Windows 10 Na afsluiten PC zijn instellingen de volgende dag op 0 gezet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Ik heb een website waar ik moet inloggen en een code opgeven om mee te kunnen werken.
Wanneer ik DEZELFDE dag de PC afsluit en terug opstart, dan staan de inloggegevens en code nog steeds vermeld en kan ik gewoon werken.
Maar als ik DE VOLGENDE DAG heropstart, dan zijn alle inloggegevens en code verdwenen en moet ik alles terug inbrengen.
Deze fout zou dus kunnen gebeuren doordat er "ergens" een vinkje staat of niet staat dat "alles dient opgekuist te worden bij afsluiten van de PC.""

Maar waar kan ik dit controleren ?

FLAMINGO :geek:
 
Dit gaat gewoon 'by design' zijn.
Wanneer je op een website moet inloggen en een code ingeven, ga ik ervan uit dat die veiligheid hoog in het vaandel draagt (of alleszins probeert). Die gegevens zullen dus voor een bepaalde tijd geldig en actief blijven, maw dus niet oneindig. Daarna ga je de inlogprocedure moeten herhalen. Lijkt me hier ook weer geen probleem situatie te zijn, maar eerder zo ontworpen.
 
Automatisch inloggen door je browser(’s) het wachtwoord te laten onthouden is makkelijk maar niet altijd verstandig. De wachtwoordmanagers van de verschillende browsers blijken namelijk niet zo veilig te zijn dan externe wachtwoordmanagers. Daarom gebruik ik zelf al jaren een externe wachtwoord manager. Eenmaal je er vertrouwd mee bent kun je nog moeilijk begrijpen dat men er nier eerder gebruik van heeft gemaakt.

Voor modale gebruikers zoals de meesten onder ons volstaat een gratis versie.

Misschien wel de populairste gratis wachtwoordmanagers (wachtwoordkluizen) zijn zoal: KeePass - Dashlane – Lastpass – Roboform – Bitwarden – Keeper, enz

Een goed ingestelde wachtwoordmanger meldt je automatisch aan op je favoriete websites van zodra je er de aanmeldingsgegevens van in de manager hebt opgeslagen en dat zonder dat je je wachtwoorden zelf nog moet onthouden of op een papiertje moet schrijven dat in de buurt van je computer rondslingert. Vaak is het dan ook nog eens zo dat men bij wijzigen van een wachtwoord het op dat papiertje vergeet aan te passen af dat men er dusdanig op begint door te strepen en te kribbelen dat je er zelf niet meer uit wijs geraakt.

Ikzelf heb de bijzonder gebruiksvriendelijke Avira Password Manager weten te waarderen. Er zit tevens een zeer gewaardeerd Duits beveiligingshuis achter de ontwikkeling ervan. Doordat het nog niet zo populair is als bv Dashlane en Lastpass wordt het ook duidelijk minder aangevallen (pogingen tot hacken).

Als men van een externe wachtwoordmanager gebruik maakt is het belangrijk dat men de interne wachtwoordmanager van de browser(‘s) uitschakelt om conflicten te voorkomen.
 
Ik gebruik (na het debacle van LastPass) nu al geruime tijd Bitwarden en dat conflictueert niet met de interne paswoordmanager van Google Chrome.
Maar het klopt dat dit niet strikt nodig is om je paswoorden dan ook nog aan Google toe te vertrouwen.
Als mijn browser dus vraagt bij nieuwe log in om op te slaan zeg ik 'nee'.
Gelijktijdig zal Bitwarden in een balk bovenaan dat ook doen en daar zeg ik 'ja' ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan