Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste ,
Als ik mijn laptop opstart ( Packard bell Easy notebook ENLE69KB ) met Windows 8 OS krijg ik een schermpje met melding :

Default Boot Device Missing or Boot Failed .
Insert Recovery Media and Hit Any Key .
Then Select ' Boot Manager ' to choose a new Boot Device or to Boot Recovery Media.

Wie kan me hierbij verder helpen ?
Hopend op een positieve afhandeling .

Mvg
 
dit weet ik dus ook niet omdat het hier dus juist via de opdrachtprompt zal moeten gaan !
dit is dus niet vergelijkbaar met een gewone format die je opstart bij een verse installatie waarbij je dus kunt aangeven dat je enkel de C wilt formateren ...
ben er haast van overtuigt dat indien we via de opdrachtprompt de opdracht geven x:\windows\system32>format dat deze dan de gehele HDD zal formateren...
of dan de recovery partitie bewaard blijft ....? ik weet het niet !

en de recovery partitie heb ik later dan weer nodig ??
 
format kan enkel een partitie formatteren, geen schijf. Bestaat er geen geldige (ondersteunde) partitie, dan kan je met een format ook niets aanvangen. De drive letter X is een tijdelijke drive waar de RE aanwezig is (de command line tools).
Voor zover ik dit topic gevolgd heb, lijkt het dat je HD naar de vaantjes is. Welk merk van HD heb je? Bestaan bootable tools (opstart CD) voor om deze te testen.
 
Geef achter x:\windows\system32 eens de opdracht C:

Dus x:\windows\system32>C:

Eens kijken of je daarna op de C schijf komt. Zo niet dan is de schijf waarschijnlijk onherstelbaar beschadigd. Zo ook kan de recovery partitie die waarschijnlijk op dezelfde schijf staat niet benaderd worden.
 
Geef achter x:\windows\system32 eens de opdracht C:

Dus x:\windows\system32>C:

Eens kijken of je daarna op de C schijf komt. Zo niet dan is de schijf waarschijnlijk onherstelbaar beschadigd. Zo ook kan de recovery partitie die waarschijnlijk op dezelfde schijf staat niet benaderd worden.

er komt op het systeem kan het opgegeven station niet vinden :(
 
#18



Langs achter of langsonder ? Zit die schijf in een caddy ? Als deze in een caddy zit bevinden er zich wel 2 schijven in deze laptop .

Een caddy ziet er zo uit.

hdd-caddy-met-hdd.png

denk niet dat die er zo uitziet
 
er komt op het systeem kan het opgegeven station niet vinden :(

Dan is de schijf defect en niet meer te benaderen. Er van uitgaande dat de besturing op de C schijf staat.

Enige wat dan nog rest is een nieuwe harddisk er in en aan een besturing en drivers en alle programma's zien te komen.
Drivers is geen probleem via de Packard Bell site. Een besturing of een recovery disk waar alle drivers ook op horen te staan is ook als ik me niet vergis via de Packard Bell site verkrijgbaar voor een bepaald bedrag.
Anders een besturing zelf aanschaffen.

Helaas is dit alles niet gratis.

Jammer dat je nooit herstel disks aangemaakt hebt, anders was het alleen het vervangen van de harddisk geweest.
 
Dan is de schijf defect en niet meer te benaderen. Er van uitgaande dat de besturing op de C schijf staat.

Enige wat dan nog rest is een nieuwe harddisk er in en aan een besturing en drivers en alle programma's zien te komen.
Drivers is geen probleem via de Packard Bell site. Een besturing of een recovery disk waar alle drivers ook op horen te staan is ook als ik me niet vergis via de Packard Bell site verkrijgbaar voor een bepaald bedrag.
Anders een besturing zelf aanschaffen.

Helaas is dit alles niet gratis.

Jammer dat je nooit herstel disks aangemaakt hebt, anders was het alleen het vervangen van de harddisk geweest.

jammer dat er niks meer aan te doen valt
toch erg bedankt om me te helpen .
 
Wij doen ons best, maar als iets definitief defect is geraakt houd het bij ons op.

Ik weet niet hoe oud deze laptop is, misschien valt het nog onder de garantie ?
 
Wij doen ons best, maar als iets definitief defect is geraakt houd het bij ons op.

Ik weet niet hoe oud deze laptop is, misschien valt het nog onder de garantie ?

jullie hebben al heel goed geholpen , merci daarvoor al.
de garantie zou ik es moeten nakijken
als ik die nog heb dan neem ik contact op met de desbetreffende instantie .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan