Windows 10 langzaam afsluiten in windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
beste mensen,

De laatste tijd valt het mij op, dat de afsluitprocedure in Windows 10 zo lang duurt op mijn Laptop. Wat is lang ? Lang, is veel langer dan voorheen. Weet iemand hoe ik het afsluiten van mijn laptop kan versnellen? Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
truus22
 
en krijg je bij het afsluiten dat scherm 'deze applicatie verhindert .... ' etc, en dan zie je processen zich afsluiten.
Of kijk je gewoon lang tegen de zandloper aan ...

Het afsluiten heeft voornamelijk te maken met services die moeten ordentelijk afsluiten : heb je recentelijk iets geinstalleerd dat met een service werkt ?
 
Hoi Philip,
Jij hebt mij weer op het goede spoor gezet Philip. De boosdoener was een programmaatje, dat ik nog niet zo lang geleden had geïnstalleerd. Dit programmaatje heb ik verwijderd en nu is het euvel verholpen. Bedankt voor jouw hulp en nog een fijn weekend gewenst.
Groetjes,
Cor
 
@albertjean waar jij naar verwijst zal wel werken maar weet dat deze standaard niet meer aanwezig zijn ..daar zal vervolgens ook wel een reden voor zijn .
de WaitToKillServiceTimeout zou men zeker niet lager dan 5000 mogen geven !
hetzelfde voor de WaitToKillAppTimeout en de AutoEndTasks zet men zoals vermeld word op 1

*enkel de WaitToKillServiceTimeout zie ik hier vermeld bij mij met een waarde van 5000
de andere 2 zie ik nergens vermeld ...

Ashampoo_Snap_maandag 13 juli 2020_13h59m14s_002_.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan