helpt het jou verder.
Use Packard Bell Recovery Management to restore your system or create recovery media

Using Packard Bell Recovery Management to Restore Windows 8

beiden links gaan er van uit dat Windows normaal gestart kan worden alsook dat de recvery partitie aanwezig is .....dit is hier dus in beiden gevallen niet het geval omdat er niet gestart kan worden vanaf de HDD.
nu is het wel zo dat op de support site Packard Bell het E-Recovery Management kan gedownload worden maar omdat er hier niet van de HDD kan gestart worden is de TS er niets mee !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan