Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste ,
Als ik mijn laptop opstart ( Packard bell Easy notebook ENLE69KB ) met Windows 8 OS krijg ik een schermpje met melding :

Default Boot Device Missing or Boot Failed .
Insert Recovery Media and Hit Any Key .
Then Select ' Boot Manager ' to choose a new Boot Device or to Boot Recovery Media.

Wie kan me hierbij verder helpen ?
Hopend op een positieve afhandeling .

Mvg
 
beiden links gaan er van uit dat windows normaal gestart kan worden alsook dat de recvery partitie aanwezig is .....dit is hier dus in beiden gevallen niet het geval omdat er niet gestart kan worden vanaf de hdd.
Nu is het wel zo dat op de support site packard bell het e-recovery management kan gedownload worden maar omdat er hier niet van de hdd kan gestart worden is de ts er niets mee !

ts ?
 
dan is de HDD dus vergrendeld geworden en is deze niet benaderbaar ....
nu weet ik niet of we via een opdrachtprompt deze wederom kunnen hernoemen naar C:\
 
zou het ook kunnen te maken hebben dat er ook opkwam tijdens het proberen van die herstel cd bij een bepaalde bewerking ...
dat mijn harde schijf vergrendeld is ???

De harde schijf is niet vergrendelt . De recovery partitie is voor de veiligheid verborgen .
Op deze partitie bevinden zich de bestanden om windows te herstellen. Heb je eigenlijk al eens geprobeerd je laptop terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Let wel op : Naar fabrieksinstellingen terugzetten betekent dat je de laptop terugzet naar de toestand toen je hem uit de verpakking gehaald hebt en voor het eerst gebruikt. Zelf geïnstalleerde programma's en je data gaan dus verloren (documenten, afbeeldingen , e-mails enz.....)
Schakel de laptop eens volledig uit en wacht een minuutje om terug aan te zetten. Zet de laptop aan en druk onmiddelijk op de F10 toets. Normaal zou je dan de recovery partitie moeten kunnen benaderen en de laptop herstellen.
 
ik zie nergens de mogelijkheid om via de opdrachtprompt de schijf weer de letter C toe te wijzen zonder een format te doen ...
de ham vraag is dan hier of dan ook de verborgen recovery partitie verwijderd word tijdens deze format opgestart via een opdrachtprompt ?

@Ranger : de optie om deze terug te zetten naar een fabrieksinstelling werd ook al aangehaald maar ook deze optie ging niet op .
 
De harde schijf is niet vergrendelt . De recovery partitie is voor de veiligheid verborgen .
Op deze partitie bevinden zich de bestanden om windows te herstellen. Heb je eigenlijk al eens geprobeerd je laptop terug te zetten naar fabrieksinstellingen.
Let wel op : Naar fabrieksinstellingen terugzetten betekent dat je de laptop terugzet naar de toestand toen je hem uit de verpakking gehaald hebt en voor het eerst gebruikt. Zelf geïnstalleerde programma's en je data gaan dus verloren (documenten, afbeeldingen , e-mails enz.....)
Schakel de laptop eens volledig uit en wacht een minuutje om terug aan te zetten. Zet de laptop aan en druk onmiddelijk op de F10 toets. Normaal zou je dan de recovery partitie moeten kunnen benaderen en de laptop herstellen.

heb ik al meerdere malen geprobeerd en werkt niet
het zit dieper dan dit denk ik
 
ik zie nergens de mogelijkheid om via de opdrachtprompt de schijf weer de letter C toe te wijzen zonder een format te doen ...
de ham vraag is dan hier of dan ook de verborgen recovery partitie verwijderd word tijdens deze format opgestart via een opdrachtprompt ?

@Ranger : de optie om deze terug te zetten naar een fabrieksinstelling werd ook al aangehaald maar ook deze optie ging niet op .

uhm daar ben ik een leek in zou het niet weten .
 
dit weet ik dus ook niet omdat het hier dus juist via de opdrachtprompt zal moeten gaan !
dit is dus niet vergelijkbaar met een gewone format die je opstart bij een verse installatie waarbij je dus kunt aangeven dat je enkel de C wilt formateren ...
ben er haast van overtuigt dat indien we via de opdrachtprompt de opdracht geven x:\windows\system32>format dat deze dan de gehele HDD zal formateren...
of dan de recovery partitie bewaard blijft ....? ik weet het niet !
 
#18

ik heb de laptop langs achter al open gedaan en de hdd er uitgenomen en terug ingeklikt
deze tip had ik ook al op het internet gevonden
na opstart bleek hetzelfde te zijn .

Langs achter of langsonder ? Zit die schijf in een caddy ? Als deze in een caddy zit bevinden er zich wel 2 schijven in deze laptop .

Een caddy ziet er zo uit.

hdd-caddy-met-hdd.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan